![]() |
ik heb nu dit:
PHP-code:
1: hoe zet ik ervoor hoeveelste de persoon is, bij de 40 personen rond jou (iets met SELECT count(*) AS aantal FROM members WHERE... ofzo??) 2: als iemand in de top 30 staat ziet hij 2 keer de personen in de top 10 hoe los ik dit op? (het gaat niet om de lay-out) |
1: Is er geen mogelijkheid om het rec_id op te vragen ofzo? Of je houdt een tellertje bij, en vergelijkt de user uit te database met de persoon die is ingelogd
2: Wat bedoel je? |
:confused: Ik snap echt nog nix van PHP :D
|
Citaat:
ik bedoelde dus dat als bijv iemand 600ste staat en hij op ranks dit ziet: 1 bla 2 bla 3 bla .. 10 bla 580 bla 581 bla 582 bla 583 bla 584 bla .. 600 de persoon in kwestie .. 619 bla 620 bla |
Citaat:
PHP-code:
|
Citaat:
|
Citaat:
Code:
SET ORDER TO posts IN members locate for is een instructie die de record-pointer verschuift naar het goede record. Met RECNO() kan het recordnummer (en dus de rank) worden opgevraagd. Maar hoe dit in PHP moet... |
hmmm, FoxPro ken ik niet :(
|
[omslachtige manier]
- selecteer de gehele user in een nieuwe tabel, gesorteerd op posts - loop de nieuwe tabel door en houdt een tellertje bij totdat je bij de juiste persoon bent [/omslachtige manier] |
Citaat:
|
ja, maar zolang je geen andere manier hebt...
|
1: Ranking voor een user met een bepaald aantal posts kun je oplossen door te tellen hoeveel personen meer posts hebben en dan plus 1 (de user zelf), dus: SELECT COUNT(*)+1 FROM members WHERE posts > $postaantalvanuser.
2: Filteren op user doe je met GROUP BY username. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:25. |