![]() |
Probleem met DVD stations
Sinds enkele dagen heb ik geen DVD-stations meer. Dat wil zeggen: als ik naar 'deze computer' ga, worden er geen stations weergegeven.
Het betreffen deze DVD-spelers: BENQ DVD DD DW1650 BENQ DVD-ROM 16X Bij de bovenste geeft apparaatbeheer deze opmerking: Windows heeft het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat in het geheugen geladen, maar kan het apparaat zelf niet vinden. (Code 41) En bij de onderste: Windows kan dit apparaat niet starten omdat de configuratiegegevens in het register onvolledig of beschadigd zijn. (Code 19) Ik heb beide DVD-stations in de bios ingeschakeld staan. Ook heb ik tevergeefs naar nieuwe drivers gezocht. Heeft iemand enig idee wat ik moet doen om dit probleem op te lossen? Alvast bedankt! |
ik zou eerst de DVD stations en daarna de bijbehorende IDE controller eens wegflikkeren uit je Apparaatbeheer en dan opnieuw opstarten...
|
Citaat:
En dan via die wizard 'Nieuwe Hardware gevonden' de boel opnieuw installeren? |
Citaat:
|
Ik heb het geprobeerd, maar nu geeft apparaat beheer bij beide stations Code 19.
Ook kan de driver niet geïnstalleerd worden via de wizard. Via Google heb ik tevergeefs gezocht naar drivers, maar niets gevonden. Zijn er nog alternatieven? |
gewoon heel windows opnieuw installeren?
want een fout in het register valt heeeel moeilijk te herstellen |
-> s&m
|
Citaat:
|
bij sommige pc's staat windows al op de Harde schijf!
zoals de onze! druk tijdens het opstarten op esc. ;) |
Dus je kunt ook opnieuw via de harde schijf installeren? En dan hoef je verder niets weg te gooien?
Bedankt voor de tip! |
Citaat:
|
je zou voor de gein de kabel eens los kunnen trekken, starten, kijken of de controller goed herkend wordt zonder uitroeptekens enzo, en daarna uitzetten en de kabel weer vast maken.
een beetje een merkwaardig probleem wel. edit: oh, waar ik ooit succes mee heb gehad is om bewust een totaal verkeerde driver te installeren. Dus de eigenschappen van het apparaat opvragen, kiezen voor stuurprogramma bijwerken, en dan handmatig iets kiezen wat er in de verste verte niet op lijkt. Natuurlijk zal die driver niet werken, maar als je dat ding dan vervolgens weer weggooit uit het apparaatbeheer, heb je kans dat de goede driver weer wordt geinstalleerd de volgende keer dat je opstart. |
Ok, dan ga ik dat even proberen,
Bedankt voor de tips! |
Misschien helpt dit:
"Oplossing voor verdwenen CDrom stations": Ik heb dit probleem gehad met winXP maar het zal waarschijnlijk in win2000 hetzelfde zijn. Ik had dus het probleem dat na de installatie van Nero m'n CDrom en brander station weg waren in windows verkenner en in nero. Ik had nieuwe aspi drivers geinstalleerd maar dit werkte niet, ook een nieuwe versie van nero werkte niet. Toen had ik de volgende oplossing hier op het forum gelezen: Open regedit: 1. Ga naar: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} 2. Verwijder de upperfilter en de lowerfilter 3. Reboot Maar na dit uitgevoerd te hebben deden ze het nog niet. (bij mij stond er trouwens alleen een lowerfilter). De oplossing bij mij was dat ik niet alleen bij ControlSet001 die filters verwijderd heb maar ook bij ControlSet002 ControlSet003 Dus hetzelfe pad in regedit maar je moet ipv ControlSet001 dus 002 en 003 kiezen. Dit hielp dus gelukkig bij mij. Ik hoop dat iemand die hetzelfde probleem heeft hier nog iets aan heeft, want er waren veel mensen met dit probleem zag ik met het zoeken. Dus als je cdrom en brander het niet doen (niet zichtbaar in windows) probeer dit eens. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49. |