![]() |
wat wil jij weten, ontdekken?
het is een tegenovergesteld idee als het topic: wat heb jij het laatste geleerd/ontdekt?
TS begint: Wanneer is iemand een sociopaat? en schrijf ik het woord goed? ik train kinderen van 9 tot 16 en één van die kinderen is echt eng! het is een jongentje van 11. Gister sloeg hij zichzelf met een hockeystick op zijn knie, ging huilen en zei tegen mij dat alle kinderen hem pesten. Ik zag hem zichzelf slaan dus ik geloof het natuurlijk niet. Maar hij heeft heel veel van dit soort acties, het is eng! |
't Is in ieder geval zeer bizar gedrag. Ik zou dat zeker doorgeven aan een hoger iemand, zodat die het door kan geven aan zijn ouders. Of zelf naar z'n ouders stappen.
Ik wil vanalles leren/ontdekken/weten... Bijvoorbeeld hoe dyslexie verschilt bij kinderen die verschillende talen spreken. Dát het verschilt is wel duidelijk, maar ik wil dus weten waar dat verschil zit. En of sommige kinderen wel dyslectisch zullen zijn in de ene taal (bv Nederlands) en niet in de andere (bv Mandarijn-Chinees). |
Alles.
|
Op welke ongetwijfeld spectaculaire manier Pasteur de bacteriële infectie ontdekte. Maar dat ga ik nu opzoeken :Y
|
@Sarah: was dat niet iets met een mislukte proef of zo? Klassiek voorbeeld van serendipiteit:)
Ik wil Turks leren, maar dat is niet echt een ontdekkingsproces. (en Fins en Bahasa Indonesia, maar dat is voor de toekomst) Ik wil weten hoeveel verschil er zit tussen de gedichten van jongeren uit Nederland en jongeren uit de Verenigde Staten. Hoe erg ze, onbewust, in de traditie staan van andere dichters. Ik wil weten hoe jongeren beter leren dichten, onder wat voor invloeden ze staan en hoe erg de omgeving van invloed is. Ik wil weten of het klopt dat in Nederland concept belangrijk is en in de VS meer de inhoud. *ziet ineens mogelijkheden voor bachelorwerkstuk* |
Nee hij deed gewoon gericht onderzoek eigenlijk. Ik denk dat je in de war bent met de ontdekking van de penicilline :) maar daar weet ik niet zo veel van, want dat was in de jaren '40 en mijn verslag gaat over de aanloop naar 1907.
|
Citaat:
|
Welke stad het meeste 'mijn ding' is om in te wonen/leven?
Ik heb geen idee, en ik ga geen antwoord vinden ook haha. |
Nog een boel dingen.
|
ik wil ontdekken wat ik leuk vind, en wat ik voor opleiding ik wil gaan doen.
|
Dat "tg" een oude schrijfwijze is voor de tangens. (en daarom snapte ik het niet :mad: )
|
Citaat:
|
Citaat:
|
En wat ik nog wil ontdekken is hoe het toch kan dat tamelijk intelligente mensen nog gelovig zijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
dan wil ik weten, waarom mensen die wel eens een banaan eten soms fietsen :S |
Citaat:
|
Misschien omdat mensen nou eenmaal bij een groep willen horen? Of omdat ze troost aan hun religie ontlenen?
|
omdat sommige mensen gelovig zijn& sommigen niet
en omdat sommige mensen slim zijn en sommigen niet. dit kan elkaar overlappen? |
Citaat:
|
Citaat:
OT: wanneer Mephostophilis gelovigen oprecht vindt |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Het feit dat er heel veel dingen onverklaarbaar zijn voor wetenschappers, die ze via god kunnen uitleggen? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Waarom is god geen uitleg, wat maakt wetenschap zo realistischer dan godsdienst. Waarom zou het een het ander uitsluiten op elk gebied? |
Hoe ik de oppervlakte van een grafiek onder een kromme kan bepalen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
wanneer ik eindelijk een (Naar mijn inziens) positieve bijdraging aan de samenleving geef
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
The God Delusion is inderdaad een aanrader, of zoek anders op Youtube filmpjes van Dawkins. Hij is een retorisch genie. |
Citaat:
Ik wil weten waarom mijn lip gezwollen is. Ik wil weten wanneer mijn blaar weg gaat. Ik wil weten of er een hiernamaals is, zo ja, hoe dat is. Ik wil weten of ik zo succesvol word als ik denk dat ik word. |
Hoe je ook alweer met een nieuw mailadres op msn kunt. Ik kan mezelf niet eens inloggen...
|
Citaat:
|
wat ik wil doen als ik afgestudeerd ben
|
Wat een asymptoot is.
|
Citaat:
Citaat:
Ik denk dat als sinterklaas had geleefd, het snoep nog steeds van ouders afkomstig zal zijn. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:42. |