![]() |
Scholier overlijdt na 'comazuipen'
Scholier overlijdt na 'comazuipen'
Uitgegeven: 29 maart 2007 13:02 Laatst gewijzigd: 29 maart 2007 13:27 BERLIJN - Een 16-jarige scholier uit Berlijn is overleden na een avondje zogeheten comazuipen. Dat maakte de politie donderdag bekend, meldden Duitse media. De jongen had 4,8 promille alcohol in het bloed toen hij een maand geleden in het ziekenhuis in coma werd opgenomen. De scholier had in korte tijd 52 glazen tequila naar binnen gewerkt. De politie onderzoekt of de caféhouder of andere bezoekers van het dranklokaal kunnen worden vervolgd omdat zij de jongen niet hebben gestopt. In Duitsland is naar aanleiding van dit geval een nationale discussie losgebarsten over alcoholmisbruik onder jongeren. http://www.nu.nl/news/1024591/122/rs...zuipen%27.html Ben blij dat dit in ieder geval niet in nederland is gebeurd, want dan had onze fijne regering dit voorval waarschijnlijk meteen aangegrepen om nog meer dingen te gaan reguleren, maar wat ik mij afvraag is of dit gewoon niet een kwestie van een Darwin Award is? Natuurlijk is het enorm kwalijk dat die jongen niet gestopt is, als ik iemand achter mekaar 20 tequila weg zou zien tikken zou ik me d'r waarschijnlijk wel mee bemoeien, maar je weet toch zelf dat je dood kunt gaan aan alcohol lijkt me? Zoveel drinken is gewoon zelfmoord. |
Twee woorden: eigen verantwoordelijkheid.
|
Vreemd dat dat kennelijk zomaar kan, als zestienjarige.
|
Ach ja, dat heb je als het niet allemaal streng geregeld wordt he. :(
|
Citaat:
|
De nieuwe natuurlijke selectie.
Volgens mij moet je volwassen zijn om een Darwin Award te krijgen, echter. :( |
Citaat:
Ik vind dat de Cafebaas vervolgt moet worden. Hij had de jongen moeten tegenhouden. |
Citaat:
|
Natuurlijk, vervolg die cafébaas maar. Die jongen moest zelf maar eens nadenken en zelf bedenken dat hij daar dood aan kan gaan. Nu mag die cafébaas de schuld krijgen voor de domme daden van een 16-jarige. :rolleyes:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind het apart dat er dus iemand bij geweest moet zijn die nuchter genoeg was om het aantal glazen te tellen dat die jongen dronk, maar verder niet ingreep.
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ja, het drankgebruik onder Duitse jongeren daalt. Het is slechts een kleine groep die zich bezig houdt met 'kampftrinken und komasaufen'. Ook in Nederland komt dat voor. Veel mensen drinken normaal, en steeds minder. Desondanks vliegt in het vakantieseizoen de traumahelikopter tussen Terschelling en een ziekenhuis in Friesland bijna meermalen per nacht om alle idioten die zich op een paar jongerencampings kapot zuipen te redden. |
Mensen moeten ook eens leren zuipen zeg. Als je kotsneigingen krijgt heeft dat een reden ;)
|
Citaat:
Tja. Maakt meer kapot dan je lief is he? |
Citaat:
|
Alcohol verbieden dan maar, als we de paddologica volgen. (y)
|
Citaat:
Maar je bent wel bijzonder achterlijk als je denkt dat je 52 tequila shots kunt drinken zonder er iets aan over te houden. |
Hoe zielig het ook is: eigen verantwoordelijkheid.
|
Voor zover ze nog niet wisten dat 50+ glazen tequila dodelijk is, weten ze het nu he. En komend weekend proberen zijn maten waarschijnlijk dit record te breken. :rolleyes:
Volkomen wezenloos. Het is dat de meesten het met de nodige hersen,- en leverbeschadiging gewoon overleven, anders zou ik het toejuichen als methode voor zelfsanering van het volk. De stomsten zuipen zich dood, of ze rijden elkaar op de terugweg alsnog aan gort. Opgeruimd staat netjes, toch? |
Good riddance to genetic rubbish, zeg maar. ;)
Waar ik vooral over val zijn de kosten. De traumahelikopter uit het voorbeeld dat ik noemde kost belastingcenten. Liefst zie ik dan nog dat ze de volledige kosten op zo'n idioot (of zijn familie) verhalen zodat tenminste andere mensen er niet indirect onder lijden. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens als barman geef je toch geen 52 glaasjes aandezelfde persoon! Ben je helemaal bedonderd! In nederland doen barmannen dat heus ook niet hoor! Als barman is het je verantwoordelijkheid om je klanten (sommige die dronken zijn) in de gaten te houden. |
Citaat:
Citaat:
|
Dat zal m leren, verdammt@
|
Citaat:
Alleen met het beschuldigende vingertje naar de cafeëigenaar wijzen vind ik een beetje kort door de bocht. Ik vind dat je als 16 jarige oud genoeg bent om zelf te kunnen bepalen dat 20 tequila achterover slaan niet verstandig is (immers 16 is de wettelijke leeftijd waarop je mag drinken en je dus verstandig genoeg geacht word daar mee om te kunnen gaan toch?). |
Citaat:
|
Citaat:
De enige die [u]nuchter[/b] dat is de cafebaas. Plus vergeet niet dat hij ook nog de alcohol vooraad bijhoud en verkoopt. |
Citaat:
Het klinkt goed, daar niet van, maar ik twijfel of dat wel (overal) kan werken. |
dan voel je je genakt :D (N)
|
ik vind het krankzinnig dat een volwassen mens zoveel drank verkoopt aan een kind van 16, ookal vraagt ie erom. Wtf. Tsja, maar wie kan je vervolgen? Wil je iemand wel vervolgen?
Moreel gezien zou je de cafebaas mss wat willen aandoen, maar hij heeft de wet niet overtreden. Geldt ook voor de vrienden. Daarnaast vind ik ook dat je een eigen verantwoordelijkheid hebt. |
Ik ben er niet op tegen dat onderzocht wordt of de barman iets verweten kan worden, maar dit neemt natuurlijk niet weg dat de verantwoordelijkheid primair bij de jongen zelf ligt.
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik hoop dat het hem lekker smaakte
|
52 omg xD
|
Citaat:
Ja en jij zou anders piepen als je de vader van die barman bent :rolleyes: Dat is altijd zo'n stom argument, dan kun je er niet meer objectief naar kijken. Citaat:
En om nou bij te houden wie van de groep een shotje wegtikt is ook niet te doen |
Citaat:
|
Dat heb ik niet gezegd. Reageer op wat ik gezegd heb, of anders niet.
|
Citaat:
Wat ik al zei: ga jij maar eens in een cafe met 50 gasten die je niet kent als barman bijhouden wie wat drinkt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Kom op zeg. |
Citaat:
Als jij 52 shotjes tot je neemt en het komt niet in je op dat je daar wel eens dood aan zou kunnen gaan, ben je ofwel zwakbegaafd, of je bent érg slecht voorgelicht over de gevaren van alcohol. |
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:48. |