[Foobar 2000] Replay Gain
Sinds kort ben ik de trotse bezitter van een Cowon iAudio X5. Ik heb er de rockbox firmware opgezet. Deze rockbox firmware kan omgaan met Replay Gain tags. Ik wil daarom met Foobar 2000 Replay Gain tags toevoegen aan mijn mp3 bestanden, maar ik weet eigenlijk niet precies wat ik moet doen om precies te bereiken wat ik wil.
Mijn filetree ziet er ongeveer zo uit:
Code:
D:.
+---Albums
| +---Artiest - Albumnaam
| | +---CD 1
| | \---CD 2
| | +---CD 1
| | +---CD 2
| | \---CD 3
| \---Etc.
+---Folder met losse nummers
\---Folder met losse nummers
De bestanden zijn als volgt getagged: - Bestanden in albums hebben een identieke album tag, maar in het geval van albums met verschillende artiesten ook verschillende artiest tags
- Albums die uit meerdere cd's bestaan hebben albumtags als "albumnaam cd 1" en "albumnaam cd 2"
- Bestanden in de folders met losse nummers hebben een artist tag en een title tag, that's it
Ik wil het volgende bereiken: - De losse nummers moeten allemaal op hetzelfde volume afspelen
- Interne volumeverschillen van albums moeten behouden blijven. Als track 2 van een album harder hoort te klinken dan track 1, dan moet dat zo blijven.
- Het algehele volume van alle albums moet gelijk zijn, teven moet die hetzelfde zijn als die van de losse nummers.
Ik heb de volgende problemen: - Foobar 2000 ziet albums met verschillende artiesten als meerdere albums
- Hetzelfde geldt voor multi-cd albums
- Als er meerdere losse nummers van een artiest zijn worden die samen als album gezien
Wat is nou de correcte manier om Replay Gain tags toe te voegen, zodat ik al mijn wensen kan vervullen?
|