![]() |
[advies gevraagd] USB-muis
Sinds gisteren heb ik een laptop en omdat ik best wel pijn in m'n polsen krijg van het muizen met dat touchpad wil ik graag een gewone muis. De muis die ik nog heb kan ik niet aansluiten op m'n laptop omdat daar geen usb-stekkertje aan zit. Nou moet ik dus een nieuwe muis kopen (of een verloopstukje als die er zijn en zo ja, hoe duur zijn die dan?).
Ik ben nu op zoek naar een goedkope, simpele usb-muis. Gewoon twee of drieknops met een scrollwieltje. Ik wil liever geen draadloze muis. Het maakt me niet zoveel uit of het er een is met bal of met zo'n lampje. Kan iemand me vertellen waar ik op moet letten, of het uit maakt welke ik koop en hoe duur zo'n muis ongeveer is? Alvast bedankt! |
Als ik jou was zou ik de goedkoopste logitech optische muis die ze bij jou in de buurt hebben kopen. Kost tussen de 15-20 euro.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Okee :D dat is duidelijk (y)
En die werken allemaal ook gewoon met Windows Vista? :) |
ja simpele muizen met gewoon scrollwiel en 2 knoppen werken altijd wel
|
de meeste nieuwe muizen zijn primair USB met een verloopstekkertje..
|
Ik heb een Microsoft IntelliMouse, van (toen) zo'n 20 euro, werkt perfect (Y)
En wat betreft RSI-achtige-perikelen: koop er ook nog een los toetsenbord bij, voor je overspannen spieren in je polsen en armen krijgt, zoals ik. Een laptop is verschrikkelijk slecht voor je. (Voor mij in ieder geval wel.) Enne, koop een muis die fijn in de hand ligt, niet zo'n kleinere laptopmuis, dan kun je er net zo goed géén kopen. :) |
Zijn er geen verloopstukjes te koop van PS2 naar USB? Dat is waarschijnlijk goedkoper dan een nieuwe muis want m'n oude muis bevalt op zich prima, toetsenbord idem.
|
Volgends google wel:
http://www.vpi.us/vpi/images/items/usb-ps2-lc.jpg Maar vraag me af waar je ze ergens kan aanschaffen. |
Onderdelenhuis? Klopt het dat je dan maar een zo'n dingetje nodig hebt voor muis en toetsenbord?
|
Citaat:
|
Citaat:
Heerlijke site voor al je verloopkabels etc :) |
Ik gebruik op mijn laptop een optische muis van Logitech en ben daar zeer tevreden over. De uitgebreide optische muis moet je instaleren met een CDrom, de eenvoudige is gewoon plug and play.
Aanvulling...Geen Trust gebruiken! :( (n) |
Ik heb een optische muis gekocht van Logitech voor iets van 20 euro, met zowel een PS2 als een USB-aansluiting. Ik heb voornamelijk gekeken naar wat lekker in m'n hand lag. Heb hem ff snel getest en dat bevalt goed :)
Bedankt voor alle adviezen :) |
ik heb een trust lasermuis voor 15 euro..perfect ding..er zit een usb aansluiting bij en eenverloopstekkertje voor de oude PS/2 aansluiting. overal te koop> ik zou naar mediamarkt gaan:)
|
Citaat:
|
ik weet ni welke trust je hebt..maar deze doet het egt geweldig..op pc en op laptop..
|
Citaat:
|
Ik zou wat minder goedkoop en simpel zijn als ik joiu was. Als je die muis neemt omdat je last hebt, zou ik een wat meer ergonomische muis kopen. Stel je voor dat je straks nog last hebt van die goedkope muis :rolleyes:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:17. |