![]() |
openbaar vervoer
vertel en vraag hier alles wat je wilt over het openbaar vervoer
TS begint 1, ik haat het dat de bus nooit rijdt als ik hem nodig heb, dat de trein 's nachts niet meer naar mijn huis gaat en dat ik mijn ov kaart kwijt ben 2, als ik in de trein of bus zit, ga ik altijd tegen mensen praten. Vrienden vinden dit raar, doen jullie het ook? |
2. Dat is wel raar ja, nooit doen want er zitten ook idioten in de trein is mijn ervaring.
Even een vraag van mij: wie gaat er naar huis met de Rotterdamse metro richting Nesselande om ongeveer 3 uur 's middags? |
Citaat:
|
Ik heb een hekel aan treinen die meer dan drie weken niet rijden. :mad: http://www.prorail.nl/ProRail/Pers/P...lo-Hengelo.htm
|
Ik ben er trots op dat ik ondanks dappere pogingen van de chauffeurs in Utrecht om mij en andere passagiers te tackelen met extra hard optrekken en daarna extra hard remmen het me toch steeds lukt om te blijven staan. :cool:
In de trein lees ik ook vaak, behalve 's morgens, want dan is er nooit een zitplaats te krijgen. Waar ik me vooral aan erger is echter dat zowel bussen als treinen gebouwd zijn volgens de filosofie dat alle mensen dwergen zijn; behalve op enkele selecte plekken kom ik altijd beenruimte tekort en moet ik schuin zitten om geen verschrikkelijke last van mijn kniën te krijgen. |
ik praat ook niet tegen mensen die aan het lezen of bellen ofzo zijn. Ik praat tegen mensen die er uitzien alsof ze zich vervelen
|
Citaat:
En het idee van openbaar vervoer is tof, maar voor de rest is er niet zoveel positiefs over te zeggen. Ik kreeg van de week een enquete van connexxion in mijn mail over tevredenheid en ik heb ze dus maar lekker afgekraakt. En de stadsbussen in nijmegen staken al een week.. |
Citaat:
|
Ik haat het dat de ns op Helmond-Eindhoven 's morgens alleen maar een stoptreintje inzet, waar nooit iedereen inpast, dat in Eindhoven de bussen 's morgens altijd propvol zitten (in de middag valt het wel mee), dat chauffeurs te laat vertrekken en dat de gemeente Eindhoven niet goed heeft nagedacht over de verkeersdoorstroming van het station naar mijn school, aangezien de bus om de halve minuut voor een rood stoplicht staat.
Ohja, en als ik naar Roermond ga, dan erger ik me ontzettend aan Veolia, omdat de bussen een onlogisch rooster hebben, uiteraard niet op tijd zijn en de chauffeurs echt levensgevaarlijk rijden. |
Ik heb een hekel aan bussen. Op de fiets ben je meestal sneller, en heb je tenminste altijd aansluiting als je het goed plant.
Reizen met de trein vind ik niet erg. Lekker ontspannen, beetje mensen kijken, krantje lezen, uit het raam staren, soms een gesprekje aanknopen met medereizigers of even rustig wat zaken overdenken. Jammer van de vertragingen die er soms zijn, maar zolang ik geen haast heb vind ik dat eigenlijk ook wel weer grappig. Chagrijnige mensen kijken kan soms heel leuk zijn :D Ik moet wel bekennen dat ik meestal alleen maar doordeweeks de trein gebruik, omdat ik een week-OV-kaart heb en een auto voor in het weekend |
Eigenlijk is tegenwoordig het OV zo'n beetje de enige mogelijkheid wanneer je naar een grote stad moet en geen zin hebt om in de file(s) te staan.
Daardoor gebruik ik vrij geregeld het OV. Op zich is het reizen met de trein goed geregeld, alleen zijn de VIRMs totaal niet comfortabel om eerlijk te zijn en de aansluiting vanuit Geldrop naar Utrecht is ook klote. Zo lang je kunt zitten heb ik niks tegen reizen met de trein. De bus heb ik eigenlijk een hekel aan maar als ik naar Utrecht moet zal ik er wel aan moeten geloven. Het is inderdaad wel waar dat de meeste buschauffeurs daar echt asociaal rijden maar op zich is dat ook wel weer grappig. Trams zijn gewoon klotedingen die ze moeten afschaffen :p Voor langere afstanden (>100km) pak ik toch wel de auto, dat is veel flexibeler en je hebt geen last van irritante mensen in de trein of bus. |
Ik bereis hoegenaamd alles met mijn eigen auto. De tijd van OV heeft niet lang geduurd.
Ik vond het altijd vervelend als er mensen naast me kwamen zitten en dan een groepsgesprek gingen houden waar je verplicht naar moest luisteren. Af en toe, in een goede bui vond ik een korte conversatie wel gezellig. In de regel ben ik een sociofoob, in de trein is dat niet veel anders :D |
Ik vind de buschauffeurs in Utrecht helemaal niet zo vreselijk eigenlijk. Ja, soms wat onvoorzichtig, maar in ieder geval vriendelijk. Dat is in Amsterdam wel anders, daar kun je niet eens gedag zeggen tegen tramchauffeurs zonder een snauw terug te krijgen.
|
Als mensen tegen me praten vind ik dat meestal wel ok, maar het is zoo irritant als mensen wat tegen je zeggen terwijl je muziek aan het luisteren bent en dan nog verwachten dat je door hebt dat ze wat zeggen en ze verstaat ook. :|
Bus 12 naar de Uithof is idd altijd grappig in Utrecht, zeker omdat je daar nooit kan zitten en dan met een noodgang de bochten door en flink hard remmen. En verder vind ik de NS lief. |
Bij stilstand of lagere snelheden zijn de meeste buschauffeurs overigens chronische bumperklevers. De afgelopen vier maanden alleen al zag ik in Utrecht zelf twee kop-staartbotsingen door bumperklevende bussen, beiden knalden achterop een auto die trager optrok toen een stoplicht groen werd.
Als ze stoeprandjes raken, okay, met tig meter bus onder je kont kan dat gebeuren, maar een dergelijk aanrijding, vanuit stilstand nog wel, is gewoon pure onkunde. |
Het is ook wel leuk als ze in Utrecht die mega lange lijn 11/lijn 12 bussen klem rijden op het busstation, als ze een rondje rijden van de uitstaphalte naar de instaphalte en daarbij de bocht bij tramhalte te krap OF te ruim nemen. Gelijk het hele busverkeer ontregelt: achteruitrijden terugrijden het bochtje om met 25 meter voertuig onder je kont is niet zo eenvoudig, helemaal niet als daar achter nog een paar andere bussen staan.
|
Ik vind de bus juist fijner! Met de trein is zo saai.. elke keer weer dat zelfde saaie landschap. Met de bus zit je tenminste in het verkeer! (Dus incl. alle sjonnies, ongelukken, files, bijna-botsingen, agressie, getoeter, middelvingers en inhaal-manouvres van de bus wat eigenlijk niet kan) Dus in de bus kan ik altijd lekker naar buiten kijken :)
|
Mensen moeten in ieder geval niet tegen me gaan praten, daar heb ik een ontzettende hekel aan.
|
Eh, ik heb een hekel aan bussen omdat die zelden goed het schema volgen (of te laat, of te vroeg maar zelden op de aangegeven tijd; te vroeg is het ergst) en omdat die dienstregeling om de haverklap veranderde (in Breda dan, ik kom uit een gehucht waar de bus een vreemd begrip is :p ). Hoe dan ook, het is voornamelijk dankzij mijn kennismaking met De Bus dat ik besloot een eigen auto te kopen.
Treinen zijn iets minder vervelend, alleen als ze niet of niet op tijd rijden wordt het al minder. Drukke treinen vind ik helemaal niet fijn. Bovendien heb ik het totaal niet op het openbare gedeelte van openbaar vervoer :) Geef mij maar mijn kleine autootje. Het gaat sneller, ik kom beter waar ik moet zijn, de ritprijs benzine tov een kaartje is ongeveer hetzelfde bij mij (geen OV) en vooral: alleen ik, en niet nog tientalle andere lui :) |
Vandaag liep er een kwaad iemand steeds te schelden. Elke keer als je dacht dat ie er eindelijk mee ophield, begon ie weer. Moest ie ook nog eens in dezelfde tram wezen als ik. Wat een engerd (n)
|
Ik had vandaag weer eens vertraging vanwege een "aanrijding". Leuk hoor, een half uur in de zon in een stilstaande trein :/
|
Nou.. Gister was pas leuk. Eerst kwam de bus zoals gebruikelijk erg laat voor zijn aansluiting, dus ik rennen.
Ik vecht mezelf een weg door het vee dat met ogen en oren dicht vier rijen breed het perron af komt sjokken. Gelukkig, de conducteur kijkt naar buiten, ik steek een hand op dat ik er aan kom, we hebben oogcontact. Dus ik ren door, spring de trein in.... en kom vast te zitten tussen de deuren die de conducteur dicht deed ondanks dat hij me aan zag komen, om me vervolgens tussen de deur de trein uit te duwen met de woorden 'je bent te laat joh', om vervolgens de trein vier minuten te vroeg te laten vertrekken. Op de terugweg rijdt de trein twee minuten te vroeg volgens de stationsklok voor mijn neus weg, om een luttele honderd meter verder stil te gaan staan om bijna 4 minuten te wachten. Ik kom thuis, en na enig rekenen kom ik erachter dat mijn snelheid over het hemelsbrede traject van tweemaal 25 kilometer in totaal 3,5 uur heb gedaan, wat een gemiddelde snelheid oplevert van nauwelijks 14 kilometer per uur. Oftewel ik had beter kunnen gaan fietsen dan met het OV te gaan, ik was sneller geweest en had mezelf twee blauwe schouders bespaart. (n) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:49. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.