![]() |
Wat is jouw 'waist-hip ratio'?
Waist-to-hip ratio (WHR) is de verhouding van je taille tot heupomvang.
(wikipedia) A WHR of 0.7 for women and 0.9 for men have been shown to correlate strongly with general health and fertility. Women within the 0.7 range have optimal levels of estrogen and are less susceptible to major diseases such as diabetes, cardiovascular disorders and ovarian cancers. Men with WHRs around 0.9, similarly, have been shown to be more healthy and fertile with less prostate cancer and testicular cancer. WHR is a better measure of assessing a person’s risk of heart attack than Body mass index (BMI). If obesity is redefined using WHR instead of BMI, the proportion of people at risk of heart attack worldwide increases threefold. WHR is considered to be factor in a person's attractiveness. Women with a 0.7 WHR (waist circumference being 70% of the hip circumference) are often rated as more attractive by men regardless of culture, race, religion or ethnicity. Such diverse beauty icons as Marilyn Monroe, Alessandra Ambrosio, Sophia Loren, Kate Moss, and even the Venus de Milo all have ratios around 0.7, even though they have significantly different weights. Congruent with an evolutionary perspective, evidence suggests that humans use subtle biological cues, such as WHR, to indicate mate potential and fertility. Klik hier om je WHR te berekenen. :) |
Citaat:
|
Nu weet jij (en weten wij) dat je gezond leeft. :p ;)
|
De mijne is 0.80...
|
0.68. Wooptidoo.
|
Your Waist to Hip Ratio is 0.82 and appears to indicate an increased risk for heart disease and diabetes.
Nou lekker is dat... moet ik dan meer vet op mijn heupen krijgen ofzo... |
Citaat:
vooral het appears to indicate.. oftewel het is niet conclusive ;) Ik heb geen meetlint en anders zou ik het alsnog niet doen. |
Your Waist to Hip Ratio is 0.66 and appears to be within a healthy range
Maar de precieze maten weet ik niet, dit is ongeveer. En joepie, bijna 0,7 dus ik word vast ontzettend aantrekkelijk gevonden door het mannelijke geslacht. |
0.75 en dat zou gezond zijn. Beetje raar als je wel ondergewicht hebt he...
|
0.78
|
Citaat:
|
Your Waist to Hip Ratio is 0.7 and appears to be within a healthy range.
(Y) |
Your Waist to Hip Ratio is 0.73 and appears to be within a healthy range. Ongeveer, heup is toevallig gister opgemeten.
Maar ik vind eigenlijk dat ik heel weinig heup heb. Of nouja, verschil tussen buik en heup dus. Maar ik ben over het algemeen niet zo omvangrijk |
Citaat:
|
1,35
|
Your Waist to Hip Ratio is 0.85 and appears to indicate an increased risk for heart disease and diabetes.
You may wish to talk to a doctor about losing weight. Or you can get started on your own by eating right and getting regular exercise. .. Denkt ie dat ik overgewicht heb :/ |
Smalle heupen zijn er natuurlijk niet. Ik ben te lui om een meetlint te zoeken.
|
Het is een beetje stom want je kunt er niets aan doen, aan je waist-hip ratio. Dat is gewoon je bouw. Het is wel zo dat naarmate als je waist-hip ratio hoger is, het belangrijker is dat je geen overgewicht ontwikkelt, maar je kunt natuurlijk niet zomaar tegen iedereen met een hoge waist-hip ratio zeggen dat ze moeten afvallen :confused:
sowieso vind ik het gek dat er een site voor is, want getal/getal kan iedereen toch wel zelf uitrekenen :o en die van mij is 0,68, om nog even ontopic te blijven |
0.69
|
0,65
|
Your Waist to Hip Ratio is 0.78 and appears to be within a healthy range.
*verbaasd* :D |
Dat zegt trouwens ook niets. Want hoe hoger de getallen, hoe dikker je bent, hoe ongezonder het is. Maar de verhouding blijft wel hetzelfde.
50-70 cm (dun, maar volgens de site wel goed) 100-140 cm (dik, maar volgens de site wel goed) is allebei 0.70/0.72 en dus gezond :D |
Citaat:
edit: dit had ik nog niet gelezen :) Citaat:
|
Your Waist to Hip Ratio is 0.70 and appears to be within a healthy range.
Hmm, volgens mij heb ik dit voor het forum wel eens eerder uitgerekend en zijn die verhoudingen wel veranderd, ik ben duidelijk meer vet op mijn heupen aan het kweken. :p |
Citaat:
|
Your Waist to Hip Ratio is 0.73 and appears to be within a healthy range.
:) |
Mijn heupen zijn ongeveer een meter geloof ik + ik heb geen centimeter in de buurt dus voor nu is mijn waisthipratio niet bestaand. :bloos:
|
(wist mijn maten ongeveer)
Your Waist to Hip Ratio is 0.72 and appears to be within a healthy range. |
w = 70, h = 90
0.77 :) |
Citaat:
69 hier. |
Citaat:
|
Maar goed, ik zal het straks wel even nameten want nu word ik nieuwsgierig. :bloos:
|
0.78
Nja, dat zegt ook niets dus. Ik ben vet licht. :confused: |
Bwaha ik typte uit verveling 40-100 in en dat was ook 'within a healthy range'...
|
Dit is natuurlijk de grootste onzin. Het enige wat dit zegt is hoe aantrekkelijk je bent tegenover het andere geslacht. Verhouding van 90/60/90 is "ideaal" toch? Je kan moddervet zijn en toch een verhouding van 0.66 hebben.
|
Het gaat in dit ding toch ook niet om overgewicht of ondergewicht maar om de verhouding buikvet tov heupvet? Waarbij een grotere vehouding buikvet ongezonder is dan een grotere verhouding heupvet.
|
Citaat:
|
Jaa 74 om 97 dus dat is eeh.
0,76 dus. |
Citaat:
aaw, we hebben de zelfde omvang. Citaat:
|
Citaat:
Of ik kan niet meten. :confused: |
.67
|
Citaat:
|
Citaat:
|
hm .88
|
Citaat:
w = 62, h = 82 0.75 dus |
Citaat:
|
Your Waist to Hip Ratio is 0.87 and appears to indicate an increased risk for heart disease and diabetes.
You may wish to talk to a doctor about losing weight. Or you can get started on your own by eating right and getting regular exercise. ik ben 1.68 en 53 kg ,maat 36/38. volgens mij klopt dat ding niet. :| |
geen idee, maar ik hou ervan om mezelf te zien in de spiegel :narcissus:
|
moet je eigenlijk je heupen echt meten, of het diktste deel, over je kont?
edit: oh ik zie het al op de site. In dat geval is het niet 0.73 maar 0.69 :p |
Citaat:
(Ik ben ongeveer even lang als jij bent (1cm langer :P ) en weeg ietsje meer (55 kg). ) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:55. |