Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   VWO (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=117)
-   -   samenvattingen, oefen vragen enz. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1563603)

Bongalientje 01-04-2007 17:37

samenvattingen, oefen vragen enz.

ik had een tip voor iedereen die geschiedenis examen gaat doen, over van kind tot burger en Nederlands-Indië
http://www.werkplaats.wolters.nl/

en [b]economie[/b[:
www.economische-begrippen.nl

en natuurlijk
www.havo-vwo.nl

voor allerlij oefen opgaven

z0pje 01-04-2007 19:14

Nog een tip voor de mensen die geschiedenis gaan doen: op www.wetstrijd.nl staat een educatieve inleidende les over "van kind tot burger", erg handig om te kijken voor je echt gaat beginnen met het blokken. Tegelijker tijd maak je vragen en dergelijke. Voor havo en vwo :)

Magican 01-04-2007 23:53

Ik dank jullie beide

ArtemisQ 02-04-2007 20:08

Voor Scheikunde heel veel informatie over redox reacties:
http://www.aljevragen.nl/sk/redox.html

En natuurlijk voor Biologie: http://www.bioplek.org/ maar die wist je als het goed is natuurlijk al ;)

Nebel 02-04-2007 21:01

www.chemieforum.nl; heb ik wel wat aan gehad

verder heb ik het vooral gedaan op oefenexamens, en samengevat.

Anonimi 03-04-2007 08:24

Mijn vraag, maken jullie zelf allemaal de samenvattingen of kopen jullie gewoon zo'n samengevat boekje wat jullie leren?

Dzjun 03-04-2007 10:29

maak heeel veel oefententamens, en kijk bij dingen die je niet snapt de samengevatboekjes door.. Samenvatten is veel werk en je hebt kans dat je nutteloze dingen aan het samenvatten bent. Als je een samengevat boekje gebruikt weet je zeker dat alles wat je moet weten er ook werkelijk instaat!
Ik heb het vorig jaar in ieder geval op deze manier goed gehaald!

ArtemisQ 03-04-2007 11:27

Citaat:

Anonimi schreef op 03-04-2007 @ 09:24 :
Mijn vraag, maken jullie zelf allemaal de samenvattingen of kopen jullie gewoon zo'n samengevat boekje wat jullie leren?
Ik heb van vrienden die vorig jaar examen hebben gedaan boekjes overgenomen maar ik vind ze niet heel erg nuttig. Maarja, ik doe opzich ook NG dus dat is vooral toepassen en minder feitjes stampen zeg maar ;)

Maar ik heb er ook eentje voor Economie 1 en die vind ik opzich wel handig... maar meer voor erbij en niet echt om uit te leren. Van zelf samenvatten leer je ook vaak een heleboel :)

Ann 03-04-2007 21:48

Dit topic is ook voor Havo handig trouwens!

duivelaartje 03-04-2007 22:02

Citaat:

Ik heb, toen ik nog geen samengevat-boekje had, alles bij elk vak samengevat. Vooral bij biologie erg nuttig. Nu heb ik een eigen bundeltje met alle samenvattingen, met ongeveer dezelfde info als in de samengevat-bundel.

Maar ik vind ze vooral handig, omdat alles op op onderwerp staat en duidelijke voorbeelden. Als je dingen door elkaar haalt is juist zo'n samengevat-ding handig. En als je bepaalde punten uit examensommen niet snapt, zijn ze vaak letterlijk terug te vinden. :)

Evatjuhhhh 04-04-2007 07:50

Citaat:

duivelaartje schreef op 03-04-2007 @ 23:02 :
Ik heb, toen ik nog geen samengevat-boekje had, alles bij elk vak samengevat. Vooral bij biologie erg nuttig. Nu heb ik een eigen bundeltje met alle samenvattingen, met ongeveer dezelfde info als in de samengevat-bundel.

Maar ik vind ze vooral handig, omdat alles op op onderwerp staat en duidelijke voorbeelden. Als je dingen door elkaar haalt is juist zo'n samengevat-ding handig. En als je bepaalde punten uit examensommen niet snapt, zijn ze vaak letterlijk terug te vinden. :)

Ja, zoiets heb ik ook, ik heb een dikke map met van elk hoofdstuk een samenvatting (behalve bij wiskunde). Zo kan ik gemakkelijk terugzien wat ik belangrijk vond en het eventueel aanvullen met gegevens uit samengevat. Samengevat laat vaak in één keer de kern zien en dat vind ik wel prettig :)

Barones 04-04-2007 16:31

ik heb ook een vraag. Ik wilde graag zo'n samengevat boekje kopen bij bol.com maar ik vind het nog een beetje onduidelijk met de jaartallen. Want bij heel veel staat het jaartal 2006. Maar dat zijn toch de boekjes van vorig jaar? en dan zou het met bijv natuurkunde of biologie niet helemaal kloppen met de examenstof?
en hoe zit dat met economie? want die examenstof is elk jaar hetzelfde toch?

Bedankt alvast!

Evatjuhhhh 04-04-2007 17:00

Citaat:

Barones schreef op 04-04-2007 @ 17:31 :
ik heb ook een vraag. Ik wilde graag zo'n samengevat boekje kopen bij bol.com maar ik vind het nog een beetje onduidelijk met de jaartallen. Want bij heel veel staat het jaartal 2006. Maar dat zijn toch de boekjes van vorig jaar? en dan zou het met bijv natuurkunde of biologie niet helemaal kloppen met de examenstof?

Bedankt alvast!

Samengevat is gewoon hetzelfde, dat veranderen ze niet ieder jaar. Je moet gewoon de nieuwste versie hebben en dat is die van 2006 dan waarschijnlijk. De examenbundels worden wel elk jaar vernieuwd, maar daar kan je waarschijnlijk alleen de versie "2006/2007" van kopen.

duivelaartje 04-04-2007 17:41

Citaat:

Barones schreef op 04-04-2007 @ 17:31 :

Bedankt alvast!

Mijn biologie-samengevat komt uit 1997 ofzo. En de info erin is echt prima. :cool:

Barones 04-04-2007 19:30

ooh oke :) dan ga ik er gelijk wat bestellen op bol.com

maar mis je niet bepaalde domeinen ofzo?

Milll 05-04-2007 15:34

ligt aan het vak denk ik, bij aardrijkskunde en geschiedenis verandert het iig ieder jaar en verder weet ik het niet

DivW 05-04-2007 21:08

Ik heb maar gelijk vier van die samengevatte boeken besteld bij bol.com (wis-, schei-, natuurkunde en biologie), mijn tentamencijfers waren zo dramatisch dat ik er maar aan raak.
Daarbij nog eens een memory stick gekocht, had ik al heeel lang uitgesteld die aankoop.

Nouja, nu mezelf nog opsluiten en niet meer mijn vrije tijd doorbrengen in het café :P

TopDrop 05-04-2007 22:40

Citaat:

kunst schreef op 01-04-2007 @ 18:37 :
voor allerlij oefen opgaven
Allerlei is met ei ;)
Citaat:

duivelaartje schreef op 03-04-2007 @ 23:02 :

Ik heb ze (wb, na, sk, bio) gister besteld en vandaag gekregen van bol.com :D Samengevat boekjes zijn echt vet :cool: <33

Bongalientje 06-04-2007 09:34

Citaat:

TopDrop schreef op 05-04-2007 @ 23:40 :
Allerlei is met ei ;)
Shit, altijd fout.
Vorige weeek schreef ik allerlei; zegt deedee dat het allerlij is, schrijf ik nu allerlij is het weer allerlei :grr:

ik ga meer samengevat boekjes halen: wiskunde en filosofoie, hoewel ik het gevoel heb dat filosofie het niet heeft.

Milll 06-04-2007 10:11

filosofie lijkt me echt *** :rolleyes:

Knots 06-04-2007 10:25

Citaat:

Van bio heb ik waarschijnlijk nog wel samenvattingen liggen die ik ooit voor pw's of se's heb gemaakt. Natuurkunde, scheikunde en wiskunde vat ik niet samen omdat ik theorie leren daar weinig zinvol vind. Al hoewel, misschien dat ik snel wat samenvattends voor scheikunde over ammoniak ga schrijven ofzo.

Voor natuurkunde heb ik wel (verplicht) een samengevat moeten aanschaffen, maar eerlijk gezegd ben ik er niet zo weg van. Het is voor mij te druk om er serieus iets uit te leren. Ik word gek van op de ene bladzijde theorie, op de andere opgaven en van de raren insprongen aan de kantlijn.

Milll 06-04-2007 10:38

Voor geschiedenis ben ik wel een uitgebreide samenvatting aan het schrijven, moet ik nog doen voor ak, en voor economie en m&o maak ik een word bestand met daarin alle formules e.d.

pino123 06-04-2007 13:42

voor eco1/12 als je LWEO lesbrieven gebruikt
http://members.home.nl/rsmeets/VWOindex.htm

Milll 06-04-2007 14:42

Oh dat is echt perfect!! die 'boeken' zijn namelijk echt te veel om je doorheen te werken :rolleyes:

rutero2005 09-05-2007 10:59

Ik heb zelf een samenvatting gemaakt van alle examenstof van Aardrijkskunde (mijn manier van leren).
Deze sv is gebaseerd op Wereldwijs; Aardrijkskunde voor de Tweede Fase, Eerste druk

Hij staat hier op internet:

http://rapidshare.com/files/30322892..._2007.pdf.html

een paar keer doorklikken en je downloadt hem...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:25.