![]() |
De overheid treedt terug,
Ik heb weer een paar vraagjes over de overheid van nu. Wilt iedereen die hier ook maar een beetje verstand van heeft antwoord geven + zijn/haar mening?
De overheid laat steeds meer taken over aan de particuliere sector. In de particuliere sector moet winst worden gemaakt. 1.Noem twee overheidstaken waarbij de overheid is teruggetreden: 2.Je mening over het terugtreden van de overheid: alvast bedankts! :) |
hallo?
|
dit goed genoeg?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Privatisering |
ja lekker dan, een lap tekst, kun je net zo goed die vraagjes beantwoorden..
|
Hallo, wij gaan jouw huiswerk toch niet maken, luie donder.
|
ja, flikker dan maar op ofzo, als je dát al een lap tekst vind. :o
|
of je maakt je eigen huiswerk :):)
|
maar ik snap het gewoon niet :( en dit is scholieren..DE plek waar ik het kan vragen
|
Je kan ze ook zelf beantwoorden, ipv zeuren dat het zo'n groot stuk tekst is?
|
Citaat:
lul niet, je wil het gewoon niet lezen, dat is heel wat anders :nono: |
Citaat:
Waarvoor heb je het nodig dan? |
Citaat:
|
Citaat:
|
De Kantine ---> Culturele & Maatschappelijke Vakken
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waarom word ik niet sirieus genomen, ik ben echt aan het stressen |
Citaat:
|
zoiets als dit? Kan iemand hier ook iets bij aanvullen?
De overheid raakt op deze manier zijn grip over Nederland een beetje kwijt. Maar aan de andere kant is voor een modern land als Nederland veel winst nodig. Als er veel geld wordt verdiend, wordt er meer belasting betaald. Hiermee kan de overheid dan goede wegen mee aanleggen of de gezondheidszorg en onderwijs verbeteren. Aangezien de vergrijzing toeneemt, is een goede ouderenzorg ook nodig. Hiervoor is veel geld nodig, en is winst in de particuliere sector noodzakelijk. |
NS, energie.
Nu kom ik in de hemel want ik heb een knurft geholpen. |
Citaat:
je kan beter gaan praten over dat er hierdoor minder ambtenaren nodig zijn of dat bedrijven efficienter opereren het in ieder geval geen belastingelden meer kost.. |
Citaat:
Economische actitiveit -> belastinginkomsten -> overheidsinvesteringen, lijkt me een betere manier van redeneren. Daarna kan je de toegenomen efficiency, concurrentie en teruggelopen overheidskosten aanvoeren als voordeel van privatisering en een terugtredende overheid. |
Voor de juistheid van je verslag wil ik je melden dat de overheid niet bestaat. Er zijn verschillende overheden.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:43. |