![]() |
Jazz!?
Luistert hier iemand nog naar jazz? Kzou me er namelijk wat meer in willen verdiepen, de enige waarvan ik wat nummers ken zijn Miles Davis, Charlie Parker, Herbie Hancock, John Coltrane etc. (hebben ook allemaal in Davis' band gespeeld, dus vandaar). Tegenwoordig heb je ook nu-jazz, en daar ken ik eigenlijk alleen Jazzanova, Koop, Bugge Wesseltoft en Nils Petter Molvaer... maar weer alleen enkele nummers.
m'n favoriet op het moment is (voor de geinteresseerden): Miles Davis, Charlie Parker, Cannonball Adderly, Dizzy Gillespie, Art Blakey, Charlie Mingus - Toy En als iemand naar jazz luistert; zet dan even je favoriete nummers erbij zodat ik ze kan downloaden :) |
ik luister niet echt oude jazz
wel jazzanova, thievery corporation (voor zover je dat jazz kunt noemen), saint germain en acid jazz sade, zero7, jamiroquai o.a heb er verder eik niet zoveel verstand van en denk dat je dit allemaal wel kent enzow |
ik luister niet echt veel jazz maar ik vind t wel altijd superkoel
tip is wel chet baker denk ik ik speel wel graag jazz :cool: jazz is vet |
Ik luister naar jazz. vooral louis armstrong.
|
luister eens naar state of monc... rotterdamse band, erg leuk, ze maken zoals ze het zelf noemen 'nu-tech jazz'...
|
Ik ging eerder veel met m'n opa naar vette Jazz-concerten, helaas is dat al sinds een tijdje niet meer het geval, ik zal em es vragen of we d'r weer es ééntje kunnen bezoeken...
Ik vinnet hele fijne muziek om live te zien, maar om der nou een cd van op m'n kamer aan te zetten nee... Phil Mason heb ik een paar keer live gezien en dat was toch best wel heel erg subliem... |
ik luister best veel naar acid jazz, inc. de bands die battlestar bevoorbeeld opnoemde.
|
geef mij maar jazzgrind :D
en ja dat bestaat echt |
ik ga strax naar north sea jazz :D
|
Citaat:
Veel plesier |
Citaat:
|
Damn, North Sea was vet, wel druk, maar echt heel doop!
|
Citaat:
|
Norah Jones is heel relaxed!
|
Citaat:
bands/ nummers ? |
Citaat:
|
ja Koop is zekers goed... had laatst trouwens ook een loladamusica aflevering gezien over de jazz/electronica-scene in oslo met (als bekendste artiest) Nils Petter Molvaer, erg koel was dat.
|
Citaat:
Wil je goede jazz horen?? De legendarische trompettist Benny Bailey treedt morgen op . Zijn ene laatste cd was een tribute aan Louis Armstrong. Hij treedt morgen op in Cristofori! tot en met 18 jaar kan je er gratis naar toe! www.contrabassist.nl |
anders hou je op met je irritante berichtjes en t loze topics geup
|
5 topics over jazz op eenvierde pagina gaat nogal ver...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:01. |