![]() |
Die Hard 4: Live Free or Die Hard
het is weer zover, John McClain is terug!
Yippee kayee, Trailer Ik ben benieuwd; Regisseur Len Wisemen is voornamelijk bekend door zijn leuk maar niet speciale Underworld films, en ik vind Apple dude/Justin Long als 'hacker' niet echt een combinatie met norse held McClain...maar we zien wel weer. Het ziet er iig gelikt uit. |
Oh God, die gozer die een Mac is. (n)
|
trailer ziet er in ieder geval supercool uit; een helikopter neerhalen met een auto? "i was out of bullets" wtf! en een f16 oid in een drukke tunnel/brug? VET
DH1-3 waren al heel erg gaaf, en die trailer belooft wat. kijk er naar uit. |
jaaa feestje!
ik wil een bodycount van dat je zegt goed bezig |
gewalt und schmerz!
en de bikkel der bikkels is terug!!! |
Ziet er goed uit, eindelijk weer eens een no-nonsense actiefilm! Yippee Kayee, idd. Toch heb ik 't in de sequels van DH altijd jammer gevonden dat Hans niet meer van de partij was, maar ja we zien wel wie dit keer de stoute schoenen aantrekt.
En 'An Ode To Joy' klinkt best vet met electrische gitaar. Sommige dingen kwamen me wel bekend voor zoals walkietalkies en de lift schacht. Het enige minpuntje tot nu toe vind ik de titel, onnodig patriotistisch. |
Dit wordt niks, mensen. Dit wordt, net als deel 3, een zoveelste actiefilm die behalve acteur Bruce Willis totaal geen connectie heeft met de eerste twee Die Hard-films. Ik word altijd zo triest van mensen die beweren dat ze zulke fans van alle drie de films zijn en vol spanning op de nieuwe sequel wachten, de trailer hebben gezien en dan nóg niet doorhebben dat het met het originele, overigens uitstekende, concept van Die Hard niks te maken heeft.
En inderdaad: die titel: is dat de slogan van de Republikeinse partij voor 2008? |
Spoiler
Geen connectie? |
geen connectie?
john mcClain in lastige situaties -> heibel |
Citaat:
Spoiler
Citaat:
Dus niet de in de goot gevonden alcoholist die zijn vrouw kwijt is en die opgetrommeld wordt door de autoriteiten om met een nieuwe vriend heel New York door te krossen, bijvoorbeeld. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ten tweede: nee, het is hoogst onlogisch om de ene man erbij te betrekken die je kan stoppen. Daaraan is te zien dat die connectie er pas later in gegooid is. |
Citaat:
Nogmaals, het is niet onlogisch. Heb je de film wel gezien? Terwijl Mcclane en die andere gast door de stad werden gejaagd en allerlei maffe raadseltjes op moesten lossen, was Simon's team lekker bezig met het voorbereiden van de heist. Slim truukje, want het motief van de geplaagde broer vormt een mooie afleiding. Dat komt in de film heel duidelijk naar voren. Dat het script oorspronkelijk voor een andere film bedoeld was doet daar niets aan af. Ze hebben het mooi opgelost. Trouwens, Mcclane is in de film zelf natuurlijk geenszins de enige man die Simon kan stoppen. Hij is niet létterlijk een onstuitbare god. Dat is een weetje voor de kijker, maar zeker geen wetmatigheid binnen het universum van het verhaal zélf. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
(net als ik nu) Citaat:
Het is gewoon een slimme manier voor die bende om de zaak zo lang mogelijk op te rekken. Citaat:
Natuurlijk wel. Het ging niet om John. Helemaal niet zelfs. Hij was één van de vele sleutels in de grand scheme. Hij was echter een makkelijk doelwit omdat iedereen hem kent en weet hoe het hem vergaan is. Daarnaast is meneer Simon natuurlijk ook niet vies van een leuk spelletje. Daar hebben meer filmschurkenlast van. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
En waarom zou Simon uberhaupt spelletjes durven spelen als hij zo bang was voor John? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Maar als hij John in het bijzonder wilde afleiden had hij hem net zo goed kunnen vermoorden met z'n bommen. Het punt is alleen dat de dubbele bodem van het plan dan vervalt. Het is namelijk een erg gunstige situatie voor een stel anonieme bandieten om voor levensgevaarlijke, paniekzaaiende, wraaklustige monsters aangezien te worden. |
Vet, discussie over Die Hard :D \m/
|
Die Hard <3
Deze kan natuurlijk bijna alleen maar tegenvallen, maar wie weet :bloos: En dat gezeik hierboven over die hard 3, hij blijft in mijn ogen een hogere fun factor hebben dan deel 2(de eerste paar keer niet, maar 3 kan ik in ieder geval vaker kijken dan 2). Dat mensen er nu super serieus op in gaan vind ik wel apart, we hebben het gewoon over een vette aktie film, niet meer toch? :o 1 blijft natuurlijk heer en meester :p |
Citaat:
Citaat:
|
De connectie tussen deeltje 1 en 2 is de strategie die de schurken gebruiken om hun doel te bereiken. En volgens McClane is deze strategie een trekje van de familie Gruber. De strategie in deel 1 is dat Hans en zijn companen een boel mensen gijzelen en doen alsof ze terroristen zijn, eigenlijk zijn ze uit op het geld dat opgeslagen ligt in een zwaar beveiligde kluis. Bij hun ontsnapping uit het gebouw met twee door de authoriteiten geleverde helicopters zouden beide heli's neergehaald worden samen met alle gijzelaars. De authoriteiten moesten dan aannemen dat alle terroristen en gijzelaars dood waren en al het geld vernietigd. Dit terwijl Hans Gruber en zijn groep een stille uitvlucht maken.
Deel 2 is vrijwel hetzelfde, Simon Gruber gebruikt de dood van z'n broertje in deel 1 als dekmantel bij het stelen van geld uit een eveneens zwaar beveiligde kluis. Alleen is dit keer het speelveld van de schurken een stuk groter namelijk New York. Verder zijn het beiden puike actie-films. En het verhaal dat het originele script eigenlijk bedoeld was voor een andere film is niet meer dan een interessant feitje bij een verder zeer vermakelijke film. |
Citaat:
Citaat:
Het is een goede film. Het is alleen geen 'echte' DH. |
En dit is zeker niet zielig.
|
Citaat:
|
Citaat:
M.a.w: de personages zijn zich niet bewust van ongeloofwaardigheden. En door McClane neer te zetten als een superheld die alles kan, gooi je je als schrijver je eigen glazen in. Want McClane was een doodgewone copper. Weliswaar eentje met uitzonderlijk veel doorzettingsvermogen, maar toch. Geen reden om bang voor zo een iemand te worden. Citaat:
|
Citaat:
Discussies van tienduizend posts over de ingewikkelde plot en motivaties van de personages in Die Hard 3 zijn dan inderdaad minder tijdverspillend. |
@Juice: het lukt je maar niet de gefrusteerdheid van je af te schudden, wel? Oh ja, discussiëren over films is een beetje de hele point van dit forum. :)
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Deze film word echt weer zó vet..
Ik moet vaak naar de bios van de zomer, dat zie ik al weer. |
Citaat:
|