![]() |
Besteld maar nooit ontvangen
Ik heb vorige week een pakketje besteld bij gadgethouse op internet.
Tot op heden heb ik het nog niet ontvangen en daarom heb ik gisteren een mail gestuurd naar de klantenservice. Die wist mij te vertellen dat ze het pakketje wel hadden opgestuurd. EN daarbij deed hij informatie van track&trace waarin stond dat het pakketje afgeleverd was. Echter heb ik het pakket dus zelf nooit ontvangen. De klantenservice vertelde mij even langs te gaan bij het dichtstbijzijnde postkantor of bij de buren om te kijken of het daar lag. Daar ben ik geweest, maar op beide plaatsen is het pakketje niet afgegeven. Sowieso ligt er normaal dan wel gewoon een briefje in je brievenbus met daarop de info over waar ze het hebben afgegeven. Ik heb de klantenservice dus weer benaderd en gezegd dat het niet bij de buren ligt en niet op het postkantoor. Nu kreeg ik net een bericht terug: dat het waarschijnlijk echt bij de buren moet liggen volgens hen. Wat kan ik nu doen? |
Oh.. ik heb ook al betaald. Gelijk op internet tijdens het bestellen, via Ideal.
|
als ik jou was zou ik vragen of ze een kopie kunnen opsturen van het papiertje waarop JIJ dan getekend hebt dat je het pakketje in ontvangst genomen hebt.
en dat zullen ze dan uiteraard niet hebben. en dan moet je eisen dat ze een nieuw pakketje opsturen natuurlijk, want ze hebben geen bewijsje dat jij je pakketje ontvangen hebt, terwijl je er wel voor betaald hebt (en dat is dan weer wél te bewijzen). dat zij een pakketje hebben afgeleverd bij iemand die er niet voor betaald heeft is hun probleem. |
Citaat:
Als de postbode het ergens anders afleverd krijg je daar bericht van. Als dat niet lukt en het op het postkantoor ligt dan krijg je daar ook een brief van. Bel ze nogmaals, doe alsof je neus bloedt, en vraag ze alleen maar na te kijken hoe ver het pakket in de verzending is, niet zeggen dat het te laat is, of nog niet geleverd is, gewoon alleen vragen waar het is. Komt er dan een eerlijk antwoord uit, dan kun je eens met TNT gaan praten wat er nu precies aan de hand is. |
Vraag aan hun of ze jou een bewijs kunnen overhandigen bij welke buurman het dan ligt, adres. Mochten ze dat niet kunnen, dan geef je aan dat je verwacht dat ze het nogmaals versturen omdat jij het niet hebt ontvangen.
Als ze dat niet willen eis je je geld terug. |
Staat er bij dat track&trace gebeuren ook aan welk adres het betreffende pakketje verstuurd is? Zo niet, dan kan het dus elke willekeurige track&trace code zijn.
|
Volgens mij ligt dat risico bij de verstuurder, die moet dus gewoon óf het geld terug geven óf het opnieuw versturen. Nog eens bellen/mailen met iets meer druk erop dus.
(Ik heb precies hetzelfde gehad, maar dan met bol.com, en die hebben 't geld direct terug gestort.) |
Bij een track&trace code staat postcode + huisnummer vermeld.
Heb je zelf gekeken of hebben ze het alleen gezegd? |
Maar je hebt ook stomme postbodes die het gewoon bij de buren bezorgen (n) En dan moet je maar net leuke buren hebben, anders zie je je pakketje nooit meer terug (n)
|
Inderdaad, hadden wij ook, hartstikke dure inktpatronen kwijt. Werd ook gezegd dat het gewoon was afgeleverd. Niet dus. Buren gevraagd, wisten ook van niets. Een week na tijd stonden we buiten, komt ineens de man van een restaurant naast ons op ons aflopen, dat hij dat pakje al een week in huis had :rolleyes: Ja wij wisten dat toch niet, dan moeten ze van dat bezorgbedrijf een fucking briefje in de brievenbus doen!
Hoop dat je je geld terug kan krijgen, of je pakketje op 1 of andere manier nog terugvind... |
volgens mij is idd de verstuurder verantwoordelijk voor het afleveren totdat het echt ontvangen is. en verder wat T_ID zei
|
Ik heb ook wel eens gehad dat er op die website bij track&trace dan stond dat hij afgeleverd was, maar dat ik m zelf pas 2 dagen later ofzo kreeg. Dus, misschien komt het pakketje nog?
|
Sommige postbodes maken er ook een potje van hoor (n)
Ik bestel mijn lenzen altijd online, dat gaat altijd goed. Totdat ik ze opeens niet kreeg. Volgens de verzender was het pakketje wél afgeleverd. Volgens TNT mag de postbode hem nergens bij de buren in de bus doen, maar hij lag ook niet op het postkantoor. Wat bleek nou... het pakketje lag bij de buren VIJF deuren verder...! En ik heb geen briefje in de bus gekregen ofzo. Puur dus de schuld van een domme postbode. Dus ik zou ff heel je straat afgaan als ik jou was ;) |
Ik heb het idd ook wel eens gehad en dan tnt gebeld die zeiden dat het was afgeleverd,maar ik had niks gezien.
uiteindelijk heb ik maar een klacht ingediend bij tnt omdat het al de 3e x was (wij hebben een dolle postbode :s ) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
*schaam* ok, dan heb ik niks gezegd :p ik dacht dat tnt zoiets was à la bol of amazon ofzo, dus degene die het pakje op de post doet ;) :D btw: in België heet de post gewoon 'De Post' ;) |
Citaat:
|
Citaat:
maar TNT is toch meer een koerierdienst, nietwaar? zoals DHL? |
Citaat:
|
Citaat:
|
okeej, bedankt voor de opheldering :)
en nu terug ontopic :nono: :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Helaas wilt het ook nog wel eens voorkomen dat een bezorger het pakketje zelf aftekend en het dan achterom neerzet. (oid)
Gewoon even de handtekening opvragen en dan weet je dat ie vals is :) |
Waarom heeft iedereen het over een handtekening?
Voor een normaal pakketje hoef je geen handtekening te zetten hoor.. |
Ik heb dit tot 3 maal toe gehad bij bol.com. Pakketje was netjes verstuurd, en volgens Track & Trace ook afgeleverd bij mij thuis. Er was niets, bij de buren ook niets en ook geen briefje en ook niet op het postkantoor. Ik woonde toen in Delft, in een flat met allemaal studentenwoningen, de postbode legde vaak pakketjes buiten de gallerijdeuren (dus waar iedereen er bij kon!!) als er niet open gedaan werd. Zo zijn er ook wel eens bij gang-genoten computeronderdelen "kwijt" geraakt. Klagen bij TNT had niet echt veel zin, die ontkennen gewoon dat zulke dingen gebeuren.
Bol.com was wel een stuk begripvoller, tot 3 maal toe hebben ze het gewoon nogmaals gestuurd (zonder vragen of moeilijk doen). Dus ik zou ook eens bij de verzender informeren. Hij kan de schade naar alle waarschijnlijkheid gewoon verhalen bij de TNT. |
Ik heb ook wel eens wat besteld bij de Wehkamp dat dan door TNT post werdt afgeleverd.... in de papierbak (n)
|
Nee dit is ook weer zo iets top die bedrijven.
Je stuurt een artikel half december retour omdat het stuk aangekomen is, en verzoekt om een nieuwe. Opeens half januari word het geld voor een 2de keer afgeschreven en het product is er nog steeds niet. Weer bellen, product is niet leverbaar maar dat word het eind februari wel of we het nog wilen dan, ja natuurlijk! En het geld gaan ze terugstorten. Na 2 weken ja, en 4 euro te weinig. Na weer weat heen en weer gebel is het product nog steeds niet leverbaar maar de 4 euro word meteen terug gestort. Inmiddels is het begin April en ja de tafel word geleverd. Maar........ Voel je het al aankomen? Inderdaad het geld word WEER afgeschreven. Zo zie je maar wat een EENMALIGE MACHTIGING met je geld kan doen. Eén ding is zeker, ik heb morgen weer wat te doen. Bedrijven het is 1 pot nat! Groet Ivo |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vroeg wel eens: "Moet je geen handtekening van me?" De postbode: "Nee hoor!" :confused: |
Citaat:
|
Bij mij geven ze het ook wel eens af bij de buren (of overburen) en die komen het dan meteen brengen als ik thuis kom :bloos:
Maar goed; eigenlijk mag het niet, maar om eerlijk te zijn heb ik er wel een gruwelijke hekel aan als ze het mee terug nemen naar het postkantoor. Dan komen ze een dag later, ben je dan niet thuis, dan kan je het vanaf maandag (of de volgende dag) ophalen op het postkantoor. Maar bij ons is dat postkantoor op rottijden open, dus dat schiet allemaal niet op (N) Hopelijk vind je je pakketje nog ergens :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hardleers geloof ik. En thuisblijven heeft ook geen zin, ik heb vorige week 6 trappen af moeten sprinten en toen wasde postbode helaas alsnogverdwenen zonder aan te bellen, met een briefje achterlatend dat ik er niet was... :S |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Misschien dacht die simpele man/vrouw wel dat je ruzie had met de buren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De ao/ib zijn bij die bedrijven vaak ook slecht |
Citaat:
|
Voortaan verzoeken om aangetekende verzending. Dat kost jou geld, maar je weet wel zeker dat er niet mee gerotzooid kan worden.
Er wordt zo vreselijk veel gestolen door de post, aldus iemand die er gewerkt heeft en het allemaal zag gebeuren. Met name op het postsorteercentrum is het echt erg. |
Citaat:
|
Ben voor de eerste keer nu ook het schip ingegaan door een zekere Robert Peeters, hij adverteerd met meer dan 100 CD's onder de naam ''sales, design & books'' Amsterdam, in een van zijn mails schreef hij dat de CD uitsluitend opgestuurd kon worden, gelukkig blijft de schade voor mij beperkt tot 8,76 euro, maar hij heeft inmiddels al zijn advertenties verwijderd, iig ik doe liever geen zaken meer via de marktplaats tenzij ik de verkoper kan spreken via een vast telefoonnummer.
Ik koop liever via ebay is toch iets veiliger dan al dat anonieme gebeuren via de marktplaats! :confused: |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:33. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.