![]() |
Koor?
Vraagje:
Wat is jullie associatie met het woord 'koor'? Ik bedoel als ik leden werf voor mijn popkoor krijg ik altijd rare reacties. Overigens valt me op dat met namen mannen koor en negatieve associatie geven, vrouwen zijn makkelijker om lid van een koor te worden. Op mijn koor bijv zijn ca 24 vrouwen tegenover 11 mannen ofzo Hoe komt dat toch? |
ik heb zelf in een koor gezeten toen ik 7-11 jaar was. Ik was de beste jongen daar en kreeg ook altijd de hoofdrollen in musicals. Ik mocht het meisje kussen, zwijmel...
|
Een koortje tijdens een vrolijk punknummer...
Koortjes rulen! Whoooohooo's :D |
Citaat:
Leuke vondst. |
Citaat:
|
of een koortje bij bro hynm van pennywise :)
|
Citaat:
:D |
we never like to say whoa whao we hate whoa we're against whoa we hate whoas - we prefer ahhs and na na na's and yeahs are alright between AFI and the offspring I dont think we need anyone else to sing anymore whoa's
:D |
Citaat:
|
Bij Rhapsody vind ik het heel mooi :). Maar ik kan niet zingen dus..
Citaat:
|
hahaha er stond iets over gothic kleding in de hitkrant ,en war je dat kon kopen.. stond godverdomme een trui van nofx bij :mad: stelletje ongelovelijke debielen.....
|
Citaat:
:D :D :D :D ongelovigen, heidenen... :p |
Citaat:
|
*zingt in koor* :)
er wordt idd vaak raar opgekeken, mensen kunnen er zich niet veel bij voorstellen, en ik kan t vaak ook niet uitleggen, want we zijn geen kerkkoor, maar ook geen popkoor, we zijn een jeugdkoor :) en ik vind t gewoon leuk, en als mensen t stom vinden is dat lekker hun probleem :P |
Citaat:
*praat alleen* :rolleyes: loser.... |
Hallo zullen we het bij het topic houden?
Volgens mij is het handiger de vraag anders te formuleren: Hoe zou jij reageren als er iemand aan je vraagt om zijn/haar koor te gaan versterken? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
trouwens koor met drummer :confused: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ken maar 1 koor waar ik zeker van weet dat het een koor is en dat is een heel bekend Russisch koor. En die hebben van die hele gave muziek. Tenminste, ik heb dat ooit gehoord en dat wat extreem mooi. Maar dat is al lang geleden dus ik weet eigelijk niet of daar instumenten enzo bij zitten. Maar iniedergeval daar zou ik best in mee willen zingen. Als ik kon zingen dan he. Hoe heet dat koor? Iemand die dat weet? |
Citaat:
ontopic: enne, koor.... ik denk dat het wat uit de mode is. Ik moet zelf dan meteen aan de kerk denken enzo... maarja is gewoon een popkoor. Als je het fijn en het is je hobby moet je het gewoon doen... lijkt me eigenlijk best cool als je muzikaal bent... maarja ik ben zo a-muzikaal als wat, dus niks voor mij... |
koor sja
zo af en toe klinkt t nog best aardig, hoewel kerkoren dat nooit doen :D maar om er zelf in te zingen vind ik niks... ik wil meer mogelijkheid tot improvisatie als ik muziek maak en in een koor heb je dat niet |
Bij een koor denk ik aan een goed, gedisciplineerd Engels jongenskoor (waar dus de jongens de sopraan- en een deel der altpartijen zingen). Weinig, misschien wel niets, klinkt mooier.
Ad.: degenen die koren weinig bijzonder vinden, zouden wellicht het Westminster Cathedral Choir is moeten horen. Ooh. Zo zuiver. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik wil in een Rock koor zingen.. Wie doet er mee? Niemand? Oke, dan niet.. |
ik heb op het avro kinderkoor gezeten, de begeleider van kinderen voor kinderen begeleide ons koor ook...twas op zich wel leuk maar ik weet of ik ja zou zeggen als ik gevraagt zou worden, ik zing liever met een paar mensen dan in een heel koor
|
Citaat:
Probeer het weer eens |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het koor waar ik in zit is dus juist opgericht omdat er een overvloed aan oubollige vrouwen/mannekoren en kerkkoren was in mijn omgeving.
Ik zing graag maar wilde niet naar zo'n koor omdat ik sowieso niet religieus ben en dus niet in een kerkkoor pas en voor de andere koren was ik te jong of van het andere geslacht Maar toch heeft het woord koor nog steeds een oubollige bijklank. Ondanks dat wij redelijk uniek zijn in onze omgeving. En je komt leuke varianten tegen: Ik kan me herinneren: Lowlands 1997 : een Fins koor dat liedjes schreeuwde, erg grappig |
Hehe, koren zijn voor meisjes. ;) Toch? Zal jullie mening wel niet zijn, maar het is toch zo. Trouwens, ook een overvloed aan gehandicapten, is heel lastig. Niveau hier == 0
|
ik zing al vijf jaar in een wereldmuziekkoor. en da is zeer wijs
|
die brulkoor is echt zwaarrr stoerrr
lekker schreeuwen |
huh als ik koor hoor,moet ik denken aan gillende 55+ ers
|
Vroeger wel in een koor gezeten, maar ik werd die kinderliedjes erg zat op het laatst.
Maar het is niks voor mij. Dat 'eskimo-koortje' dat bjork gebruikt heeft voor haar nieuwe cd is wel (y) :cool: |
ik heb vroeger ook in een koortje gezeten, alleen er kwamen steeds weer nieuwe kinderen bij en dan moesten we weer al die makkelijke liedjes weer zingen net zo lang totdat die kinderen het ook helemaal kenden en ik kreeg ook om die tijd een andere hobby dus.......
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat zingen jullie o.a.? |
Citaat:
|
Mmm, mijn niveau, wat een gedoe toch hè? Ik denk dat jullie een en ander verkeerd opvatten, da. Moet ik er een smilie bijzetten? Welja, een ';)', een grapje. Mag ik u er dan op attenderen dat ik ook in een koor zing? Dat ik de enige jongen ben? Dat er echt veel meer gehandicapten inzitten dan in wat dan ook? Dat het niveau van mijn koor mede daardoor gelijk is aan 0? ALs het niet mag, moet je het zeggen hoor, maar jullie reactie is een beetje heftig. Ik begrijp best dat jullie dat er uithaalden, maar dan moet je wel al een negatief beeld van me hebben :) :D, leuk om te weten ;)
|
Citaat:
Excuses aanvaard. Is dat dan niet moeilijk als enige jongen in zo'n koor. Lijkt me lastig als je een 4 stemmig lied hebt... |
Rodre, wat voor muziek zingen jullie in dat koor?
"De beste verdediging tegen logica is onwetendheid." -Phillips "Het klinkt logisch als je er totaal niet over nadenkt." -Tucker "Een Rhinus-smilie: http://www.crazyboys.nl/forum/images/smiles/eyes.gif" -Hell-knight "Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker." -Arno van Asseldonk |
Citaat:
|
Citaat:
Fire van the Pointer Sisters Whose side are you on en zelfs sindskort een eigen ska-nummer geschreven en gecomponeerd door onze dirigent We hebben ook zelfs eens een operagedeelte gezongen t Slavenkoor uit Verdi's Nabucco Maar als je interesse hebt: Kijk gewoon ff op www.dsv.nl/~decibel |
ik heb les in opera zingen gehad en zit nu op een musical/opera/operette koor.
|
Koor kan heel mooi zijn:)
ik vind dat goed. Therion vind ik wel een goede band, waar ook een koor inzit. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:56. |