![]() |
Wiskunde B12
Iemand nog handige sites of tips en truuks? Hoe gaan jullie het maken? Vind je het moeilijk? Waar heb je moeite mee? etc.
Ik ga het denk ik redelijk maken. Ik haal denk ik iets van een 6 voor het CE. Ik sta nu een 5,8 dus ik moet een 5,2 halen, en dat lukt denk ik wel. Voor een 7 op m'n eindlijst moet ik een 8,2 halen. En dat gaat dan weer net niet lukken.. :o Verder vind ik bewijzen het moeilijkst. Gewoon omdat je niet echt iets kan leren en gewoon maar moet zien of je het licht ziet in een opgave. |
Vooral bewijzen en limieten zijn idd moeilijk, voor de rest moet het denk ik wel lukken. :)
Differentieren/Integreren vind ik echt het makkelijkst, dan vind ik zelfs kansrekening nog lastiger. Gonio is opzich ook wel te doen. |
Gonio en limieten vind ik een drama. :(
De rest gaat wel lukken. Ik sta nu een 7,0 geloof ik. |
Ik sta nu een 6,0 maar ik moet nog 1 b2 toest maken die wel redelijk meetelt. Maar mijn docent zei maandag dat hij 'zijn hand ervoor in het vuur steekt' dat ik slaag, en hoger haal dan een 6,0. Maar ik heb stiekem nog niet heel veel ervoor gedaan. Bewijzen vind ik echt ontzettend moeilijk, maar limieten vind ik best wel gaan, net als webgrafieken enzo. Analyse gaat redelijk goed alleen dat gedoe met hypothesen van wiskunde moet ik nog even doornemen.
Ik heb wel hoop merk ik :o |
Citaat:
|
Limieten zijn juist echt de shit :3 Kan ik like.. supergoed! Het enige dat ik niet zo goed kan zijn paramaters en recursievergelijkingen.. Maar komt allemaal goeeeeeeeeeeed
! Bewijssommetjes kan ik opeens ook allemaal :D Eerst snapte ik er geen.. en opeens (snap het ook niet) lukte ze allemaal :o . Oja en vaak maak ik nog wat domme foutjes, maar na veel oefenen zal dat wel goedkomen uiteindelijk :). |
Citaat:
|
Bijzondere hoeken goed kennen, scheelt een hoop volgens mij!
|
Citaat:
|
Bewijzen is lastig. Er zijn dan eigenlijk maar twee opties: 1. Je ziet het licht en hebt de opgave goed, 2. Je ziet het licht niet en er valt weinig nuttigs op te schrijven.
Tactiek bij mn laatste SE was: goed kijken welke stellingen van toepassing kúnnen zijn. Maar CE bewijsopgaven zijn meestal erg lastig. Verder moet ik het laatste hoofdstuk gonio nog even goed 'leren' en wat logaritmen ophalen denk ik. Ben wel heel blij dat er geen contiunue dynamische modellen in zitten. :cool: Dit is stiekem wel hét examen waar ik goed voor wil scoren. Gewoon omdat wiskunde al 5 jaar een beetje mijn vak is. |
Citaat:
Ik heb trouwens wel altijd een feel-good-moment als ik heel lang met zo'n opgave bezig ben geweest, en uiteindelijk kom ik op het goeie antwoord uit :cool: |
Citaat:
Citaat:
Ohh, en TopDrop, heb jij dat hypothese stappenplan ook op de PC (A)? |
Citaat:
|
Citaat:
Maar als ik er echt niet uit zou komen en ik tijd over zou hebben zou ik inderdaad alles wat ik zie opschrijven. |
Citaat:
Citaat:
|
Ik hoop dat het gewoon heel veel vergelijkingen zijn die opgelost moeten worden. Dat kan ik wel. Bewijzen wil af en toe ook nog wel lukken maar daar houd ik niet zo van, dingen bewijzen met cirkels kan ik wel maar met rechthoeken kan ik er niets van. Dingen construeren doe ik ook altijd fout.
|
Citaat:
Je moet kijken naar: 1. welke vorm heeft het vraagstuk (dus vergelijkbaar met een vorm op de formulekaart) 2. waar moet ik naartoe (dus wat moet ik bewijzen bij het omschrijven) Meestal kun je in die opgaven ook vanuit het 'te bewijzen' terugrekenen naar het vraagstuk. |
Met bewijzen ga ik altijd de hele formulekaart af om te kijken welke stellingen ik evt kan gebruiken :s
Tja t duurt langer, maar anders kom ik zelf nooit op |
Dit kan een domme vraag zijn :
:P Ik heb een zwaar gevoel dat ik iets over het hoofd heb gezien maar in de examenbundel 2006/2007 staat een hoofdstuk continue dynamische modellen. En de eerste vraag gaat direct over de wet van Euler. En ik kan me eigenlijk niets van dit onderwerp herinneren ofzo. Heb ik zitten slapen onder de les of hoeven we dit niet te kennen ofzo? |
Citaat:
|
aaah gelukkig vond het al vreemd :p
|
Heb je er ook geen SE over gehad dan?
Maar het is uitgesloten idd. |
Citaat:
|
Hm. Ik heb het gewoon moeten doen. :| Hoofdstuk 17 uit Getal en Ruimte 2003 versie. Moest het maken en werd gevraagd in het laatste SE.
|
Ja, ik ook. En het ging niet supergoed, dat tentamen. :( We hadden beter die tijd kunnen besteden aan extra gonio of meetkunde. Dat is ook best pittig, maar wél examenstof.
|
"Voor het centraal examen vervalt het domein Cb, Continue dynamische modellen. (Dit domein komt wel aan de orde in het schoolexamen)."
Hebben er dus wel een SE over gehad als het goed is. |
Oh nouja, het zat dan vast in een SE waarvan de docent zei "ja, maak opgave 1, 2, 4, 6 en 8". De andere opgaven gaan dan altijd over iets at we niet moeten leren maar officieel wel getoetst zou moeten worden ;)
Ik ben vandaag bezig geweest met rijen en reeksen en gonio. Maar gonio gaat wel goed opzich, maar rijen en reeksen gaat echt bagger :s. Rijen (van b1) komt toch maar weinig voor op het examen? Webgrafieken enzo dat gaat prima, maar gewoon rijen dat gaat zo belabberd merk ik :s |
Ik heb vandaag echt een knokpartij gehouden met gonio. Maar gaat nu redelijk. GR op radialen zetten wil ook wel eens helpen :P
|
Rijen bij b1 bestaat toch niet :S
|
Citaat:
|
Die circelbogen spiraal was echt gemeen:p
|
Citaat:
|
Wij hebben dat hoofdstuk over rijen helemaal niet gemaakt (wib1) maar je krijgt het ook helemaal niet terug in het examen
|
Citaat:
|
Ik merk dat ik de eerste dingen bij het bewijzen wel zie, maar als ik uiteindelijk alles netjes heb opgeschreven zie ik niet hoe ik alles moet combineren. Ik durf dan niet alles nogmaals op een rijtje te zetten, omdat ik dan bang ben erachter te komen dat alles wat ik heb opgeschreven fout heb en het helemaal niet meer zie. Gelukkig mis ik dan max. 2 punten, maar ik moet gewoon rustiger kijken en lánger.
En rijen lukt me opzich wel, behalve als je een bepaalde formule moet gaan bewijzen. Ik kom nog steeds in de knoop met n-1 en n+1. Misschien moet ik daar nog eens naar opzoek gaan hoe dat werkt. Of heeft iemand een handig ezelsbruggetje? :o |
Citaat:
En ik rijen ben ik slecht. Die opgaven probeer ik altijd te ontwijken, net als bewijssommen. Maar op een examen gaat dat niet echt.. Ik ga me er nog wel even goed in verdiepen. :) |
Citaat:
|
Citaat:
Dus eigenlijk zag ik de oplossing dan al zonder dat ik het zelf wist, omdat ik ergens een link miste die er niet was. Ofzoiets :D |
Citaat:
|
Citaat:
Er zijn ook (een paar) honderd manieren om de stelling van Pythagoras te bewijzen. Ik weet niet precies hoeveel, maar iig veel :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Snapt iemand hier hoe je een riemann som invoert op je GRM? IK zie kant noch wal meer :P
|
Citaat:
|
Hypothesetoetsen zitten haast nooit in het B12 examen, wel in het B1 examen. Ik zou mijn aandacht als ik jullie was dus ergens anders op richten.
|
Ik heb net gehoord dat door een PO mijn gemiddelde op het laatste moment nog omhoog is gegaan van een 5,8 naar een 6,4! Ben ik echt heel blij mee, aangezien wiskunde een van de twee vakken is waar ik op zou kunnen zakken. Die andere zou ik sowieso op zakken, natuurkunde gaat altijd bagger, nooit voldoende. Dus ik hoop op die 4,6. :D
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat me wel opviel was dat in dat examen nergens naar een tweede afgeleide gevraagd werd. Die ben ik sowieso in nog niet veel andere examens tegen gekomen. |
Citaat:
|
Citaat:
Naja, het viel me vooral op omdat we er in de klas best veel aandacht aan besteed hebben. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:28. |