![]() |
Waarom overkomen de slechtste dingen de beste mensen???
Waarom overkomen de slechtste dingen de beste mensen?
Een goede vriendin van mij is in haar jeugd seksueel misbruikt, een andere vriendin is haar vriend verloren door een ongeluk, een vriend van mij heeft een moeder die nu voor de 2e keer gaat scheiden omdat ze door haar vriend werd mishandeld... Waarom overkomen de slechtste dingen altijd de beste mensen? En nog een stelling, daaraan vast: Wordt je een beter mens als je ellende meemaakt? Grtz, F |
1e stelling: De beste mensen overkomen de ergste dingen, omdat zij iets te verliezen hebben.
2e stelling: Je krijgt meer levenservaring, dat is altijd goed om dingen die later in het leven gebeuren te begrijpen. Of je hier nou beter of gelukkiger van wordt...Ik denk niet dat je tot een sluitende conclusie zult komen. |
misschien worden mensen die de slechtste dingen overkomen wel de beste mensen
|
Citaat:
|
Ik denk dat het meeste wat je overkomt afhangt van een bepaald soort lot, dat het nu eenmaal zo hoort te zijn.
En zoals de meeste hier al geantwoord hebben, denk ik dat ieder mens juist sterker wordt van slechte ervaringen. |
Citaat:
Als jij ooit armoede hebt gekend, weet je hoe moeilijk dat is en heb je ook meer respect voor arme mensen en wil je ook dat ze geholpen worden. Iemand die alleen rijkdom heeft gekend, kan zich dat niet echt voorstellen en interesseert zich daar ook minder voor. (uitzonderingen daargelaten) |
Citaat:
Als iemand uit je omgeving gestorven is, kun je in die zin 'beter' gaan leven, dat je je bewust word hoe bijzonder het eigenlijk is dat jij hier mag leven. Je leeft dankbaarder; het kan elk moment over zijn. Veel mensen beseffen zich dit niet (goed genoeg) |
Citaat:
ik denk wel dat je door je depressies en je tegenslagen gezuiverd zou kunnen worden van negatieve eigenschappen zoals bijvoorbeeld arrogantie en egoïsme. |
dat denk ik ook wel ja
|
Citaat:
Het zal allemaal ergens goed voor zijn, alleen kunnen wij dat niet zien, we zullen daar misschien nooit achterkomen. |
Citaat:
Kleine kritiek: beste is een relatief begrip... |
Citaat:
Nu zie ik in wat dat voor mij heeft gedaan, dat ik er een 'beter' mens van ben geworden... Ik neem minder snel dingen als vanzelfsprekend aan, ik ben minder arrogant, wordt minder snel afhankelijk. Grtz, F |
Citaat:
|
iedereen overkomt hetzelfde. het enige verschil is dat je je bij goede mensen er iets van aantrekt.
|
Citaat:
En dat de 'goede' mensen, dwz mensen die jij kent, het jou eerder vertellen. Grtz, F |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:17. |