![]() |
Hip-Hop Album Top 20
Plaats hier je persoonlijke Hip-Hop Album Top 20 (of Top 10) Allertijden.
Je moet de term Hip-Hop breed opvatten, oftewel je hoeft je niet te beperken tot de 50cent's uit de industrie. Zet dus gewoon leuk The Chemical Brothers, DJ Shadow of bijv. Linkin Park in je lijstje als je vindt dat deze artiesten er volgens jou op moeten staan. Wel moet de muziek duidelijke overeenkomsten met Hip-Hop hebben. Mijn Top 20: 1. Aceyalone - All Balls Don't Bounce (1995) 2. Time Machine - Slow Your Roll (2004) 3. Saul Williams - Saul Williams (2005) 4. Shurik'n - Où Je Vis (1998) 5. GZA - Liquid Swords (1995) 6. Edan - Beauty And The Beat (2005) 7. Gang Starr - Moment of Truth (1998) 8. Soul Position - 8 Million Stories (2003) 9. Blackalicious - Blazin' Arrow (2002) 10. Immortal Technique - Revolutionary Vol. 2 (2003) 11. Anti-Pop Consortium - Arrhythmia (2002) 12. Jurassic 5 - Power In Numbers (2002) 13. Jeru The Damaja - The Sun Rises In The East (1995) 14. Digable Planets - Blowout Comb (1994) 15. Atmosphere - Lucy Ford EP (2000) 16. A Tribe Called Quest - The Low End Theory (1995) 17. Madvillian - Madvilliany (2004) 18. K-Os - Joyful Rebellion (2004) 19. The Perceptionists - Black Dialogue (2005) 20. Non Phixion - The Future Is Now (2002) |
1. Black Moon - Enta Da Stage
1. Smif N Wessun - Dah Shinin' 1. Heltah Skeltah - Nocturnal 1. Originoo Gunn Clappaz 1. Nas - Illmatic 1. Dubee - Aka Sugawolf 1. Mac Dre - Dreganomics 1. Mobb Deep - Hell On Earth 1. Luniz - Operation Stackola 1. The Federation - The Album 1. Too Sho..... ..... ..... Schiet niet op zo :) |
Citaat:
Waarom heb je bij Mobb Deep - Hell On Earth en niet Infamous? Die vind ik veel sterker namelijk... Nas - Illmatic zou in mijn top 50 komen en is het sterkste album van Nas als je het mij vraagt. :) Van Smif-n-Wessun heb ik alleen het album Reloaded is die vergelijkbaar qua sound met Dah Shinin'? |
Dah Shinin is heeeeeeeeeeeeeeeeeel anders, veel donkerdere beats, 100x doper ook :)
The Infamous zou er ook tussen komen, maar ik heb zoveel favo hip hop albums, kan eigenlijk geen lijst maken :) |
Citaat:
Wat vind je van de nieuwe Evidence 'The Weatherman LP', die is ook erg donker, ik denk dat het je wel ligt. Producties van o.a. The Alchemist, Sid Roams en Babu. |
Cannibal Ox - The Cold Vein mag niet ontbreken
|
20 haal ik niet:
GZA - Legend Of The Liquid Sword Wu Tang Clan - Wu Tang Forever Gang Starr - Moment Of Truth Mobb Deep - The Infamous Nas - Illmatic vind ik iig erg gaaf. |
Citaat:
Maar waarom Legend Of The Liquid Sword ipv Liquid Swords van GZA? Liquid Swords is qua album veel en veel sterker (qua producties, qua raps), ondanks dat blijft LotLS ook goed hoor... |
Citaat:
Laatst wel nog The Resident Patient van Inspectah Deck aangeschaft, ook best een aardig album (Y). |
Citaat:
Ik heb geen sterker album gehoord van Wu-Tang als deze, zowel soloalbums, als met de groep. Top Album en een must-have! Die Inspectah Deck moet ik ook maar eens gaan beluisteren, bedankt voor de tip! |
Lifestylez ov da Poor & Dangerous van Big L.
Vreemd dat niemand die nog heeft genoemd. Naast dat hij goede albums heeft was (hij is helaas geschoten ><) hij veruit de beste freestyler die ik ooit heb gehoord. |
Citaat:
Wat freestylen betreft: Bekijk op Youtube de clip van 'Aceyalone - Mic Check'. Aan het einde van de clip freestyled hij, die kerel heeft echt skills... Van Big L heb ik volgens mij geen freestyles gehoord, kan je wat titels van freestyles geven? De 'Shitty Bang Bang'-freestyle van Biggie en 'Pac is wat freestyles betreft legendarisch te noemen :). |
Dat is toch met die gozert van cypress?
Probeer eens met limewire te zoeken naar een freestyle met Big L en Jay-z. Is vrij bekend voor zover ik weet en Big L rockt echt keihard. Jay-z is wel grappig, maar je ziet duidelijk dat L gewoon talent heeft en jay-z zwetend net meekomt. Ik heb een hoop freestyles gehoord, maar wat deze gozer klaarspeelt is echt vele malen beter dan alles wat ik tot nu toe heb gehoord. Ik kan hem ook wel sturen op msn ofzo als je wilt. edit: Vet nummer btw, ik had hem alleen bijna weggeklikt na dat beginstuk xD |
Kool G Rap & DJ Polo - Road to Riches
Notorious B.I.G. - Ready to die Nas - Illmatic Common - Ressurection Organized Konfusion - Stress: The extinction agenda Snoop Doggy Dogg - Doggystyle Raekwon - Only Built 4 Cuban Linx Redman - Whut? Thee Album en nog wat |
Citaat:
Jay-Z was natuurlijk ook na Big L pas echt bekend (en mede door hem)... Dus het zou best kunnen dat het was: Big L maakt zijn reputatie waar en Jay-Z laat zien dat hij talent heeft... Jay-Z heeft een lange tijd in de schaduw gestaan van Big L (en Biggie natuurlijk). |
Ik heb jay-z eigenlijk altijd meer gezien als iemand die relatief weinig talent heeft maar met veel oefenen toch ergens is gekomen. Op wikipedia las ik over L dat hij juist bij rockafella ging tekenen, maar dat hij dus een week daarvoor werd doodgeschoten.
Freestyle al gehoord? |
Citaat:
Jay-Z is naast rapper met een lekker flow, ook een 'goede' zakenman. Dit heeft ook bijgedragen aan zijn succes. Maar ook dat veel 'commerciële' concurrenten zijn vermoord (Biggie, Tupac, Big L, ect.), waardoor hij meer ruimte had heeft ook bijgedragen aan zijn succes! |
True, jammer genoeg waren 2 van de 3 best goede vrienden van hem xD
|
Citaat:
Misschien is het nu wat minder dan vroeger en worden de bekendste 'commerciële' rappers nu in leven gelaten... nouja afgezien van Proof dan... |
De dopeste rapper die ze tot nu hebben doodgeschoten:
http://a466.ac-images.myspacecdn.com...683b25fb01.gif |
Citaat:
|
Paar weken terug hebben ze Johnny Ca$h doodgeschoten :(
Maar ik denk niet dat het ooit speciaal meer of minder is geweest... Gebeurd gewoon altijd, Tupac & Biggie waren beiden gewoon erg groot en het gebeurde in relatief korte tijd... |
Hoe was de freestyle maka? ^
|
Citaat:
De freestyle komt uit 1995, oftewel nog voordat Jay-Z zijn debuutcd uit had (1996). Nog ff een freestyle van Jurassic 5 bij Tom Green maar liefst 26 min lang: http://www.youtube.com/watch?v=Rrt3Rb7-kBU Maar de echte freestyle king = MC Supernatural http://www.youtube.com/watch?v=NS2mqQCA9NM Dit zegt genoeg ! :) |
Hehe, meningen verschillen duidelijk. Ik spoel het Jay-z gedeelte (en al helemaal zijn 2e flow) meestal door.
Ik check morgen die jurassic 5 en supernatural. Nu zz |
Freestyles zijn overrated.
Supernatural kan dan wel goed zijn, maar het is gewoon een gimmick, het gaat nergens over verder. |
ait.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Het is inderdaad best achterlijk gedrag, maar ja, beter dat ze iemand auto verneuken dan de persoon zelf.
En de muziek is gewoon dope, beat is hard, Clyde Carson schrijft dope teksten, en zijn flow/delivery zijn TE dope... Deze is te dope: http://youtube.com/watch?v=_S0ZhxXh6pk Classic track. |
Citaat:
|
Ik geef niks om diepgang, maar freestyles zijn gewoon een novelty, je gaat ook geen albums met alleen freestyles luisteren, gewoon wack.
|
De albums die ik persoonlijk het vetst vind:
atmosphere - godlovesugly wu tang clan - enter the wu-tang (36 chambers) jay-z - the black chronic krs-one - return of the boombap nas - stillmatic & illmatic rick ross - port of miami slick rick - the great adventures of slick rick gym class heroes - papercut chronicles op willekeurige volgorde. en verder wat Nederlandse hiphop, maar aan 20 albums kom ik denk ik niet. |
Citaat:
Ik kom makkelijk aan 20 albums, misschien moet ik voor de grap eens een top 50 gaan maken :)... En als ik dezelfde artiesten dubbel mag gebruiken lukt een top 100 ook nog wel :). Om nog ff wat albums te noemen: Jay-Z - Reasonable Doubt Nas - Illmatic Immortal Technique - Revolutionary Vol. 2 Chops - Virtuosity Canibus - Rip The Jacker Cage - Hell's Winter Beastie Boys - Licensed To Ill Akrobatik - Balance Mr. Lif - Emergency Rations Raekwon - Only Built 4 Cuban Linx... Eric B & Rakim - Paid In Full Jedi Mind Tricks - Violent By Design Dr. Octagon - The Return of Dr. Octagon Dr. Dre - 2001 Snoop Dogg - Doggystyle Cee-Lo - Cee-Lo is The Green Machine Mobb Deep - The Infamous DJ Shadow - Entroducing... 2pac - Me Against The World Biggie Smalls - Ready To Die Eminem - Marshall Mathers LP The Roots - Phrenology Souls of Mischief - '93 'til Infinity enz... |
1. Sage Francis - Personal Journals
2. P.O.S. - Ipecac Neat. 3. Atom tha Immortal - The Day the World Changed 4. Lotek HiFi - s/t 5. Paris - The Devil Made Me Do It 6. Cunninglynguists - Southernunderground 7. Jawat! - Ut Zwarte Aap 8. Capital D - Insomnia 9. Cypress Hill - Black Sunday 10. Del tha Funky Homosapien - Deltron 3030 11. Kool Keith - Dr. Nogatco/thee undatakers 12. Masta Ace - Disposable Arts 13. Grayskul - Deadlivers 14. JMT - Psycho Social/legacy of blood 15. Looptroop - From the Wax Cabinet/Modern Day City Symphony 16. Society of Invisables - s/t 17. Cann Ox - The Cold Vein 18. Ill Bill - What's Wrong With Bill 19. MF Doom/Viktor Vaughn - Venomous Villain 2 20. Mix Master Mike - Bangzilla 21. Psycho Realm - Sick Symphonies 22. Sole - Selling Live Water fuck dat, haal een top 100 en de volgorde klopt toch niet. |
Citaat:
8) |
Rick Ross ken misschien wel van het nummer Hustlin', want daar zijn echt duizend remixes van, en ook meerdere nederlandse versies.
push it to the limit hustlin' |
Die man is toch echt een van de meest overlooked rappers ooit, niet underrated, maar teveel mensen kennen het niet :) Edit: Moven alleen Medewerkers filmpjes posten? |
nee hoor
je moet het laatste stuk van de link van youtube nemen, het stuk na de "=", dat doe je vervolgens tussen [youtube ] [ /youtube] , maar dan zonder spaties. |
Aceyalone - Mic Check (Remix)
Saul Williams - List Of Demands Edan Live (bij gebrek aan clips, maar check zijn skills, MCing en DJing tegelijk...) |
De dopeste Nederlandse emcee ooit:
^Straight classic. Hij neemt nu zijn album op met Boot Camp Click, Redman, Scram Jones etc... Damn! |
Waarom kom je toch altijd met die pruttelbeats aan, Allochtony?
|
Haha, pruttelbeats? Wil je zeggen dat die Sugacane track een pruttelbeat is? Onzin... Die beat is fucking hard... En die beat van
Ik ben gewoon niet een van die moderne backpackers met hun experimentele bullshit, geef mij die boom bap shit dan ben ik blij. |
Nee, die laatste valt dan nog wel mee. Maar die daarvoor. Elke keer lees ik 'bangin' track, harde shit' en vol verwachting klik ik... en dan pruttelt er weer zo'n scheetbeat langs. Tja. Mss een verschil van smaak maar ik vind dat juist kenmerkend voor de moderne, (commerciële), afgezwakte stijl!
|
Mac Dre is totaal niet kenmerkend voor de morderne, afgezwakte stijl... En die beats ook niet... Get Stupid is een banger Thizz Nation heeft altijd van die pompende beats... Die van Clyde Carson & The Team zijn gewoon hyphy, dat zijn inderdaad simpele beats, maar voor de club zijn het gewoon bangers, in je auto ook.
|
Heb het dus ook niet over Mac.
|
Je zei "die laatste valt dan nog wel mee", en Mac Dre was niet de laatste :)
Maar deze beat is bijvoorbeeld ook hard: Het is gewoon een andere style, party shit... Heel die track is trouwens classic :) |
Citaat:
En vind het wel oke klinken, flow enzo, maar met zo'n video wil ik het niet eens meer luisteren. :o |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:01. |