![]() |
Welke dagcreme voor een vette huid?
Ik zoek een dagcreme (of ander middeltje) waar mijn huid mat van wordt.
Ik heb een vette huid (de welbekende T-zone) en het is zeer irritant, dat na gebruik van een dagcreme voor de vette huid (Garnier talgcontrole) binnen twee uur mijn huid weer vet is. Ik gebruik verder geen make-up, foundation of poeder, dus het ligt echt aan mijn huid zelf ;) Wie heeft hier een oplossing voor? Prijs is geen probleem, al kost zo'n potje 30 euro, als het mijn huid mat maakt ben ik gelukkig :o |
Nivea Young <3
|
Citaat:
|
Ik gebruik het en ik vind het echt super. In fact, als mijn huid van zichzelf nu wat droger is moet ik iets anders smeren, want dan helpt het al niet :)
|
er bestaan van die doekjes waarmee je je glimmende huid kan deppen waardoor je huid weer mat is. lijkt me moeilijk om een creme te vinden waarmee je huid de hele dag mat blijft, zeker nu het zomer en warm wordt. zo'n doekje kun je dan heel makkelijk zo nu en dan even gebruiken. geeen idee hoe het heet alleen :o
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar hij is precies hetzelfde als die andere creme: binnen 2 uur is mijn huid weer vet (n) |
Citaat:
Ze hebben een hele lijn zie ik! Hebben er meer mensen ervaring met Vichy Normaderm? |
Ja, met hun proefzakjes, ik vond het rotcréme. Het ruikt wel lekker :o
|
Citaat:
Ik ga langs de apotheek voor proefmonsters. Om meteen 50 euro aan die lijn uit te geven, wil ik wel eerst weten of ik het fijn vind :) |
Citaat:
|
Citaat:
Dus ik zeg: doe dan maar alleen de dagcreme. En toen kreeg ik bij het betalen zo'n proefpakketje mee (reinigingsgel, lotion en dagcreme) :D (Ik dacht dat ze geen proefmonsters hadden!) Maare, ik ben erg blij met Vichy Normaderm. Maakt me huid mooi mat. Niet voor die 6 uur die iemand zei, maar beter dan de Garnier die ik eerst had (y) |
Citaat:
|
- de meeste O's hebben helemaal geen behoefte aan een dagcreme. In de plaats daarvan gebruik je beter een lotion: bv Dermalogica Oil control lotion.of de toner van Vichy Neoderm, toner van Eucerin voor de onzuivere huid,...
Bovendien hebben O's, zelfs voordeel aan een found de teint en vooral poeder bv: -Chanel double perfection fluide Matte reflecting Make-up - Neutrogene SkinClearing Oil-Free Make-up Poeder - Neutrogena Skinclearing Pressed Powder Clinique Stat-Matte Sheer Pressed Powder Lancome Dual Finish Fragrance Free powder (gevoelige huid) |
Wat zijn O's?
|
Citaat:
Ze mogen wel dagcreme smeren op de droge plekken. en voor puistjes kan je dan bv: Acne kit kopen zoals Biomedic 21 day plan Puistjes tegen te gaan: Benzoyl Perixode zalf (2,5%) over je gezicht smeren. On the spot Treatment: bv: Philosophy H2O2 (Hydrogen peroxide), On a clear day serum, Clinqiue Acne solutions spot healing gel, Eucerin redness relief tone perfecting creme, L'oreal pure zone spot check blemish treatment,.... Als je een vette T-zone hebt maar geen puistjes/zwarte puntjes dan heb je geluk :). Zoniet was je gezien dan met een Salycic zuur (BHA) face wash want dat zal je gezicht goed exfoilieren. |
Citaat:
En m'n huid is er alleen maar mooier op geworden. |
langleve het driestappenplan van Nivea Young!
(en groene klei natuurlijk) |
Normaderm is inderdaad fantastisch spul.
Zelf gebruik ik de hele pure zone lijn van l'oreal, 's nachts benzyolperoxide 2,5% op pukkeltjes en overdag een hele goede foundation van MAC. Edit: en diane 35. Ik heb het nu redelijk onder controle, wondjes genezen alleen langzaam (dwz, het wondje geneest wel maar er blijft nog heel lang een rood vlekje zichtbaar). |
Ik heb een proefsetje van Vichy Normaderm, waarbij ik eerst een cleansing gel moet gebroken, daarna een toner (tonic) en dan dagcreme.
Maar mijn huid (vooral onder mijn onderlip) droogt daar echt ontzettend van uit :confused: Pfft. Het is ook nooit goed, of te vet of te droog :( |
Citaat:
|
Die van Garnier vind ik iets beter dan die van Nivea Young, maar toch begint mijn huid in de loop toch iets vettig te worden. Alleen de eerste paar uur blijft het mat. Verder heb ik van een vriendin gehoord dat Normaderm van Vichy erg goed is. Bij haar blijft haar huid mat en wordt het niet in de loop van de dag vettig. Ben het van plan om het binnenkort te gaan uitproberen.
Ow.. oops, zie nu pas dat je normaderm al hebt uitgeprobeerd, wat een nuttige post was dit toch :p |
Mag ik vragen hoe duur Vichy normaderm ongeveer is? :)
|
Citaat:
(wel duurder dan de Garnier, die was €7.95 voor 75mL) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:15. |