![]() |
Poll: rook je?
Naar aanleiding van dit topic, wil ik graag de volgende poll beginnen.
Ik ben heel erg benieuwd naar de resultaten, aangezien ik laatst gelezen heb dat de tabaksverkoop in Nederland is toegenomen en daarnaast ook het idee heb dat er echt nog veel mensen roken. Dus: rook je? - Ja, ik ben niet van plan om te stoppen - Ja, ik ben van plan om te stoppen - Nee, nooit gedaan ook - Nee, ik ben gestopt Ik begin zelf: nee, ik rook niet. Ook nog nooit gedaan. |
ja ik heb gerookt, en ben gestopt ( 2 keer niet gelukt, nu 3e keer, en hopelijk laatste keer)
het feit dat mijn vriend een kettingroker is maakt dingen er niet gemakkelijker op. Ik ben gestopt omdat ik astma heb en dat na lange tijd ( 10 jaar) weer op begon te spelen. daardoor kon ik niet met mijn vriend gaan duiken. Ik vind het erg lastig om te zien dat hij kan roken en nergens last van heeft ( eeh qua longfunctie dan he ;)) en ik meteen wordt afgestraft. |
Nee, nooit gedaan ook :)
|
Nee, nooit gedaan ook.
|
ja, sinds vorige week weer. heb na een jaar intensief roken voor het eerst geprobeert te stoppen en die poging na 5 weken opgegeven (ik was 3 weken succesvol en 2 weken gesjoemeld)
|
Citaat:
|
Nee, nooit gedaan ook. :)
|
Ben na 3,5 jaar gestopt. En al een tijdje helemaal clean:)
Als ze het nu ook nog in de horeca verbieden ben ik helemaal blij:D http://www.cleanairnederland.nl/asp/...a_rookvrij.asp http://www.cleanairnederland.nl/asp/...a_rookvrij.asp http://www.cleanairnederland.nl/asp/...a_rookvrij.asp http://www.cleanairnederland.nl/asp/...a_rookvrij.asp Schrijf je hier in als je het met me eens bent. (y) |
Ik heb nog nooit in m'n leven een sigaret gerookt :)
|
Nee, nooit gedaan ook.
Dat antwoord past het meeste bij mij, maar het klopt niet. Ik was ooit een gezelligheidsroker, maar dat heeft niet veel langer geduurd dan een jaar oid? |
Citaat:
|
hmm ik rook alleen als ik drink (savonds dus) en ik vind mezelf dus geen roker want ik ben totaal niet verslaafd. (zit nu ook al week zonder ofzo)
maar ik kan dus ook niet zeggen dat ik geen roker ben :confused: |
Ik mis de optie gelegenheidsroker
|
Citaat:
|
Ja, en ik ben ooit wel van plan om te stoppen, maar voorlopig nog niet. :o
Citaat:
|
Citaat:
Ik rook soms met tussenpozen van meerdere maanden. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Ik heb gerookt en omg dat was heerlijk. <3 ontbijten met koffie en een paar sigaretten, totale liefde :bloos: Echt vet lekker, maar op een gegeven moment was ik te blut om mijn verslaving te ondersteunen, dus stopte ik maar. Ik was trouwens ook bang dat mijn hardware verstopt zou raken door de teer, aangezien ik bij mijn pc's rookte.
Nu ben ik dus al ruim een paar maanden gestopt, drie maanden oid. Gaat goed, ik hoef geen opmerkingen als 'ik wil niet zoenen als je net gerookt hebt' te verwachten. Nog beter. |
Ik heb 1½ maand gerookt en ik voelde gewoon dat de dood me zocht, dus vandaar dat ik nu stenen verzamel en kaarten van Koreaanse vechtspellen. Ik voel me veel beter.
|
Je krijgt trouwens klop als je weer begint, Deetje.
|
ja en ik ben van plan te stoppen. Ik heb 7 maanden niet gerookt maar ben toch weer begonnen afgelopen december. Door omstandigheden en dat ik absoluut niet lekker in mijn vel zat trok ik het niet langer, maar ik denk dat ik na de eindexamens weer eens een poging doe. Het leven is zoveel beter als je niet rookt (y) .
|
ik rook en ben ook niet van plan te stoppen, het leven is zo veel leuker als je rookt :rolleyes: :P
|
Citaat:
Dat is dus het enige dat er in de horeca niet meer gerookt word. Soms komen mensen dan met argumenten dan moet je niet uitgaan ofzo maar ik wil wel mijn sociale leven houden, hoe ziek ik er ook van word;):) |
Citaat:
|
voor de mensen die willen stoppen is dit mss iets?
we meosten dit maken voor biologie en het staat op punten :s dus als je iets vriendelijks wila chterlaten? :bloos: www.freewebs.com/rokenzegstop |
Rook niet, nooit gedaan. Hoewel, wel eens geprobeerd natuurlijk, maar dat maakt me nou ook weer niet een roker.
|
Citaat:
|
Rook niet, wel op m'n 15de geprobeerd, dat was geen succes :P
Maar echt gerookt heb ik nooit. |
Citaat:
Ik ben zelf gestopt en vind het helemaal prima als mensen graag willen roken in mijn bijzijn. En dat ik nu gestopt ben betekent niet dat de rest van de wereld ook maar moet stoppen met roken. Van het regeringsbeleid houd ik ook niet erg. Roken ontmoedigen, maar er wel vet op verdienen. Als ze echt iets aan de volksgezondheid willen doen, laten ze tabaksverkoop dan gewoon lekker verbieden in plaats van zo'n halfslachtige actie van ik-durf-geen-statement-te-maken. |
Ik heb bijna 6 jaar gerookt waarvan de laatste 5 jaar fanatiek en de laatste maandan veel en veel te veel.
Morgen (woensdag) zijn zowel mijn vriend als ik 4 weken gestopt :) |
Citaat:
|
Ik rook niet zelf, nooit gedaan.
|
Citaat:
Citaat:
Trouwens, als sigaretten verboden zouden worden, zou de bevolking (ja, ook de niet-rokers!) niet erg blij zijn, want dat geld zou dan toch echt ergens anders vandaan moeten komen. Gevolg: een belastingverhoging (bijvoorbeeld). |
ja ik rook en ik wil ooit stoppen.
ik weet niet hoe ik mezelf dat ooit zie doen. een sigaret is een verlengstuk van mijn hand geworden ofzo :( maar het is gewoon vies en ik stink naar rook, evenals mijn huis en alles om me heen :s |
Ik ben overigens zelf wel voor een rookverbod in de horeca. In ieder geval moet iemand die niet wil meeroken ergens kunnen zitten zonder last te hebben van rokers. In restaurants vind ik het vooral heel vies als mensen aan een tafel achter je klaar zijn met eten en lekker gaan zitten roken, terwijl mijn voorgerecht net voor me neer gezet word. Dat is gewoon vies. Roken in restaurants zie ik dan ook écht 't liefst verdwijnen...
|
Ik stook aardig wat sigaretten op een dag er doorheen
|
Ja ik rook en ben niet van plan te stoppen.
Paar keer een poging gewaagd, maar zonder al te veel succes. Misschien dat ik in een wat minder stressvolle periode nog eens een poging ga wagen. Rook nu al een jaar of 8 en ondervind zelf de gevolgen erg goed (n) |
Citaat:
|
Nee, nooit gedaan ook
|
Citaat:
Wat mij betreft mag er rookvrije horeca komen, of gewoon rookruimtes in de horeca. Maar daar zullen mensen die zo enorm tegen roken zijn het wel niet mee eens zijn, want die hebben er last van als er een rookruimte is. :) |
Citaat:
Kreeg het idee dat ik werd aangesproken als hypocriet maar dat heb ik dan vast verkeerd begrepen:) Maarja, ben dan ook niet zo fel tegen.:) En het voorbeeld was gewoon denken aan de medemens ;) |
nooit van mn leven, ik vind het echt vies
|
Ik rook, maar ik ga heus nog wel eens stoppen.
|
Ik heb nooit gerookt, maar ik vind het wel gezellig als andere mensen het doen :confused: ? Geen idee hoe dat komt maar ik vind het lekker ruiken vooral sigaren. Maar ik vind een rookvrije horeca prima, want die mensen die willen roken kunnen best ff naar buiten gaan en de mensen die er last van hebben kunnen dan gewoon een café oid binnengaan.
Oh ja ik vind het niet zo tof als mensen in mn huis gaan roken, ik ben er best lang mee bezig geweest om alles netjes te krijgen enzo qua muren verven, en dat hoeft wmb voorlopig niet weer. |
Nee, nooit gerookt ook :)
|
niet elke dag. Maar als ik sigaretten heb dan rook ik wel door. 1 pakje per week oid. en dat vind ik wel prima
|
Roken is voor meelopers :o
|
Ja ik rook, en nee ik ben niet van plan te stoppen voorlopig.
|
Nee, ik ben gestopt. :) (y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:38. |