Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Overgewicht, te dik ? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1567376)

Diageo 09-04-2007 14:33

Overgewicht, te dik ?

Ik twijfel weer eens teveel aan mezelf, het zit namelijk zo:

Ik ben 17 jaar oud, bijna 1.90 meter en paar weken geleden woog ik 72 kg (dit vond ik al erg veel) net ging ik me weer eens wegen en tot mijn grote schrik kwam er 80.7 kg op de teller te staan... :( :( :( hier ben ik enorm van geschrokken. Ik vind het echter wel raar want ik sport veel (kracht en af en toe cardio) en ben helemaal niet dik. Toch heb ikwel een klein buikje (hier wil ik dus ook vanaf, alleen hoe?)

Verder eet ik niet heel erg veel op een dag. Ik weet wel van mezelf dat ik teveel snoep, ik weet alleen niet hoe ik hier vanaf kan komen! Toch eet ik regelmatig fruit.

Wat vinden jullie ?? wat is normaal voor een jongen van 17 om te wegen? Volgens mij moet ik maar eens meer de renband op, of gaan Sonja Bakkeren...Ik wil echter rond de 69/70 wegen en geen 80. wat moet ik doen?

IcedEarth 09-04-2007 14:46

Gást, doe eens rustig. Je bent bijna 2 meter lang. dan is dat toch helemaal niet veel?

Lorelei 09-04-2007 14:52

Inderdaad. 80 kilo als je 1m90 bent is helemaal niet veel. Laat staan TE veel.

Hakuna 09-04-2007 15:01

Ben blij dat je niet mijn gewicht hebt, ben zelf 1,95 en erg mager (gewicht noem ik maar liever niet! :o )

Zut Alors! 09-04-2007 15:21

Als je van je buikje afwilt zijn er meerdere dingen die je kunt doen. Aan de ene kant heb je de buikspieroefeningen, aan de andere kant heb je goed rechtop lopen. Dit laatste scheelt écht al een hoop. Afvallen heeft meestal niet zo'n zin. Vooral omdat je nu juist op een ideaal gewicht zit voor jouw lengte. Daarnaast omdat het er meestal eerst op andere plekken vanaf gaat dan op de plek waar jij het weg wilt.

sterrenmeisje 09-04-2007 15:41

als je afvalt heb je ws echt geen gezond gewicht meer. sowieso kun je ook zwaarder zijn en dunner, het ligt ook aan de verhouding spierweefsel-vet (spieren zijn zwaarder dan vet)

Encrypted 09-04-2007 15:58

Citaat:

Diageo schreef op 09-04-2007 @ 15:33 :

Wat vinden jullie ?? wat is normaal voor een jongen van 17 om te wegen? Volgens mij moet ik maar eens meer de renband op, of gaan Sonja Bakkeren...Ik wil echter rond de 69/70 wegen en geen 80. wat moet ik doen?

Serieus jongen, 80 kg is voor jou een stuk gezonder dan 72 kg. Ik denk gewoon dat je meer spieren hebt dan voorheen, en dat is alleen maar goed (in jou geval). Je zou in principe 100 kg kunnen wegen en niet te dik zijn. Het enige wat telt is je vetpercentage, dus zo lang je gewoon een normale lichaamsvorm hebt, hoef je je geen zorgen te maken. Dus ga vooral niet denken dat je MOET afvallen, want dat is echt niet nodig.

En wat betreft dat buikje, gewoon door gaan met krachttraining en daarnaast regelmatig cardio'en. En je zal dan toch moeten gaan letten op het eten van snoep, minderen dus.

Diageo 09-04-2007 16:54

Bedankt allemaal. Paar weken geleden had ik me op het fitniss al een laten opmeten qua vetpercentage etc. Ik kwam toen uit op een percentage van 12%. Dit scheen wat weinig te zijn maar toch heb ik veel vet....(voor mijn idee dan)

dallie 09-04-2007 18:17

Citaat:

Diageo schreef op 09-04-2007 @ 17:54 :
Bedankt allemaal. Paar weken geleden had ik me op het fitniss al een laten opmeten qua vetpercentage etc. Ik kwam toen uit op een percentage van 12%. Dit scheen wat weinig te zijn maar toch heb ik veel vet....(voor mijn idee dan)
12% is weinig. Dus kap met zeiken.

vosje16 09-04-2007 19:02

70kg voor 1,90m lijkt mij te weinig denk ik? Mijn broer meet 1m92 en weegt momenteel 97kg. Hij ziet er niet dik uit, maar is wel "breed" gebouwd. (dus hij heeft brede schouders enzo, ziet er niet als een lange spriet uit ;) ) Hij heeft ook een klein buikje en zou ideaal misschien enkele kilootjes moeten afvallen, tot 90kg ofzo. Dus volgens mij is jouw 80kg zeker niet teveel!

vosje16 09-04-2007 19:03

Trouwens, spieren wegen meer dan vet dacht ik? Dus misschien ligt het daar gewoon aan, dat je zoveel spieren hebt door al dat sporten? (geen idee hoeveel je precies sport...)

Zolang je er niet dik uitziet, maakt het toch niet uit wat er op de weegschaal staat?

Bloem 09-04-2007 21:13

Voedings en gezondheidtopic.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:31.