![]() |
eten en drinken hypes
Net als bij kleding of tv series, zie je bij eten en drinken ook dat bepaalde producten ineens heel populair worden. Natuurlijk wordt het vaak door reclames geïntroduceerd of je ziet een personage in een serie een bepaald merk chips eten. Of iemand op een forum heeft het over pizzasaus en dan gaat meteen iedereen dat proberen. :cool:
Welk(e) product(en) is(/zijn) volgens jou een hype en is deze overgewaardeerd of ondergewaardeerd? :) Ik zat zelf al te denken aan Breezers en pesto. :p |
flesjes spa blauw :P
|
Overgewaardeerd: Pasta's, geitenkaas met honingmosterdsaus en pijnboompitten :rolleyes: en smoothies, cornflakes, brinta etc etc
Ondergewaardeerd: Alle andere keukens dan Italiaans en chinees, goede wijnen, vers goed brood en verse vleeswaren of vegetarische waren voor op brood. |
ondergewaardeerd > de thaise keuken, lekker brood idd!, vis!!!!!
|
Ik vind wraps momenteel net iets te populair (alsin: je komt het overal tegen).
|
Citaat:
|
Citaat:
Nu vind ik 't wel opvallen dat veel studenten mozzarella/pesto/tomaat-salades (of andere dingen met die ingrediënten) eten. Dat doen ze ook al heel lang, maar zodra de zon weer eens goed schijnt zie ik bij de supermarkt dat iedere studente zo'n bolletje mozzarella op de band legt :) En die flesjes spa blauw inderdaad; dat is ook al een paar jaar zo, maar 't lijkt niet af te nemen. En die flesjes zuivel, dat spul dat goed is voor je darmen, dat zie je ook overal en het wordt ook goed verkocht. Edit; en ik doe aan al deze hypes mee :o |
Haha, die flesjes spa blauw, dat werd bij ons op de middelbare school ineens een hype toen het "in" werd om "gezond" te eten. Net als broodjes "gezond" zonder enig beleg dan een blaadje sla :rolleyes:
Verder inderdaad alles met pesto/tomaat/mozarella (maar wel terecht, want lekker) en maaltijdsalades, sinds de AH ze kant en klaar verkoopt. |
Oh, en wokken, inclusief de wokrestaurants.
|
Overgewaardeerd: alle dingen waar enorm groot op staat: 'zonder toegevoegde suikers' ja haha dr zit nog wel fruitsuiker van het product zelf in. En dan opscheppen van: ik drink gezond!!!!
|
Daphne Deckers maakte ooit reclame voor lollies zonder vet :rolleyes:.
|
Citaat:
|
B&J ijs
|
Danone Actimel (want wordt gepromoot door mevrouw Bakker en het product is ongeveer elke dag wel te zien op tv waar het door zogenaamde experts wordt aangeprezen). Daarnaast inderdaad de mozarellazakjes, venkel en granaatappelsap zijn ook hip. Alles waar het woord bospaddestoelen in zit wordt volgens mij ook wel veel gegeten. En als laatste de celavit-aardappeltjes die volgens mij ook door Sonja worden aangeraden.
Bij ons thuis zijn bosui, tauge en bospaddestoelen momenteel DE producten om mee te koken. Hier werk ik zelf ook aan mee :o |
Niet recent, maar wel hardnekkig: light / zero / kcal(loos)
En ik geloof dat biologisch ook eindelijk wat populairder wordt (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Die dingen die hier opgenoemd worden zijn toch amper een hype te noemen? Dat was jaren geleden al populair, en zal het ook nog wel even volhouden.
|
Haha ja, die flesjes spa blauw.
Dat ik daar niet opgekomen ben! Water verkopen :D En dan zijn er serieus nog mensen die er flink geld voor neerleggen ook, haha. |
Citaat:
|
Ik zie eigenlijk bijna níemand mozzarella eten de laatste tijd? Maar ehm. waar ik heeelemaal gek van word zijn die kleine maffe flesjes. Met alle groente en fruit voor een hele dag in 1 flesje, of een flesje voor je weerstand, 1 voor je darmen, 1 voor wat extra vezels, 1 om minder te eten. Maar noodles misschien?
|
Misschien alweer een tijdje geleden, maar tapas. (lekker!)
|
Volgens mij is de afzet van eierkoeken sinds Sonja Bakker echt met 50% gestegen :o
|
Citaat:
|
Citaat:
Verder vind ik dat anti-suiker maar vreemd. Kei zeilig ook voor de suikerbieten. |
Tegenwoordig 'moet' alles een light variant en/of 0% vet variant.. :rolleyes:
Alles moet gezond overkomen. |
Citaat:
Ondergewaardeerd: door vleeseters vooral de vegetarische keuken, ik heb niets tegen mensen (die weten waar ze mee bezig zijn als ze vlees eten maar het toch doen), hoor, daar niet van, maar ik hoor wel vaak mensen miepen dat vegetarisch eten ranzig is en dat ze het niet willen eten, zelfs niet proberen omdat het 'toch wel vies is' en bla. Dat terwijl het juist zo lekker kan zijn. Beetje jammer, vooral als ik moet koken. ;p |
Citaat:
|
Producten die goed zijn voor je darmen. Activia, Yakult en al die andere met extra veel vezels.
|
Low GI-food, (nog?) niet hier, maar wel toen ik Australie zat. Heeft met koolhydraten te maken en staat voor glycemic (sp?) index volgens mij. Heeft er mee te maken met hoe snel je weer honger krijgt na het eten van een bepaald product. Zo is een appel 'low GI' omdat het goed vult, maar is chocola weer 'high GI' omdat er wel koolhydraten in zitten, maar het niet vult. Onderscheid tussen 'goede' en 'slechte' koolhydraten dus.
Echt in elk vrouwenblad stonden wel lijstjes met indexen en op steeds meer eten kreeg een 'low GI' aanduiding op de verpakking. Volgens mij een kwestie van tijd tot het hier ook bekend wordt. |
Citaat:
Ik heb laatst een chocolade koekje geproefd die ook goede koolhydraten bevatten. :) Dat was een luchtig en wel lekker koekje. Wel anders, maar wel lekker opzich. :) |
Citaat:
heb er vorige week nog practicum over gehad :p |
Citaat:
ik vind groentenburgers echt underrated, die dingen zijn verdomd lekker (als je het goeie merk koopt) (y) |
Citaat:
"Carbohydrates that break down rapidly during digestion have the highest glycemic indices. Carbohydrates that break down slowly, releasing glucose gradually into the blood stream, have a low glycemic index. A lower glycemic index suggests slower rates of digestion and absorption of the sugars and starches in the foods and may also indicate greater extraction from the liver and periphery of the products of carbohydrate digestion. " (Bron: Wikipedia) |
Ik hoor veel over wokken en ben en jerries!
|
Zwaar ondergewaardeerd: de markt en de kleine zelfstandige. Een slager/poelier/groenteman/vulmaarwatin weet veel meer van zijn product en kan jou ook beter adviseren dan de opschoten puistenkop van 16 die bij Appie Heijn zijn brommer bij elkaar werkt...
|
Op de markt werken bij ons anders ook jonge lui hoor. :confused:
Ik snap wel wat je bedoeld. De meeste jonge lui weten gewoon niet zoveel. Ik werk zelf in een winkel en ik weet van sommige dingen wel meer dan m'n baas (die al jaren in de branche zit). Natuurlijk weet hij ook bijna alles, maar het is niet zo dat ik niks weet ofzo.. Het ligt er maar net aan waar het over gaat. :) Wat ik de laatste tijd ook vaak hoor/zie: van die oosterse dingen als bumbu pasta's (of hoe je het ook schrijft) etc. |
ben & jerry's
vooral als vrouwen het kopen omdat ze zichzelf willen troosten/zielig vinden, yugh. |
Bij ons op school is er een hele tijd een appel hype geweest, iedereen had in een keer een appel mee naar school, een tijd later was het de mandarijn en nu zijn het de rijstewafels die iedereen mee heeft. Dat van dat laatste snap ik niet, die vind ik dus ook overgewaardeerd want die dingen zijn hartstikke droog enzo.
|
Coca Cola Zero, 90% van onze klanten bij de Super slepen ermee weg.
Vifit, Goedemorgen, etc Groot verpakkingen van Sensations [waar verschillende soorten inzitten] Crystal Clear |
Citaat:
als ik soms echt VERVELENDE momenten heb gehad met iets (of met iemand) kan het heel positief werken om dan gezellig ergens te gaan lunchen of uit eten te gaan. -- Idd rijstewafels.. ik vind ze zelf ook niet te eten. Ontbijtkoek is underrated! |
Gemberkoek is ook ondergewaardeed. *pakt plak*
Oerbrood dingen zijn ook wel een hype. Jammer dat mensen dan niet naar een bakker gaan die echt zelf het brood bakt, zonder van die voorverpakte meelmixjes. (Hier in Maastricht heb je Le Salonard (http://www.lesalonard.nl/) die verkopen echt heerlijk brood, dat zou iedereen eens moeten proeven.) |
Citaat:
|
Citaat:
Het is niet dat de medewerkers in een supermarkt niemand zich echt verdiept in het product dat verkocht wordt, en dat er dus ook niemand is die je een beetje kan adviseren. |
Op de markt werken bij ons anders ook jonge lui hoor.
Ik snap wel wat je bedoeld. De meeste jonge lui weten gewoon niet zoveel. ---- Ik vind het echt onzin om 16 jarigen die achter de brood/vers afdeling in de supermakrt staan hun de schuld te geven als ze er niet al te veel ervanaf weten. toen ik 16 was, heb ik 1.5 jaar op de kaasafdeling in de albert heijn gewerkt. Ik had graag de mensen wat willen vertellen over de kaas. Maar de baas vertelde mij niks over de kazen, alleen de vaste medewerkers vertelde hij dat soort dingen. Dus blame eerder de baas van de supermarkt |
Ik werk niet zoveel en zit grotendeels achter de kassa, dus ik weet ook niet echt veel van de producten af/waar het staat. Gelukkig weten de vaste mensen het wel en dan vraag ik het aan iemand van die groep. (y)
|
Ach, mensen vragen soms ook de meest rare dingen hoor. Is het buiten 30 graden en vragen ze of de roomboter wel goed blijft als ze een half uur er mee moeten fietsen. :s
Ik werk in een speciaalzaak en vandaag vroeg ook iemand van die rare dingen, paardenbloementhee. :D |
Citaat:
ik geef ook helemaal niet de schuld aan die 15-jarige, maar aan de cultuur in de supermarkt. Daarom stel ik ook dat de kleine zelfstandige en de markt zwaar ondergewaardeerd worden. |
Citaat:
Em, op het moment weet ik niet echt zo'n hype te noemen :s Maar ik herriner me nog wel een enorme Capri-Sonne hype :D |
euhm de knoppershype, en het hele ik-eet-niks-uit-mn-broodtrommel-want-dat-is-stom-hype, en ik vind wortels underrated. Oh en plaatkoek (Y).
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:18. |