![]() |
de fase van trek hebben overslaan
Ik heb een vraag: al een poos nu sla ik de fase waarin je trek hebt, over. Ik ga van net-gegeten-geen-honger naar misselijk van de honger, en tussendoor krijg ik geen trek. En als ik dan misselijk ben, krijg ik bijna niets meer door mn keel waardoor ik de hele dag een beetje misselijk blijf.
Nu wilde ik graag weten wat je kunt doen om weer een trek-gevoel te krijgen. Ik heb geen eetprobleem, nooit gehad ook en eet normaal verder. Maar heb wel een onregelmatig leven doordat ik onregelmatig werk (ook wel 's nachtdiensten etc.). Dus eet ik wel eens op rare tijden. en er staat me iets bij dat hier al eens een topic over was maar die kan ik niet terugvinden |
Ik sla tegenwoordig ook gewoon de trekfase over :P
Ik kan het ene moment verzadigd zijn en 2 seconden later heb ik een enorme hongerklop en MOET ik iets eten omdat ik anders flauwval. Maarja, ik sport ook 6x per week dus ik weet niet of jouw levensstijl enigszins overeenkomt met die van mij. |
wat noem je "normaal eten" ?
dat je misselijk wordt van de honger lijkt mij in elk geval niét normaal, en is volgens mij toch een teken dat er (veel) te veel tijd zit tussen de verschillende maaltijden. |
Ik heb dat ook. Daarom probeer ik regelmatig te eten (en daarmee bedoel ik niet per se altijd 's avonds om zes uur warm oid, maar wel dat ik bv. iedere twee uur iets probeer te eten). Ik denk dat dat ook de enige manier is om er mee om te gaan...ook al is je leven onregelmatig (dan nog kun je vaak wel bv. om de twee uur wat eten). Ik heb ook het idee dat je lichaam daar aan went...en dan soms opeens wel aangeeft dat het 'tijd' is om wat te eten (en dat je dat ook gaat herkennen).
|
Citaat:
|
Ik heb het normaal ook wel een beetje maar ik kan ook heel makkelijk m'n trek-gevoel negeren en pas merken dat ik iets moet eten als ik bijna flauw val van de honger. Als ik ongesteld ben heb ik het echt extreem: dan ben ik of kotsmisselijk of ik heb honger en niets daar tussenin :s
|
Citaat:
|
Citaat:
|
In plaats van drie grotere maaltijden, de hoeveelheden verdelen over vijf of zes kleinere; kan helpen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:45. |