![]() |
[Batch]Hoe kun je met een batch file, hidden files unhidden maken
Lo,
Hoe kun je met een batch file, hidden files unhidden maken, is het uberhoud mogelijk? |
Je kan heel simpel een bestand unhidden maken, daar heb je geen batch file voor nodig.
|
Citaat:
|
|
of, als je 'n hele tree wilt doen vanuit je huidige directory:
attrib -s -h -r *.* /s makkelijk bij backups maken van computers met een gecrashte windows. ofzo. |
Danku
*Edit Ik had ook een ander vraagje nog. Ik heb ooit iets gebruikt dat als je iets wil deleten via een batch dat je geen Yes of No hoeft te kieze maar dat de batch zelf al Yes of No kiest. Hoe was dit ook al weer? |
wat wil je doen dan? een hele tree wegflikkeren of een paar bestandjes ?
|
Citaat:
|
dat gebeurde vroeger met "deltree" , maar dit is verdwenen uit de shell-opdrachten. misschien vind je ergens een deltree.exe op internet ? zou hier eigenlijk een vervanger voor gekomen zijn onder win32-omgevingen?
|
Citaat:
|
kan toch ook met gewoon del <dir> -y (of /y) ? :o
|
Citaat:
|
Typ in start » run... CMD.. en dan ram je op enter
typ DEL /? en ram op enter.. Voila.. alle schakel opties.. (werkt ook met andere opdrachten) |
Citaat:
*edit: Het unhiden lukt btw wel |
Ach ik gebruik altijd: rmdir mapje /s /q
en op *nix: rm /rf mapje |
je kunt eventueel als je op die tour wilt, werken met
echo y|erase *.* of erase *.* < yes.txt het probleem is dat dit niet werkt met nederlandse windows versies! bijkomend probleem is dat dit echt oplossingen waren die rond 1990 werden gebruikt.... 1 directory leeghalen doe ik dan ook als volgt: for %p in (*.*) do erase %p (in een batchfile is dit %%p in plaats van %p) ook dit is batchfile'n van voor de oorlog :D |
Citaat:
Citaat:
|
hey, ik sta er totaal van te kijken dat (gelukkig) RD een /s heeft gekregen. Die heeft er nooit ingezeten vroeger maar is nu een mooie vervanger voor Deltree dan. Weer wat geleerd...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:41. |