![]() |
Bovenbenen krachtiger maken
Hoe kan ik het beste mijn bovenbenen sterker maken. Ik bedoel meer spiermassa kweken.
En ik wil absoluut niet giga bovenbenen hoor. Maar mijn knie banden moeten sterker worden, zodat mijn knie wat meer zekerheid heeft (dokterpraat..) Wat is in de sportschool goed voor de bovenbenen?? Ik ben overigens nog nooit in een sportschool geweest. Of kan je ook thuis er prima aan werken... Ik voetbal, fiets, loop hard etc. maar dat is dus te weinig voor de bovenbenen. |
Squats, pistols, deadlifts, lunges, step ups. Zoek die dingen eens op! De oefeningen die je dan tegenkomt kan je ook zonder gewicht doen, zeker pistols is een goeie oefening om sterkere benen mee te kweken zonder gewichttraining te doen. Sprint-intervalletjes zullen ook helpen als je niet met gewichten aan de gang wilt. Is maar net wat je wilt he..
Uitleg pistols: http://www.powerathletesmag.com/pages/pistols.htm |
Citaat:
|
Mag je wel nog fietsen? Met weerstand fietsen (Daar valt dus ook spinnen etc onder :P) is ook een goede oefening, maar opletten dat je het niet te zwaar doet dan :)
|
die pistols zijn heel erg goede oefeningen (Y)
|
muurzitten (y)
|
Hee, bedankt voor de oefeningen! Ik ga ze bekijken (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
Zo te horen heb jij de oefeningen eerst niet zo 'juist' uitgevoerd.... :D |
kinesist = fysiotherapeut.
|
Citaat:
|
Ik doe muurzitten (minuutje of 4 nu, begon bij 2. Ik doe het voornamelijk voor basketbal, ik wil wel kunnen dunken binnenkort :p)
Vraagje over pistols, belast je daar je knieën niet enorm mee? |
Tuurlijk, maar daar worden ze toch alleen maar sterker door. Gewoon rustig opbouwen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:54. |