![]() |
last van darmen
Hoi allemaal
Ik heb al een aantal maanden best wel veel last van mijn darmen. Ik heb veel buikpijn, ben veel misselijk en ik heb ook best vaak last van vage geluiden uit mn darmen. :bloos: ;) Ik heb al geprobeerd te kijken of het aan het eten ligt, maar daar kan ik niet echt iets mee ontdekken. Heeft er iemand een idee wat het is en vooral wat ik er aan kan doen. Heeft er iemand tips over bepaalde drankjes ofzo die goed helpen? |
Waarom niet eerst naar de huisarts om een lichamelijke oorzaak uit te sluiten? Als dat gedaan is kan je verder kijken en tips ontvangen wat je eventueel aan je dieet kan veranderen.
|
Zorg dat je goed kauwt, genoeg drinkt en ook genoeg vezels binnen krijgt. Dat kan vaak al veel helpen. Als je diarree hebt; probeer dat dan tegen te gaan door bv. bananen te eten, of wit brood. Als je last hebt van verstopping dan ga je juist aan de ontbijtkoek en pruimen bijvoorbeeld.
Maar een bezoekje aan de huisarts kan ook geen kwaad, natuurlijk. |
het kan gewoon een darmontsteking zijn maar het kan ook zijn dat je brandend maagzuur heb.. dan moet je wel even langs de huisarts gaan om daar achter te komen (y)
|
Citaat:
Dat is niet erg gewoon. Overigens lijkt het me sterk dat het zoiets is. Een bezoekje aan de huisarts lijkt me de moeite waard, heb je meteen meer duidelijkheid :)! |
Citaat:
|
Citaat:
|
paar dagen 3 kiwi's met 2 glazen lauw water drinken (y)
|
Citaat:
En van bananen krijg ik om die redenen ook vreselijke buikpijn etc.. En ontbijtkoek en pruimen schijnt idd laxerend te werken, maar dat heeft bij mij nooit gewerkt.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
bedankt voor jullie reacties :)
wit brood , kiwi's enz. heb ik al geprobeerd, maar dat helpt allemaal niet. Ik heb ook geen last van diarree of obstipatie, dus dat heeft er niets mee te maken. Over een maand ga ik naar de dokter, dus dan kan ik meteen even vragen wat dit is. |
Citaat:
|
Citaat:
Je kan met dit soort dingen beter meteen gaan.. Heb je trouwens al gemeten of je koorts hebt? |
Citaat:
en nee ik heb geen koorts |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:23. |