Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Ik zoek de titel van een boek... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1568927)

Kryptonite 12-04-2007 16:26

Ik zoek de titel van een boek...

Hoi,
Op vakantie in Frankrijk werd mij door een Duits meisje een boek aangeraden (zij had het in het Duits gelezen, dus het was niet alleen in Frankrijk verkrijgbaar). Volgens mij was het boek uit het engels vertaald, maar dat weet ik niet meer zeker. Het was in elk geval door een man geschreven.
Oké, nu volgt een heeel vage omschrijving :D
In het boek kreeg iemand een ongeluk en daardoor belandde diegene in coma. Diegene werd dan opgezocht in het ziekenhuis door een persoon of meerdere en dan was daar wat mee aan de hand. Volgens mij iets met de liefde (wanneer niet...). De tijd speelde geloof ik ook een grote rol, of volgens mij had de titel in elk geval iets met tijd te maken.
:rolleyes:
Nu weet ik dat dit wel honderden boeken zouden kunnen zijn, maar misschien is het handig om te weten dat het boek ook verfilmd is. En er was ook nog een vervolg op.
Het was een dik boek. (lekker vaag) :rolleyes: Ik heb het toen niet gekocht omdat ik het te duur vond en ik kan me nu wel voor mijn kop slaan dat ik niet tenminste even de titel heb genoteerd!
Alle hulp is welkom!

Anika 12-04-2007 16:44

Bedoel je "De ontdekking van de hemel" van Harry Mulisch? Dat voldoet aan je beschrijving, maar het origineel is dus wel Nederlands.

Jeroenjeroen 12-04-2007 17:28

Citaat:

Anika schreef op 12-04-2007 @ 17:44 :
Bedoel je "De ontdekking van de hemel" van Harry Mulisch? Dat voldoet aan je beschrijving, maar het origineel is dus wel Nederlands.
Uit het Engels vertaald en heeft een vervolg? Iets met tijd in de titel? Lijkt me niet dan...

Kryptonite 12-04-2007 18:11

Nee, het is niet 'de ontdekking van de hemel'. Harry Mulisch zou ik wel onthouden hebben :)

Vogelvrij 12-04-2007 18:21

O, volgens mij heb ik de film daarvan gezien! Alleen was dat een Spaanstalige film, dus misschien was het toch wat anders, hm.
*googelt*
Habla con Ella bedoel ik.

Anika 12-04-2007 20:51

Citaat:

Jeroenjeroen schreef op 12-04-2007 @ 18:28 :
Uit het Engels vertaald en heeft een vervolg? Iets met tijd in de titel? Lijkt me niet dan...
Oh dat vervolg had ik even overheen gelezen :) sorry. En dat van dat Engels was niet zeker toch? Maargoed, geen idee wat het dan wel voor boek is.

Leonoor 13-04-2007 07:45

Ik heb geen flauw idee of dit de goede titel is, maar het is het enige dat ik met google kan vinden wat redelijk overeenkomt en aanwijzingen met de kernwoorden die je geeft, alleen is het origineel Frans: Et si c'était vrai van Marc Levy. De titel van de film is Just Like Heaven, de titel van de Engelse uitgave van het boek If Only It Were True, van de Duitse uitgave Solange du da bist en van de Nederlandse uitgave Was het maar waar. (En het vervolg is Vous revoir (de Nederlandse uitgave heet Net als toen).)

Kryptonite 14-04-2007 10:20

Ja dat is hem! Hahaha, ik had echt begrepen dat het een of ander literair meesterwerk had, is het een of ander chicklitverhaal! :D
In elk geval bedankt voor alle hulp.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:49.