![]() |
OV jaarkaart behouden of niet HELLUPPP
Beste mensen,
Ik zit nu al 4 jaar in het hoger onderwijs. Maar ik moet nog 1 jaartje, betekent dit dat ik mijn OV moet gaan inleveren? of dat ik hier volgend jaar voor moet betalen of lenen? Wat soll er geboeren? groet, moi |
Citaat:
|
Je kunt een nullening nemen, dan heb je nog wel OV.
Op www.ib-groep.nl kun je klikken op 'vraag en antwoord' en dan op 'studiefinanciering' en dan zoeken op nullening, dan staat er meer informatie over. |
haha :o
|
euhm die ib-groep site werkt helemaal niet bij mij. Wat is dat dan precies? Is dat niet hetzelfde als gewoon geen lening nemen? En ehhh waarom lacht Sarah mij uit ???
groet, moi |
ik lach jou niet uit, ik lachte omdat ik precies hetzelfde antwoord als Andijvie gaf op hetzelfde moment ;)
|
Van de site www.ib-groep.nl :
Na 4 jaar studiefinanciering kun je nog 3 jaar lenen. Je kunt ons vragen om de lening in die periode niet uit te betalen. Dan heb je een zogenaamde nullening. Je houdt dan wel recht op een OV-kaart. Bedenk wel dat je, ondanks het feit dat we niets aan je uitbetalen, wel studiefinanciering hebt (in de vorm van de OV-kaart) en dat je dus niet meer mag bijverdienen dan € 10.630,74 netto per kalenderjaar. Een nullening kun je heel makkelijk aanvragen via Mijn IB-Groep. En ja, dat is precies hetzelfde als gewoon geen lening nemen, feitelijk. En Sarah lacht je niet uit. En leer zoeken op internet, want dit soort dingen staat dus letterlijk op de site van de IBG :nono: |
Verschil met 'geen lening' is dat je 'm wél moet aanvragen en je dus in hun systeem blijft staan. Sta je dat niet, dan geldt dit:
Wat gebeurt er als ik de OV-kaart te laat inlever ? Laatst gewijzigd: 12-1-2007 Lever je de OV-studentenkaart te laat in, dan kost je dat 68,- euro per halve maand. Die halve maand gaat in op de eerste dag van de eerste maand waarin je geen recht meer hebt op studiefinanciering. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben te goed voor deze wereld :(
|
Citaat:
|
Hehe ja, daar liep een huisgenoot van me ook tegenaan (achtstejaars). Je moet het ook niet stimuleren dat mensen tot in de eeuwigheid op de uni lopen rond te ranzen.
|
Citaat:
Ik moet nu waarschijnlijk nog precies 3 jaar, en dat is dan dus precies 7 jaar in totaal :o |
Citaat:
|
Citaat:
Maar dat is vast opgezopen voordat het binnen is. :( |
Citaat:
Alleen moet je het dan helemaal zelf betalen. De meeste duren minder lang dan zeven jaar...als jij er dan toch graag langer over wilt doen, dan is dat meestal je eigen keus (er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, wanneer je chronisch ziek bent of wat dan ook). Die tien jaar is volgens mij vooral voor als je er tussendoor een jaar tussenuit gaat ofzo; dan krijg je ook geen studiefinanciering. |
Citaat:
|
Wat ik me afvraag over die nul-ovlening. Moet je die wel terugbetalen of niet?
|
Citaat:
Daar staat die tien jaar dus ook voor.(is me ooit verteld) |
Citaat:
|
Citaat:
en over aflossen mag je 15 jaar doen :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat: