![]() |
|
Het ziet ernaar uit dat we de enigste zijn geinterreseert in XHTMl:D
misschien moeten we xhtml en css samen voegen ofzo.... want ik heb bij [css] hoe maak ik blabla ook al een vraag gesteld over css. kon daar beter denk een nieuw topic over kunnen openen |
Mwah, ik kan het al. Wat is er zo moeilijk aan? :)
Scheelt wel dat ik meestal met Transitional genoegen neem, Strict vind ik voorlopig wat overdreven. |
Citaat:
maar het is dus de bedoeling dat hier problemen gecentraliseerd worden die over xhtml gaan |
Citaat:
|
Citaat:
maar dan nog. problemen zijn er om op te lossen en ik wil geholpen worden:D |
Citaat:
Moet er wel documentatie zijn natuurlijk :rolleyes: *spreekt uit ervaring* |
/me heeft ook intresse naar xhtml
|
ikzelf gebruik voornamelijk de W3C website als referentie voor alles.
HTML 4.01: xhtml is een uitbreiding van HTML. Dus moet je ook HTML kunnen. :) xhtml 1.0: Voor de "extra's", zoals dat je alle elementen (tags) in kleine letters moet schrijven. Tot slot de modularization guidelines, om te controleren welke attributen bij de elementen horen. Zo heeft het element "form" geen attribuut "name" meer. (je kunt dus niet doen: <form method="post" action="" name="form1"> ) Ik heb echter nergens kunnen vinden dat je het input-element niet rechtstreeks in het form kan onderbrengen, maar dat je dat in een paragraaf (<p></p>) moet doen: Code:
<form method="post" action=""> Het moet zijn: Code:
<form method="post" action=""> |
Grr... waarom valideert dit niet?
Citaat:
|
Citaat:
Attribuut language is niet gedefinieerd in xhtml (voor het script element). Bepaalde karakters moet je 'escapen' met een \, dit zijn nl gereserveerde karakters. Zoals <, > en /. Code:
<script type="text/javascript"> |
Okee... heb 't al gevonden... was HTML comment-tags vergeten waardoor de validator ook probeerde het JavaScript zelf te valideren... als dus die comment-tags neerzet en het er zo uitziet:
Citaat:
(Oh en dat language attribuut staat daar prima... anders begrijpen sommige oudere browsers er niks meer van) |
Citaat:
HTML 4.01 heeft dat attribuut nog (maar is 'Deprecated'). xhtml heeft het niet meer. |
Citaat:
|
Trouwens, wat is er met dit topic aan de hand?? M'n browser (IE6) denkt om de een of andere reden dat de pagina Japanse Shift-JIS encoding gebruikt... en bij de rest van 't forum niet...
Zal wel iets met dat è-karakter in de titel te maken hebben? Want dat wordt bij mij als een Japans symbool weergegeven... |
Citaat:
Het waarde van het language attribuut is niet standaard. Zie hier. In HTML 4.0 is het SCRIPT element als eerste opgenomen. In HTML 3.2 was er al rekening mee gehouden, maar nog niet standaard gemaakt (link). Je moet dus eigenlijk alleen het type attribuut te gebruiken. :) |
Citaat:
Btw: Beeld -> Codering -> West Europees |
Citaat:
Citaat:
Wist ik wel... vroeg me alleen of waarom 'ie dat deed. Mozilla doet het nl. niet... maar ja, da's dan ook een échte browser :D |
@eddie
ik heb een nieuw email adres. mijn andere is gehackt :mad: bambixq@hotmail.com |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:06. |