Betalen van stage bij deeltijdopleiding
Ik heb momenteel een bijbaantje bij Super de Boer. Aangezien ik het daar prima naar mijn zin heb, maar uiteraard niet mijn leven lang achter een kassa wil doorbrengen, heb ik besloten om in september met de [deeltijd]opleiding detailhandel te gaan starten.
Nadat ik wat informatie heb gekregen op een opendag, wilde ik het liefst de stage bij mijn filiaal gaan lopen.
Heb hierover een gesprek met mijn baas gehad en hij vertelde mij dat het mogelijk was, maar dat ik de stage niet betaald zou krijgen. Aangezien hij komende week naar een ander filiaal moet, en wij dus een andere baas krijgen, adviseerde hij mij om het met hem nog eens te bespreken wat de mogelijkheden zijn.
Ondertussen heb ik van het cwi vernomen dat er een hele hoop supermarkten zijn die gewoon de stage betalen dmv een 32 uurs contract [waaronder de Albert Heijn]
Mijn baas blijft volhouden dat er geen betaalde stage mogelijk is onder Laurus. Ik vraag mij af of dit werkelijk kan, want naar mijn idee is het verplicht om een stage van een deeltijdopleiding te betalen. Of zit ik nu verkeerd?
Kan Laurus dit werkelijk flikken, en ben ik beter af bij AH, of proberen ze mij te naaien?
|