![]() |
Alzheimers spiegelbeeld
Alzheimers spiegelbeeld
's morgens, half acht het is mooi weer, was een mooi leven, een koel briesje waart rond je hart. een regenwolk belemmert de zon de zomer te brengen. - 's morgens, half acht. het is mooi weer, deze dinsdag of is het al woensdag? misschien is het al volgende week of ben ik vergeten de planten water te geven. daar zal ik eens opletten of de krantenjongen ditmaal wel op tijd komt. - de dagen tollen rond je hoofd, als waren het vliegen die afgingen op de laatste mierzoete liefde die nog aan je lippen kleeft je klampt je vast aan een schim aan de andere kant je proeft zowel de verachting als de liefde jegens haar je ogen verraden dat je gelukkig bent al ontkent de rest van je lichaam met het volste vertrouwen in je verstand besluit je dat die ander niet jijzelf kan zijn netzomin als die ander jou is of misschien wel ooit geweest? om je mistige gedachtes van je af te zetten bel je de drukkerij om te vragen wanneer de planten nu eindelijk water krijgen dan vraag je je af wat je deze dinsdag, woensdag of volgende week nu ook alweer ging doen? (bedenk dat een spiegel niet altijd de waarheid vertelt) ------------------------------------------------------------------------------- ik ben er niet echt tevreden mee....het is te lang, te veel nietszeggende dingen......het idee was leuk, maar de uitwerking bevalt me niet zo..... |
Niemand??? :(
|
Hmm, ik ben het gedeeltelijk met je eens. De regels
besluit je dat die ander niet jijzelf kan zijn netzomin als die ander jou is of misschien wel ooit geweest? vind ik niet bijzonder sterk en op dat punt had je je ideeën waarschijnlijk beter kunnen uitwerken, terwijl dit een soort wending in het gedicht vormt. Voor de rest vind ik het echter ontzettend leuk en origineel. :) |
Hij is leuk! Probeer er nog wat aan te schaven - ik zie dit meer als een first draft dan als een af gedicht. Bekijk welke woorden noodzakelijk zijn, welke niet, welke zinnen je kan vervangen door andere zinnen of woordcombinaties die ongeveer hetzelfde suggereren.
om je mistige gedachtes van je af te zetten bel je de drukkerij om te vragen wanneer de planten nu eindelijk water krijgen Bijvoorbeeld dit. Het is leuk, maar bedenk of je misschien hetzelfde kunt zeggen met woorden die minder verhalend zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Nou, ik ben het wel eens Anastasia. Je roept mooie beelden op maar gebruikt daar nog niet altijd de juiste middelen voor; je zinsconstructies zijn soms een beetje raar of je gebruikt inderdaad overbodige woorden. Die eerste twee strofes zou je bijvoorbeeld kunnen versmelten tot een strofe, want ze vertellen allebei zo'n beetje het zelfde (met wat aanvullende informatie). Dat vind ik niet nodig. als waren het vliegen die afgingen op de laatste mierzoete liefde die nog aan je lippen kleeft vind ik tof. Het is inderdaad zoals je zegt, maar ik weet zeker dat dit wel een goed gedicht kan worden. Gooi het dus niet zomaar weg! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08. |