![]() |
Steenslag >> hoe ontstaat dat?
Hallo,
Ik zelf heb een golf 4, alleen echter toen ik hem kocht (3 maanden terug) zat er nog geen steenslag op de motorkap en zijspiegels, maar als ik nu kijk zie ik steeds meer steenslag op de motorkap. Weet iemand hoe ik kan voorkomen dat het nog erger wordt? Groetjes... |
minder dicht op je voorganger rijden
|
van mij zeggen ze juist dat ik te veel afstand hou.. :rolleyes:
|
Steenslag ga je niet tegen. Niet te dicht achter je voorganger rijden, uitkijken op wegen die pas geasfalteerd zijn en niet achter vrachtwagens rijden... maar voorkomen is vrijwel onmogelijk als je de auto normaal wilt gebruiken.
En er bestaat plastic wat ze over je motorkap/bumpers heentrekken (zie je niks van) maar dat is volgens mij nog niet echt goedkoop. |
moet je zo'n muilkorf voor je auto kopen die ze allemaal in de usa hebben :D :D (Y)
|
dan zit je te dicht op je voorligger.
golf4, hmmm pics? |
heeft te hard rijden er ook wat mee te maken ?? dus als je meer dan 140 km/u rijdt ofzo.
|
Er liggen steentjes op het asfalt, de banden van je voorligger kunnen zorgen dat ze omhoog spatten en op jouw auto terecht komen. Ze springen niet spontaan voor jou omhoog als je maar hard genoeg rijd ;)
|
Citaat:
http://img160.imageshack.us/img160/3779/golf4vz6.jpg |
netjes,netjes! mooie kleur ook :cool:
maare automaat, principeel automaat rijdert ,of toeval? |
Citaat:
Dan een beetje slecht asfalt en je kunt vliegende steentjes krijgen. Maar is dat in Nederland echt een issue? In Canada zie je hier en daar wel auto's met plastic over de voorkant, maar die moeten over zand- en gravelwegen heen, en snelwegen die we hier nog niet eens de naam provinciale weg zouden gunnen. Maar in Nederland? |
Citaat:
|
nee, het is niet echt een wagen die standaard als automaat geleverd wordt. itt sommige andere wagens...
vandaar mn vraag ook :p |
Hmmz... Kan op een vers geasfalteerde weg het tegemoedkomende verkeer ook geen opspattende steentjes veroorzaken? En daardoor steenslag aan de boven/zijkant van de motorkap?
|
jazeker, dat kan.
zijkant motorkap= zijscherm |
als je je auto teveel als caddie op de golfbaan gebruikt kan dat inderdaad snel gebeuren
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:57. |