![]() |
Goudvissen doen raar.
Ik heb vier goudvissen, in een aquarium, al een hele tijd.
Maar sinds een paar weken 'hangen' er 3 van die vissen steeds onderaan de buik van een van die andere. Ondertussen gaan ze dan als een gek rondjes zwemmen door de bak, terwijl "het slachtoffer" wanhopig af probeert te komen van die drie. Ik krijg namelijk niet echt het idee dat hij het prettig vindt. Soms lijkt het ook net of ze die ene weg proberen te duwen tussen hen in. Ik weet niet wat het is maar ze doen het steeds bij die ene en heel af en toe bij een van de andere vissen. Iemand enig idee wat ze doen en waarom? Oh en mijn moeder wil weten of vissent anden hebben. Want ze gelooft mij niet:( |
Klinkt alsof ze zijn aan het paren.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Over die tanden:
klik |
Bij mijn goudvissen resulteerde zo'n gedrag altijd in een uitmoording.. m.a.w. de sterkste overleefde het altijd...
Ik hoop bij jou echter dat dit gedrag paringsgedrag is! Ps: ik weet niet of je goudvissen in een bokaal zitten (rond) want dat versterkt namelijk hun "aggresieve" gedrag. Bij een rechthoekige/vierkante bak kunnen ze namelijk elk hun hoekje hebben en bij een ronde niet. Althans dat is wat mijn visleverancier mij vertelde.. wat op zich wel raar is, want ze hebben maar een geheugen van 3 seconden0000 |
de mijne zijn een soort piranha's die vreten alles op wat er in de kom komt
|
Citaat:
|
Ah arme mannetjes je hebt maar 1 vrouwtje voor hun 2 gekocht ;)
En als je je vingers eens in de bak stopt, gaan de goudvissen er meestal aanzuigen, kun je zelf voelen als ze tanden hebben of niet. Voor je moeder, nee je raakt je vingers echt niet kwijt :rolleyes: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:03. |