![]() |
Laptop aan boord?
Hallo allemaal!
Ik ga deze zomer met het vliegtuig naar Finland maar ik had een vraagje, is het toegestaan om je laptop mee te nemen als handbagage? Ik wil hem liever niet in het koffer doen aangezien ik weet dat met koffers nogal hardhandig wordt omgegaan. Weet iemand of je je laptop mag meenemen als handbagage aan boord en heeft iemand hier ervaring mee? Groetjes, Gordon |
Ik eet niet hoe het is sinds het 'antiterrorisme beleid', maar 'vroeger' mocht het gewoon...tot bepaalde afmetingen mag/mocht je dingen als handbagage meenemen en een laptop valt daar vrijwel altijd wel onder.
Misschien dat je het op de site van het vliegveld waar van je vertrekt of de site van de maatschappij waarmee je vliegt wel kunt vinden? |
Citaat:
Wel moet je meestal je laptop apart in zo een doos door de controle steken, heel zelden vragen ze je om deze eens aan te schakelen. Dacht dat het trouwens werd aangeraden zulke dingen als handbagage mee te nemen... |
Citaat:
|
Ik heb afgelopen kerst gewoon mijn laptop meegenomen naar Amerika. Antwoord dus: ja.
|
Ja, maar hij moet bij die controlepoortjes wel uit de tas en soms maken ze 'm even open om te kijken of er niets tussen zit.
|
En soms moet je hem aan doen, om te laten zien dat hij werkt en dat het niet een vermomming is voor een bom oid.
|
ja hoor
laptopje mag gewoon mee |
Citaat:
|
Laptop mag gewoon mee, vaak moet je hem gewoon even los in zo'n bakje doen zodat hij door de scanner gaat. (Niet schadelijk, mijn laptop werkt ook nog :p).
|
Misschien overbodig, maar: hij mag geen wireless internet verbinding hebben (of iig moet die uitstaan, je mag niets aan hebben staan wat kan verzenden en ontvangen).
|
het verschilt per maatschappij of het zit inbegrepen bij het aantal kilo's handbagage. Meestal mag het gewoon als extra, bovenop de handbagage maar misschien bij de goedkope charters is dat anders.
Maar dat staat zeker weten op de site van je maatschappij. |
Citaat:
beetje vaag antwoord het wordt standaard al handbaggage meegeteld. En het word ook zeker door elke maatschappij als handbagage geaccepteerd Als jij je laptop in je koffer doet en in t vliegtuig doet.. en mocht de laptop dan kappot gaan.. sja dan ben je wel genaaid.. want de verzekering zegt dan.. had je hem maar bij je moeten houden ( gebeurd bij iemand die ik ken) maar goed volgens mij is je vraag al lang beantwoord oh ja sommige maatschappijen hebben in hun stoelen ook al speciale laptop/stroom aansluitingen :D |
Ahh goed om te weten, had dezelfde vraag :)
|
Ik ben vorigajaar naar finlandgevlogenen veel laptops aan boord hoor :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:49. |