![]() |
Stufi als je 17 bent.
Hai,
ik ga volgend schooljaar hbo doen, maar word pas maart 2008 18. Nu moet ik dus naar Den haag en da's zo'n 3 uur reizen per dag, en dat kost me 25,- retour. Nou hoorde ik dat als je 17 bent je pas ov en stufi krijgt per 1 oktober.. Klopt dat? En waarom is dat? Want het liefst wil ik meteen op kamers, mja als ik geen beurs krijg kost reizen/huren etc. me ontzettend veel geld! Hoe hebben jullie dit gedaan/hoe zou je dit doen..? Help :) |
Dat is geloof ik wel zo ja. Als je het niet kunt betalen, kun je het je ouders vragen en anders kun je lenen bij de ib-groep.
|
Je kunt ook eerder ov enzo krijgen maar dan moet je wel je kinderbijslag opzeggen. Denk dat je effe bij de ibg langs moet om dat te regelen.
ikzelf kwam hier te laat achter en heb met de eerste maand van mijn opleiding kapot betaald aan de trein naar maastricht iedere dag en terug. Ov en stufi kreeg je namelijk pas het eerste kwartaal nadat je 18 werd (dacht ik en velen met mij). En tjsa, ik was net 10 dagen te laat geboren anders had ik wel optijd mijn ove gehad. als ik dat van opzeggen kinderbijslag eerder had geweten had mij dat een enorme smak geld bespaard. Geld dat ik eigenlijk nodig had voor de boeken |
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1555623
Dat is omdat je kinderbijslag per 3 maanden wordt uitbetaald en dus t/m september. Je kunt niet 'dubbel' geld ontvangen, dus krijg je die maand nog kinderbijslag en de maand er na gewoon stufi en OV. Super onhandig, maar het is niet anders... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:13. |