![]() |
falafel klaarmaken
Hoi :)
ik heb van die zelfmaak falafel uit pak (poeder en dan moet je water toevoegen), maar is er een manier om ze klaar te maken zonder frituurpan? Kun je het bv ook in een koekenpan doen (dan geen balletjes, maar schijfjes ofzo)? |
Ja, dat kan, moet je wel veel olie gebruiken. Als je te weinig olie gebruikt, dan worden ze niet echt knapperig.
|
Citaat:
met echt bakken heb ik geen ervaring |
Ja, gewoon met olijfolie in een anti aanbakpan (y)
|
Citaat:
|
Ok, dank jullie wel :) Dan ga ik maar eens eten :)
|
Tip: laat de olie goed heet worden voordat je de falafel erin gooit. En bak niet teveel tegelijk, dan daalt de temperatuur en worden ze zompig.
|
Citaat:
Geeft dat niet ontzéttend veel rotzooi en gespat enzo? |
Ik zou ook graag een keer falafel thuis maken, heb geen flauw idee hoe.. dus kan je geen tips geven.
Maar als het je lukt, laat het ons aub met alle details erbij horen.. kunnen wij het ook thuis gaan proberen :D (y) :D (y) |
ik rol het tot balletjes en gooi ze dan in een pan met kokend water tot ze boven komen drijven
|
Citaat:
|
Citaat:
Heb ze uiteindelijk plat in hete olie (gewoon een grote scheut, niet de hele pan tot de rand vol) gebakken. Volgende keer doe ik toch maar balletjes, want anders worden de randjes niet bruin. Ze waren wel lekker, maar uit de frituur smaken ze lekkerder :) dan zijn ze idd krokanter. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:40. |