![]() |
[Linux] Winrar installeren in Ubuntu
Waarde lezer,
Ik kom er echt niet meer uit. Het installeren van linuxrar lukt niet volgens het application menu en ook niet via de synaptic package manager. Het bestand is gedownload vanaf de rar site en is genaamd; cd directory rarlinux-3.7.b1.tar.gz Wil iemand me assisteren / leren hoe dit te installeren ? Mijn ervaring met terminallen is minimaal, ben immers pas sinds kort de trotse bezitter van een ubuntu pc. Er moet toch een manier zijn om dit op een andere manier dan de voorgenoemde mogelijkheden aan te pakken !? Groet, |
Waarom zou je rar gaan gebruiken in ubuntu? |
Citaat:
Je hebt gelijk wat betreft rar. Maar ik heb gemerkt dat veel grote bestanden verpakt worden in r00 - etc. formaat. Dit is, voorzover ik dat gemerkt heb, niet anders uit te pakken (en te herstellen) dan met linux rar. Ook weet ik niet hoe ik in dit betreffende map kom. Het bestand staat op het bureaublad en ik ben echt nog een beetje een leek. Is nautilus capabel dit formaat tar.gz uit te pakken en het gelijk te installeren ? Dank je, |
Ik heb het pakketje rarlinux eens bekeken.
Deze rar is niks vergeleken met winrar, want rarlinux moet je altijd via een terminal uitvoeren. Om het "te installeren", kan je hem bijvoorbeeld in je /usr/bin gooien. Navigeer met de terminal naar de map en dan doe je een: sudo cp rar /usr/bin |
Citaat:
Thnx, |
Weet iemand misschien hoe ik r00 bestanden uit kan pakken zonder winrar ?
:confused: |
dan maar ff de snelle manier, want ik ben lui om het zelf uit te zoeken.
|
Hoe kan ik de .tar bestand in mijn home krijgen.
Zelf staat ubuntu niet op mijn pc, maar die draai ik via Virtual Box. Heeft iemand een idee. |
Citaat:
|
|
Citaat:
|
7zip
|
Wat een up... plus, dit gaat nergens over.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:24. |