Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [Hi Provider] Wat vraagjes over de diensten van Hi (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1572182)

DarkSavior 20-04-2007 15:24

[Hi Provider] Wat vraagjes over de diensten van Hi
 
Ik heb pas geleden een SE K800i aangeschaft. Alseerst een vraag over de telefoon. Weet er iemand hoe je het internet uit zet, ik druk telkens per ongeluk op die wereldbol. Hierdoor heb ik de afgelopen maand ruim 5 euro uitgegeven aan dataverkeer.

Weet iemand toevallig of het versturen van een foto met mms geld kost? Want je verstuurt wel data ofzo toch?

En heeft iemand meer ervaring met de Hi Blogging Bundel? Opzich klinkt het wel goed. Alleen vraag ik me af of je er ook mee kan internetten. Want dat staat er niet specifiek vermeld.

Piloff 20-04-2007 15:48

Versturen van een foto met mms kost geld, dat heet mms'en en hiervoor betaal je 10 tot 20 cent, afhankelijk van je abo.
Code:

          Per maand            Minuten/sms/mms            Kosten per minuut/sms/mms
Hi € 15          € 15,-          75/150 sms/75 mms          20 ct/10 ct/20 ct
Hi € 20          € 20,-          125/250 sms/125 mms          16 ct/8 ct/16 ct
Hi € 25          € 25,-          175/350 sms/175 mms          14 ct/7 ct/14 ct
Hi € 30          € 30,-          225/450 sms/225 mms          13 ct/7 ct/13 ct
Hi € 40          € 40,-          325/650 sms/325 mms          12 ct/6 ct/12 ct
Hi € 50          € 50,-          450/900 sms/450 mms          11 ct/6 ct/11 ct
Hi € 80          € 80,-          720/1440 sms/720 mms          11 ct/6 ct/11 ct
Hi € 100          € 100,-          900/1800 sms/900 mms          11 ct/6 ct/11 ct
Hi € 150          € 150,-          1500/3000 sms/1500 mms          10 ct/5 ct/10 ct

http://hi.nl/web/show/id=47786

Piloff 20-04-2007 15:49

En hi is erg eigenwijs met het internet uitzetten, de bastards. Ze doen het niet, want dan kan je niet meer mms'en. (Terwijl het technisch gezien wel mogelijk is.)

DarkSavior 20-04-2007 17:27

Citaat:

Piloff schreef op 20-04-2007 @ 16:48 :
blaat
Sorry, ik had t niet echt goed uitgelegd.

Naja, zoals er staat zie je dus dat ik (Hi € 25) 175 mms'jes hebt. Hiervoor betaal je vanuit je beltegoedbundel. Maar daarnaast heb je ook nog de kosten van het internet. En ik vraag me dus af, elke keer als je een mms stuurt, kost dat dan geld?

Anders neem ik gewoon die blogging bundel van Hi, gelijk af van het gezeik.

Bonga 21-04-2007 12:35

dat internet gezeik gaat idd wel eens automatisch aan wanneer het niet de bedoeling is.. maar dat je voor vijf euro er aan kwijt bent vind ik wel erg veel.. ik had een keer tien uur lang gprs tijdens mijn slaap aanstaan, kosten 9ct.. het komt namelijk op verzonden en ontvangen data neer..

probeer de hi informatielijn anders eens.. was op een bepaald moment mijn favoriete vrijetijdsbesteding geworden:P

Piloff 21-04-2007 14:46

Citaat:

DarkSavior schreef op 20-04-2007 @ 18:27 :
Sorry, ik had t niet echt goed uitgelegd.

Naja, zoals er staat zie je dus dat ik (Hi € 25) 175 mms'jes hebt. Hiervoor betaal je vanuit je beltegoedbundel. Maar daarnaast heb je ook nog de kosten van het internet. En ik vraag me dus af, elke keer als je een mms stuurt, kost dat dan geld?

Een mms kost gewoon 14 ct en dat gaat van je bundel af. Daar komt geen internetkosten oid bij. Of begrijp ik je vraag nu nog steeds verkeerd? :p

DarkSavior 21-04-2007 19:34

Citaat:

Piloff schreef op 21-04-2007 @ 15:46 :
Een mms kost gewoon 14 ct en dat gaat van je bundel af. Daar komt geen internetkosten oid bij. Of begrijp ik je vraag nu nog steeds verkeerd? :p
Nee het klopt wel, maar ik bedoel.. Ik verwar het denk ik een beetje met GPRS :D

Daar betaal je namelijk per verzonden data. En ik dacht dus, dat mms'je kost 14 ct, maar dan heb je ook nog die verzonden data omdat je een foto etc. erbij stopt, maar dat is dus allemaal inclusief.


Informatielijn is gratis?

Piloff 22-04-2007 09:03

Klopt, er is een verschil tussen MMS en gprs. :) Infolijn (1200 met je mobiel) is niet gratis, kost het gewone, normale beltarief (14 ct binnen je bundel).

Narcotic 22-04-2007 20:59

als je de servernaam van het internet verandert, kun je er per ongeluk op drukken, maar kan hij geen verbinding maken

weet alleen niet of het mogelijk is bij dat type toestel

Bonga 23-04-2007 16:39

Citaat:

Piloff schreef op 22-04-2007 @ 10:03 :
Klopt, er is een verschil tussen MMS en gprs. :) Infolijn (1200 met je mobiel) is niet gratis, kost het gewone, normale beltarief (14 ct binnen je bundel).
nope.. komt er op te staan als 0900 sevice nummers.. buiten je bundel voor een normaal minuuttarief..

Piloff 24-04-2007 07:31

Citaat:

shoebuddy schreef op 23-04-2007 @ 17:39 :
nope.. komt er op te staan als 0900 sevice nummers.. buiten je bundel voor een normaal minuuttarief..
Wat raar dat jij dat denkt. Van hi.nl:
Vraag
Wat kost bellen naar 1200 en 06 1200 1200?
Antwoord
Kosten bellen naar 1200
Je kunt kosteloos gebruik maken van de opties binnen 1200, behalve wanneer je kiest om doorverbonden te worden met één van onze helpdeskmedewerkers (optie 3). Voor deze optie betaal je de kosten voor bellen naar een mobiele telefoon van Hi.

Kosten bellen naar 06 - 1200 1200
Voor bellen naar 06 1200 1200 worden de standaard gesprekskosten voor bellen naar een mobiele telefoon in rekening gebracht. Als er vanuit het buitenland gebeld wordt, geldt het tarief voor een internationaal gesprek.

DarkSavior 25-04-2007 08:24

Ik heb dus gebeld en gevraagd naar die Hi Blogging Bundel. Blijkt dat je die sinds December 2006 niet eens meer kan afsluiten. :|

Jesus, en dan laten ze het nog wel eventjes dood leuk op de site staan. Ongelofelijk. :o

Naja, ik heb al me oplossing gevonden. Ik heb gewoon het proxy nummer verandert waardoor hij niet meer kan verbinden met internet. En nu hopen dat er geen data doorkomt. :mad:

remy476 25-04-2007 10:00

Citaat:

Piloff schreef op 22-04-2007 @ 10:03 :
Klopt, er is een verschil tussen MMS en gprs. :) Infolijn (1200 met je mobiel) is niet gratis, kost het gewone, normale beltarief (14 ct binnen je bundel).
hehe bij vodafone had ik een keer problemen em moest ik dat 06 nummer van hun bellen. Ik niet gek dus een 0800 nummer gebeld en laten doorverbinden (ik deed alsof ik een telefoon wilde kopen). En toen gevraagd of ze me naar de desbetreffende afdeling konden dooverbinden. Gratis een uur aan de lijn gehangen.

En ff over dat internet. Ik heb bij mijn telefoon gewoon de server (?) veranderd waardoor hij geen verbinding kan maken. Of dat op jouw telefoon ook kan weet k niet.

Bonga 26-04-2007 21:18

Citaat:

Piloff schreef op 24-04-2007 @ 08:31 :
Wat raar dat jij dat denkt. Van hi.nl:
Vraag
Wat kost bellen naar 1200 en 06 1200 1200?
Antwoord
Kosten bellen naar 1200
Je kunt kosteloos gebruik maken van de opties binnen 1200, behalve wanneer je kiest om doorverbonden te worden met één van onze helpdeskmedewerkers (optie 3). Voor deze optie betaal je de kosten voor bellen naar een mobiele telefoon van Hi.

Kosten bellen naar 06 - 1200 1200
Voor bellen naar 06 1200 1200 worden de standaard gesprekskosten voor bellen naar een mobiele telefoon in rekening gebracht. Als er vanuit het buitenland gebeld wordt, geldt het tarief voor een internationaal gesprek.

ik ga altijd voor de medewerkers.. dat gaat toch buiten je bundel om.. het komt namelijk op mijn telefoonrekening te staan..

Piloff 27-04-2007 08:42

Citaat:

shoebuddy schreef op 26-04-2007 @ 22:18 :
ik ga altijd voor de medewerkers.. dat gaat toch buiten je bundel om.. het komt namelijk op mijn telefoonrekening te staan..
"Voor deze optie betaal je de kosten voor bellen naar een mobiele telefoon van Hi."
Dat gaat niet buiten je bundel om, maar valt binnen je bundel mits je die nog niet hebt opgebruikt.

Bonga 27-04-2007 19:41

Citaat:

Piloff schreef op 27-04-2007 @ 09:42 :
"Voor deze optie betaal je de kosten voor bellen naar een mobiele telefoon van Hi."
Dat gaat niet buiten je bundel om, maar valt binnen je bundel mits je die nog niet hebt opgebruikt.

Citaat:

Vraag
Waarom betaal ik voor het bellen naar de klantenservice?
Antwoord
KPN heeft de nieuwe klantenservice ingang toegankelijker gemaakt met een eenvoudig en eenduidig nummer dat 24 uur, 7 dagen in de week, bereikbaar is.

* Je kunt kiezen voor self-service, waar je zonder te wachten gratis informatie kunt krijgen
* Voor gesprekken met een medewerker worden minimale kosten in rekening gebracht

De aanpassing van het klantenservice nummer is voor KPN een wettelijke verplichting.
minimale kosten.. dus standaard tarief.. en geloof me nou als ik zeg dat dat als 0900 kosten op mijn rekening komt te staan.. ik bel namelijk geen 0900 nummers..

luchtballon 28-04-2007 10:54

Citaat:

shoebuddy schreef op 27-04-2007 @ 20:41 :
en geloof me nou als ik zeg dat dat als 0900 kosten op mijn rekening komt te staan.. ik bel namelijk geen 0900 nummers..
:confused: Je belt ze nooit, dus komen ze op je rekening. Goede reden om jou meer te geloven dan de site van hi..

Ik had ook bedacht dat ik de server of het ip nummer kon veranderen, maar ik durfde niet, voor als ik het nog een keer wel wilde :o

Krummeltje 05-05-2007 07:32

Citaat:

shoebuddy schreef op 27-04-2007 @ 20:41 :
minimale kosten.. dus standaard tarief.. en geloof me nou als ik zeg dat dat als 0900 kosten op mijn rekening komt te staan.. ik bel namelijk geen 0900 nummers..
Dan doen ze bij jou iets verkeerd, want als ik bel met de helpdesk komt er niets te staan, hoor :)

Bonga 05-05-2007 08:06

Citaat:

Krummeltje schreef op 05-05-2007 @ 08:32 :
Dan doen ze bij jou iets verkeerd, want als ik bel met de helpdesk komt er niets te staan, hoor :)
dat kan natuurlijk ook.. ik ga niet meer klagen, dan wordt het allen maar duurder volgende maand:P


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:34.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.