![]() |
Wist je dat?
Weet je nog leuke/nutteloze feitjes, getalletjes, quotes, wistjedatjes..? Post ze hier :)
Bijvoorbeeld: Wist je dat zwavelzuur 's werelds meest geproduceerde stof is? of Wist je dat er ongeveer 90% rendementsverlies is als je vee houdt in plaats van gewassen plant op hetzelfde stukje grond? (Als je al het bestaande vee zou vervangen door gewassen, dan zou er geen honger meer zijn op aarde.) of Wist je dat een meter de afstand is dat licht aflegt in 1/299 792 458 seconde in een vacuüm? |
Wist je dat de moderne wetenschap het bestaan van een alwetende god uitsluit?
|
Wist je dat een dynamisch nucleair geneeskundig onderzoek bestaat uit een serie opnames in het doelorgaan, opgenomen in één richting, gedurende een bepaalde tijd, waardoor het verloop van het radiofarmacon in het doelorgaan wordt afgebeeld?
|
Citaat:
|
Citaat:
Wist je dat 0,999... = 1? |
Citaat:
Kun je dat bewijzen? |
Nu wordt het interessant, twee van die wetenschappers in battle om het geloof. :cool:
(Ontopic; wist je dat je ooglens 't enige lichaamsdeel is waaraan je géén kanker kunt krijgen?) |
Wist je dat ik een spelfout in mijn naam heb?
|
Citaat:
Ontopic: Wist je dat Peter Pan oorspronkelijk een toneelstuk was? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ontopic: Wist je dat gothics eigenlijk ook mensen zijn? |
Citaat:
|
Oh en wist je dat 'David Copperfield' van Charles Dickens deels autobiografisch is?
|
Citaat:
|
Citaat:
Dan is 10x = 9,999... Dus 10x = 9 + 0,999... = 9x + x. 10x - x = 9. 9x = 9. x = 1. Over de alwetende god. NB: er is wel een 'loophole' uit Bell's theorema, dat is aannemen dat er absoluut determinisme bestaat - d.w.z. er vanuit gaan dat er geen enkele wetmatigheid in het universum bestaat én dat alles is voorbestemd. Wist je dat de tijd trager gaat t.o.v. een stilstaande waarnemer als je beweegt? |
Hoe de hoofdstad van Groenland heet?
Spoiler
wat het plastic dopje op je schoenveter is?
Spoiler
|
Citaat:
|
Het heeft ook een naam. Maar elke boom heeft een naam, maar alles bij elkaar heet het een boom!
OT: Wist je dat er een super coole meet is op 3 mei! |
Citaat:
Wist je dat mijn naam Neal is? |
Nu wel. Amerikaanse afkomst?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
leuk topic, dropje (y)
Wist je dat : cuba betekent : 'plaats waar ooit goud is gevonden' en mexico : 'in de navel van de agave' (cactus achtuige plant) zimbabwe : 'huis van steen' Dim sum : 'met het hart geraakt' FB-LX-90 is het kenteken van Sophie Hilbrand (dat zag ik toevallig bij 'de grote beurt' :D) Als ik een leuk weetje/feitje hoor zoals hierboven, sla ik dat altijd gelijk op in de outbox van mijn telefoon. Leuk om te weten allemaal. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik snap het antwoord van de derde regel niet. maar ik vond wiskunde dan ook vreselijk, stond altijd onvoldoende en heb het zsm laten vallen ;) |
Citaat:
maar wiskunde vond ik tot de 3e wel leuk. Nu niet meer :D |
Citaat:
2) Dan is 10x = 9,999... 3) Dus 10x = 9 + 0,999... = 9x + x. 4) 10x - x = 9. 5) 9x = 9. 6) x = 1. 1) Men neemt een waarde voor x, in dit geval 0,999... 2) Dan vermenigvuldigt men x, 0,999..., met 10. Thans krijgt men 9,999... 3) 10x = 9 plus x, dus 9x+x. 4) Men heeft x+x+x+x+x+x+x+x+x+x, daar trekt men één x vanaf, dus men krijgt 9x. 5) 9x = 9, zoals we in de vorige stap zagen. 6) 9*1 = 9, dus x = 1. Makkelijker kan ik het niet uitleggen. :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
*kan mezelf niet goed verwoorden* Citaat:
Oh en edit: http://www.cijfers.net/ :) Staat propvol van die rare dingen: - Een gemiddelde Nederlandse supermarkt telt zo'n 20 000 verschillende producten. In de jaren '60 waren dat er nog slechts 500 - Totale lengte van alle zenuwcellen in je lichaam als je ze allemaal achter elkaar legt: ruim 72 km - Gemiddelde baardlengte als een man zich nooit zou scheren: ruim 9 meter. Totaal aantal uren dat een gemiddelde man kwijt is aan scheren: 3 350 uren (ongeveer 140 dagen ofwel 84 werkweken van 40 uur). - Jaarlijkse inkomsten voor de Nederlandse schatkist uit tabaksaccijns: 1,94 miljard euro - De kans dat een vrouw het figuur heeft dat overeen komt met dat van een Barbiepop (91-46-84 cm) is één op 100 000. |
oke ik snap de 3e regel nu wel.
x = 0,999... 10x = 9 + 0,999... = 9x + x. het duurde lang om te beseffen dat 9 + 0,999 hetzelfde is als 9,0999 dus 9x. dat zal wel iets in mijn hersens zijn :s :p maar ik begrijp de redenatie van het aftrekken bij de 4e stap niet. waarom zou je ineens dingen van elkaar af halen als je dat de eerste 3 stappen niet deed? Dan kan je er alles toch van maken om aan je antwoord te komen, of is dat niet zo? ik hoop dat je nog geduld hebt om het uit te leggen. Ik vind het heel interessant namelijk, maar ik 'zie' dingen niet of over het hoofd bij wiskunde. Vaak is het helemaal niet zo ingewikkeld als ik in 1e instantie dacht. |
Citaat:
Als je bijv. 3 negens hebt, krijg je: x = 0,999 10 x = 9,990 Dus je telt dan 9*0,1^3 = 0,009 "te weinig". Heb je dus n negens, dan tel je 9*0,1^n te weinig. Heb je oneindig veel negens, dan tel je lim n->inf 9*0,1^n = 0 te weinig. |
Citaat:
|
Wist je dat ik best goed ben in wiskunde?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:08. |