![]() |
De vorming van "Gangs" in Nederland.
Het is vaker in het nieuws, de vorming van Gangs in Nederland.
Ik heb gewoon een paar vragen voor mensen hier. (Misschien verkeerd forum, verplaats het dan maar) -Hoe ervaren jullie dit? -Kom je er mee in aanraking? -Zitten vrienden van je in een gang? -Voel je jezelf nog wel veilig 's avonds op straat? http://www.crimesite.nl/modules.php?...ticle&sid=1802 Ik zelf ervaar het nogal in Amsterdam en omstreken. Vroeger waren er al groepen jongeren die voor problemen zorgden. En dat is alleen maar erger geworden. Er is toch steeds meer overlast, en ookal is het nog niet zo georganiseerd als bijvoorbeeld Amerika, het probleem word volgens mij onderschat. |
-Hoe ervaren jullie dit?
niet -Kom je er mee in aanraking? nee -Zitten vrienden van je in een gang? nee -Voel je jezelf nog wel veilig 's avonds op straat? ja |
Citaat:
|
-Hoe ervaren jullie dit?
niet -Kom je er mee in aanraking? nee -Zitten vrienden van je in een gang? heb ik niet :( -Voel je jezelf nog wel veilig 's avonds op straat? ja |
-Hoe ervaren jullie dit?
niet -Kom je er mee in aanraking? nee -Zitten vrienden van je in een gang? nee -Voel je jezelf nog wel veilig 's avonds op straat? ja Ik heb er ook over gelezen ja, maar ik woon niet in de randstad. Vandaar dat ik er zelf niet zo'n last van heb. |
-Hoe ervaren jullie dit?
Het is vast heel erg irritant, maar ik heb er geen last van. Ik woon niet in een achterbuurt van Rotterdam ofzo. -Kom je er mee in aanraking? Nope. Wat moet ik met dat soort gasten? -Zitten vrienden van je in een gang? Natuurlijk niet. Gangs zijn voor kansloze mongolen. -Voel je jezelf nog wel veilig 's avonds op straat? Ja hoor. |
De enige 'gangs' die ik in Nijmegen tegenkom, zijn van van die snotjochies van 14 tot 18 en die stellen zo weinig voor dat ik ze vooral uitlach. Hoewel er de laatste tijd wel 3 pogingen tot verkrachtingen zijn geweest in het centrum, dat vind ik dan wel weer twijfelachtig. Maar wie of wat dat doen...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Toevallig ben ik zelf lid van de 023-husttler cliq
|
Bij mijn vorige huis stond er overal "hatert criminalzz" en dat vond ik natuurlijk heel angstaanjagend.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Succestopic :)
|
Citaat:
|
roflcopter
|
-Hoe ervaren jullie dit?
niet. -Kom je er mee in aanraking? nee -Zitten vrienden van je in een gang? nee -Voel je jezelf nog wel veilig 's avonds op straat? ja. ik las laatst in de metro een heel artikel over gangs. Een van die leden zei dat iemand pas een volwaardig lid was, als hij ontgroend was. Dat ontgroenen hield in dat het aspirant-lid in elkaar geslagen werd door een hele groep, voorwaarde was dat het aspirant lid moest terug vechten. Als je dan geen mietje bleek,mocht je erbij. :| |
Citaat:
MS 13 ofzo, daar deden ze dat. Die begint las ik ook in Nederland te komen. -Hoe ervaren jullie dit? Niet meer als anders. -Kom je er mee in aanraking? Niet echt. -Zitten vrienden van je in een gang? Geen vrienden. wel een kennis. -Voel je jezelf nog wel veilig 's avonds op straat? Ja. |
-Hoe ervaren jullie dit?
Ik heb er op het moment geen last van -Kom je er mee in aanraking? Ik ben wel ooit omgegaan met een groep jongeren waar het hele gang sfeertje hing. Maar dat was maar kort. Ik paste totaal niet bij ze. Bovendien was het ook helemaal niet zo erg als hier gesuggereerd wordt. Maar het was voor mij wel erg vervelend ineens te moeten vechten als mensen iets zeggen dat me niet bevalt, of weed te gaan roken en dat soort dingen. En dat hele eer-gedoe beviel me al helemaal niet. Begrijp me niet verkeerd, ik heb er nooit aan meegedaan, maar goed, toen had ik de eer van de groep aangetast ofzo en daar hadden ze weer allerlei straffen voor. Echt niet te geloven eigenlijk :D -Zitten vrienden van je in een gang? Nee -Voel je jezelf nog wel veilig 's avonds op straat? Ja, meestal is het veel woorden en weinig daden. |
Vriend van me had een kerel een kerel afgetuigd die in een gang zat, toen kreeg ie 20 negers voor de deur.
Maar verder, ach, ik heb er geen last van. |
Wat een bullshit allemaal zeg. Het is allemaal gebaseerd op onzekere jongentjes die scarface hebben gezien.
-Hoe ervaren jullie dit? Ik kom zelf uit een buurt wat bekend staat als een marokkanenbuurt in deze regio. Het is overgens niet te vergelijken met kanaleneiland maar relatief wonen er best wel wat marokkanen. Ik heb zelf ook op een roc gezeten waar het meerdere deel marokkaans was. Ik heb veel verhalen van dit soort jongens gehoord wat zij zoal doen wat niet kan. Als ik er op terug kijk vind ik het eerder zielig dan stoer. Niet al die jongens zijn hetzelfde maar erg veel laten zich meeslepen door de groep. -Kom je er mee in aanraking? Nee, Ik vind dat soort mensen zielig. Ik een arm land kan ik me het nog wel voorstellen, hier is het allemaal stoer gedoe en later kunnen ze niet meer anders. - Zitten vrienden van je in een gang? Nee ik vermijd dat soort mensen, Ik ken wel een jongen van vroeger die nu 21 is en die zichzelf wel beschouwd als gangmember. Toen ik 16 was dacht ik ook dat dat soort dingen stoer waren. Hij was toen een vriend en dacht ook zo. Ik weet nu wel beter maar hij niet. Maar gelukkig vindt hij zichzelf nu wel een echte serieuze gangster. -Voel je jezelf nog wel veilig 's avonds op straat? Jah, Ik word nooit echt lastig gevallen/of zie het niet als lastig vallen ;). Toen ik nog last had van angst(stoornis) had ik dit wel vaak. Men pakt altijd de zwakkere. Wat een gangsters zeg! |
Ik zelf ervaar het nogal in Amsterdam en omstreken.
Vroeger waren er al groepen jongeren die voor problemen zorgden. En dat is alleen maar erger geworden. Er is toch steeds meer overlast, en ookal is het nog niet zo georganiseerd als bijvoorbeeld Amerika, het probleem word volgens mij onderschat. Als vrouw zijnde kan het bedreigend zijn omdat dat soort jongens voor nare dingen in staat zijn. Vaak hebben dat soort jongens ook geen respect voor vrouwen. Met amerika vergelijken zal ik niet doen. Ik zat zelf eerder te denken om het te vergelijken met de fevala van rio de janeiro. Als ik docu's van rio zie dan zie ik veel overeenkomsten met de sbs6 docu probleemwijken. Eigenlijk moeten die mensen uit Rio niet zielig doen. Wedden als ze een keer onze ghetto's zien zij nooit meer zullen zeuren over hun fevala's. |
Citaat:
de verhalen die je van die gaste hoord en wat ze zelf gedaan hebben daar schrik je toch wel van. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Onzin, alleen maar amerika en zuid-amerika komen ze voor. Wordt wel eens graffiti van ms 13 in spanje of portgual gespoten, maar dat zijn altijd tiener die het stoer vinden. voor de rest zijn er geen gangs in nederland. |
Citaat:
|
-Hoe ervaren jullie dit?
Niet -Kom je er mee in aanraking? Nee -Zitten vrienden van je in een gang? Nee -Voel je jezelf nog wel veilig 's avonds op straat? En hier dan de reden dat ik Mephostophilis niet quote. Ik voel me niet speciaal veilig op straat 's avonds. Ik kom het liefst zo min mogelijk alleen buiten na 10 uur. En na 12 uur helemaal niet meer. Dit heeft echter niets met 'gangs' te maken. Die hebben ze hier in Driebergen niet (alleen wat hangend tuig). |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
-Hoe ervaren jullie dit?
niet -Kom je er mee in aanraking? nee -Zitten vrienden van je in een gang? nee, duh -Voel je jezelf nog wel veilig 's avonds op straat? ligt aan de wijk |
Ik ben van de Coolioo-gang.
Had je wat? |
Citaat:
bbq?? |
Citaat:
|
Nu we het toch over gangs hebben: ik zag me vandaag toch een fout figuur op het station, zou me niks verbazen als ie in een gang zat.
Het was een neger. Hij had een felrood shirt aan en dito pet op en hij droeg zo'n afgezakte broek met letters op de kontzakken genaaid. in dat artikel over gangs van een paar weken terug stond dat die letters vaak als een herkenningsteken gebruikt worden, en rood is natuurlijk de kleur van de bloods-gang. |
Vraag het hem de volgende keer! :')
|
Citaat:
|
ik heb er zelf niet meer last van, maar hoor het wel steeds vaker. Ik woon in Den Helder en hoor steeds vaker van bedreigingen met een wapen onder jongetjes van slechts 13, 14, 15 jaar oud...
Er is in Den Helder een tijd geleden onderzoek geweest, er is niet zo zeer sprake van gangvorming omdat de delicten welke worden gepleegd niet echt georganiseerd zijn. de plannen ontstaan min of meer ter plekke. Ik ben niet bang op straat savonds. |
Ik heb er geen last van. Het komt misschien wel vaker voor, maar ik heb er niks mee te maken en ik voel me er ook niet onveiliger op. Laatst wel weer dat 14/15/16- jarigen een meisje van 20 probeerden te verkrachten (n) Om maar iets te noemen.
|
Citaat:
Hij was bad news, dat was duidelijk. Dan kan ie in een gang zitten, of niet. Het enige wat van belang was voor mij was dat ik bij hem uit de buurt bleef... |
omg bij mij in de buurt is de bloodgang gesetteled. Ik merk het dus soms wel :D maar ze vallen ook op met die rode sjaaltjes. stelletje nep-gangstahs. :o
|
een paar jaar geleden heette dat nog hangjongeren..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Haha bij ons in de buurt staat nu overal CRIPS op de muren geschreven.
Met stoepkrijt :D (y) Oeehh :rolleyes: :D |
Citaat:
|
-Hoe ervaren jullie dit?
ik merk er nix van :d :cool: -Kom je er mee in aanraking? nee, ik kom intimiderend over op deze ''olmes :rolleyes: :D -Zitten vrienden van je in een gang? nopeZ -Voel je jezelf nog wel veilig 's avonds op straat? ja, ik heb 8 jaar op judo gezeten :D :D |
Overvecht!
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...-Overvecht.jpg Kanaleneiland! http://www.kei-centrum.nl/websites/k...land%20038.jpg Schilderswijk! http://urbact5.urbact.eu/newsimages/...ilderswijk.JPG Amsterdam-West! http://www.wijkalliantie.nl/foto/wijk_232.jpg Bijlmermeer! http://home.planet.nl/~sloof108/images/Bijlmermeer.jpg Wat een getto's he:) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:52. |