![]() |
Ode aan koffie
Moge het duidelijk zijn: koffie is de lekkerste, gezelligste, mooiste en meest negerachtige drank die er bestaat. Koffie heeft de X-factor niet, hij is deze. Koffie is veelzijdig, geschikt voor elk figuur (mensen die suiker in hun koffie drinken schijnen trouwens gemiddeld genomen dunner te zijn dan mensen die dat niet doen) en overal verkrijgbaar. Het is (op water na) de meest gedronken drank ter wereld. Koffie is het tussendoortje dat altijd tussendoor kan. Koffie is tegelijkertijd de meest romantische en de meest macho-achtige drank. Koffie is de bindende factor van miljoenen en miljoenen op deze wereld.
Ik stel voor dat we elke doordeweekse dag voortaan beginnen met een minuut ere-stilte voor koffie onder het genot van een heerlijke bakkie troost. |
:held: :cool:
En nu slotje. |
Hhhhhhhhmm... Koffie...
|
Ik hou echt helemaaaal niet van koffie. (n)
|
Oei ja
ik drink er ook maar 20 koppen van op een dag, en dat is een gemiddelde :o RIstretto, espresso, het liefst zo zwart als mijn ziel. |
Over het algemeen vind ik koffie slappe zooi. Af en toe een espresso is wel lekker, maar ik ben meer een thee en warme chocolade persoon. ;)
Citaat:
|
Citaat:
|
nu alleen nog ervoor zorgen dat de negers die de koffiebonen telen ook een goed salaris er voor krijgen ( en ja, koffie is gewoon nice, drink zo'n 10-15 bakken per dag doordeweeks )
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik lust geen koffie en ik weiger iets te leren drinken/eten (als in 10 keer drinken/eten dan vind je het vanzelf lekker). Tenzij de hongerwinter uitbreekt.
Overigens heb ik laatst slokje Italian Coffee geprobeerd, was wel lekker, maar dat ga ik dus niet als normaal drankje drinken. |
cappuchino vind ik echt heeerlijk, kan echt hele dag wel cappuchino drinken, doe ik dan ook wel regelmatig :o ..
gewone koffie, mwah ja matig, dan hou ik het bij 2 kopjes per dag.. |
Citaat:
|
Ik hou van koffie, zwart met een beetje suiker. Eerst had ik een koffiezetapparaat in mijn kamer, maar ik heb de pot laten vallen :( dus heb ik maar oploskoffie gekocht. Dat is op zich ook wel lekker.
|
Opzich is het ook onzin dat je koffie moet "leren" drinken. Je vindt het op een gegeven moment gewoon lekker. Ik ben ook begonnen met suiker en melk, na een paar maanden alleen melk en sinds vijf jaar o.i.d. drink ik het zwart.
|
Dranken je moeten "leren drinken" zijn de moeite niet waard. Ik heb het al druk genoeg zonder dergelijke troep te moeten "leren drinken".
|
Citaat:
En verder wat Juice zegt. |
Citaat:
|
Citaat:
Zo goed? En nou weer over koffie praten. :) |
Dieet? :')
|
Citaat:
|
Citaat:
ah, ik leed aan een grove vorm van misinterpretatie.... blijkt maar weer dat ik niet genoeg koffie had op het moment van posten :p (y) |
Ik ben gek op koffie. <3
|
Rio de Janeiro-Senseo koffie <3
|
Koffie is een van mijn eerste levensbehoeftes. Al blijf ik mezelf voorhouden dat ik ook zonder kan, wat ik ook wel een tijdje kan, maar het is zó lekker!
|
Af en toe een kop koffie vind ik heerlijk, wel helemaal zwart want met melk of suiker is echt ranzig. In restaurants neem ik soms als 'toetje' een cappuccino, maar vaker een (dubbele) espresso, heeeerlijk <3
|
Senseo-mokka is echt heeeeerlijk!
Vooral met een puur paaseitje (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zit nu aan de koffie, erg lekker. Ik ben er absoluut niet verslaafd aan, drink het ook niet erg vaak omdat ik er niet aan denk of omdat ik er geen tijd voor heb. Wil wel echte koffie, geen senseo-troep. Sterke zwarte koffie is hip, mijn vriend zet olievlekken en dat is voor mij meestal iets teveel van het goede. Maar alles beter dan een slappe bak.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Slotje plz
|
Ik drink geen koffie (want: vies) en ik leef nog steeds (y)
|
Citaat:
|
Ah koffie... mmm, hoe zoet smaakt hij, heerlijker dan duizend kussen, zachter dan muskaatwijn. Koffie, koffie, ik moet het hebben, en als iemand mij wil verwennen, ah, schenk mij dan wat koffie in! ;)
|
Ik hou wel van koffie ijs, koffie smaak, mokka-dingetjes, een hapje "pure" koffiepoeder.. heb een ice cappucino verslaving... maar kóffie? Bah!
|
Hmmm koffie, daar kan ik geen genoeg van krijgen. Ik denk dat ik samen met mijn huisgenoot één pak koffie per week wegdrink, en dan op mn werk.. hmmm, lekkere vers gemalen koffie, of nee, espresso! Heerlijk!
Hulde aan TS. |
Mensen die van koffie houden vind ik altijd zo afhankelijk overkomen, net heroïneverslaafden. Ik zie de meeste koffieliefhebbers er voor aan dat ze iedere dealer in een donker steegje met hun knieën in de stront zouden pijpen voor een 'bakkie troost'. Bizar wereldje. Ik ben blij dat koffie ranzig hoerensap is dat ik niet drink.
|
Citaat:
Hoewel ik graag koffie drink kan ik echt wel zonder, ik drink het net zoals al (denk ik) andere mensen het drinken: als ik dorst heb en er zin in heb. |
Ik houd wel van koffie, maar ik drink het niet vaak. Ik heb wel een senseo-apparaat, maar die gebruik ik eigenlijk alleen als ik bezoek krijg (en heel soms zelf een bakje).
Op de uni haal ik wel eens een koffie verkeerd bij de DE-shop. En soms na een etentje kan ik wel genieten van een goede espresso (y) |
Koffie moet je gewoon van genieten, het is net zoals een goede wijn, sigaren of speciaal-bier: Het biedt gewoon veel meer dan een 'makkelijkere' drank; daarom ook dat al deze dranken toevallig in het 'leren waarderen' rijtje vallen. Het is helemaal niet gek om eerst ff 'erdoorheen' te moeten voordat je het echt kunt waarderen. Vergelijk het met jazz: Ook dat begrijp je niet direct in zijn volheid, maar op het moment dát je het eindelijk doorhebt is het stukken beter dan popmuziek. Het begrip 'acquired taste' bestaat niet voor niets.
|
Citaat:
|
Ik vind koffie op zich wel lekker maar ik drink het bijna nooit omdat ik geen zin heb om een koffiejunk te worden.
|
Citaat:
|
Ik vind 't niet lekker. Drink 't heel zelden wel eens, maar dan vooral omdat ik anders niet wakker word of omdat iemand 't gewoon voor m'n neus heeft gezet. Beide gevallen komen hooguit 2 keer per jaar voor. Ik drink het dan overigens zwart, maar geniet er niet van. De nasmaak is wel lekker, smaakt naar koffiekoekje :P
|
Citaat:
Verder is het ook gewoon onzin, ik ken niemand jazz eerst kut vond maar het toch ging luisteren en het na een stuk of tien keer wist te waarderen. Coltrane blaast zich direct of nooit je hart in, over het algemeen genomen. |
Citaat:
|
Cappucino<3
Ijskoffie met hazelnootsmaak<3 Als ik eraan denk heb ik er gelijk zin in. Ik drink het echter niet zo heel vaak. En verder werkt koffie totaal bij mij niet:( Ik word er totaal niet opgewekter van ofzo, soms is dat best wel vervelend. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:38. |