![]() |
Twee examen, 1 dag
Hoi,
ik heb tijdens het exxamen 2 examens op 1 dag. Namelijk Economie 1,2 en Duits 1,2 (Duist keuzevak). En nu wil ik graag een klacht indienen bij Laks. Hoe moet ik dit aanpakken? & Wie zit met het zelfde probleem (2 examens op 1 dag)? |
Je kunt het Laks gewoon bellen of mailen met je klacht.
Het zal alleen niet veel helpen, die planning is landelijk en bovendien vrij normaal. Als ik me goed herinner waren er in mijn jaar (2005) elke dag wel twee vakken, zoveel mogelijk gesorteerd op profiel (dus 's ochtends een N&G-vak en 's middags een C&M-vak). Als je keuzevakken hebt is de kans dus wat groter dat je er twee op één dag doet. |
Dit hoort op het examenforum.
Volgens mij komt het trouwens ieder jaar voor dat er twee examens op één dag zijn (ik had het jaren terug iig ook één of meerder keren) en heb je gewoon pech als je dan net die twee vakken hebt...voor zo ver ik weet mag het gewoon, tenzij het twee vreemde talen zijn (maar dat plannen ze dus ook niet op één dag). |
Hehe, dat is doodnormaal en bovendien ook heel goed te doen.
|
Citaat:
|
Ik heb geschiedenis en Nederlands achter elkaar geloof ik.
Maar voor Nederlands hoef je weinig te leren, dus het is wel te doen. Duits1,2 is ook een leestekst, dus dat moet toch te doen zijn? |
het ligt er ook aan of je er goed in bent ;)
|
Ik ben wiskunde B1,2 en Nederlands op één dag. Opzich niet erg qua leren, maar het vergt wel veel concentratie. Maar in het uur (of langer?) wat er tussen zit gewoon lekker buiten zitten en niet meer leren. Tot rust komen en dan ga je een stuk beter het volgende examen in. :)
|
Citaat:
|
Denk niet dat een klacht veel zin heeft; er zijn altijd meerdere vakken op één dag en door alle keuzevakken in het vrije deel kunnen ze daar ook niet echt rekening mee houden. Bovendien is Duits 1,2 en Economie 1,2 een makkelijke combinatie omdat Duits 1,2 eigenlijk gewoon een vaardigheid is en geen feitjes stampen. En mijn ervaring is dat twee examens achter elkaar heel erg meevalt. De meesten zijn toch niet de volle drie uur bezig en je hebt idd sowieso een uur ertussen waarin je gewoon lekker buiten in het zonnetje kunt zitten.
|
Doodnormaal. En dit is inderdaad nog een redelijke combinatie.. zat vorig jaar met Latijn en Wiskunde op 1 dag, das pas kut :p
|
Ehm dat is heel normaal hoor. Jullie totale examenperiode duurt al veel langer dan normaal gesproken, dus je mag al helemaal niet klagen. Ik had geloof ik wel 3keer 2 vakken op een dag.
|
Citaat:
|
Klagen bij het LAKS heeft geen zin, het LAKS kan niets veranderen aan het rooster.
|
Citaat:
Ik heb Geschiedenis en Engels na elkaar, wel minder maar het had erger gekund. |
Citaat:
|
Ja ik zie ook het punt niet. Een klacht indienen omdat je 2 examens op een dag hebt :confused: wees blij dat het maar één keer voorkomt.
|
Het hoort er gewoon bij, je kunt dat echt niet veranderen.
Ik heb 16 mei Nederlands en Wiskunde B1... |
Het is idd heel normaal, ik heb ook wib12 en nederlands op één dag. Het is lang ja, 6 uur examens maken, maar het zij zo. Maar ik hoorde vanavond van mijn teamleider op school dat de examenrooster helemaal willekeurig zijn. Er wordt gewoon geloot welke vakken er op welke dagen zijn, dat is toch absurd? Ze kunnen toch wel een beetje rekening houden met welke vakken veel voorkomende combinaties zijn, en welke veel voorbereiding vergen. Ikzelf vind natuurkunde, scheikunde en biologie op drie dagen na elkaar niet echt een prettige combinatie.
|
Citaat:
|
klaag niet man met je duits en je eco1,2
ik heb dit jaar wiskunde en grieks op 1 dag, eat that |
Je hoeft voor je examens sowieso weinig te leren. Als je wel veel moet leren heb je de afgelopen jaren liggen slapen in de lessen. :nono:
|
Ik geloof dat ze vaak proberen rekening te houden met de profielen, en vervolgens plannen ze ook vaak een taal bij een niet-taalvak. Aangezien je voor die taal niet veel meer kan doen nu - je hebt er een hele tijd op geoefend met oude examens waarschijnlijk - kan je het best combineren met een ander vak (waar je eigenlijk ook niet meer enorm voor zou hoeven te leren).
En tja, ik zie het punt ook niet echt. 't Is even een lange examendag, maar dan ben je ook meteen van 2 examens af. |
Waarom veranderen ze het eigenlijk elk jaar? Kunnen ze niet een 'ultiem' schema maken en dat gewoon een paar jaar gebruiken?
|
Ze moeten ook rekening houden met pinksteren/hemelvaarrt ed en dan kunnen bepaalde vakken wel achter elkaar als je er 5 dagne voor vrij hebt enzo er zijn sowieos heel veel regels waar een examenrooster aan moet voldoen
|
Citaat:
|
Citaat:
Welke dag/datum dan Dag 1 is, maakt verder weinig uit. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Volledig normaal. Ik heb het ook 2x, eerst Nederlands en Wiskunde B en een week later Geschiedenis en Engels op 1 dag. Dat eerste vind ik wel vervelend, het tweede kan mij niet schelen omdat Engels toch een leestekst is. Ik vind 't dus ook een beetje raar dat je er zo moeilijk over doet, het is maar een leestekst, ook Duits.
|
Citaat:
Ik heb zelf ook Nederlands en Wiskunde B1,2 op dezelfde dag maar dat hebben toch alle VWO studenten dus ik snap echt niet waar ik me druk om zou moeten maken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik had m&o, natuurkunde, economie, wiskunde en biologie achter elkaar :o (2005) Nou en.
Je hoort je examens al geleerd te hebben als ze beginnen ;) wat kan het jou dan nog schelen of ze op dezelfde dag zijn. En idd... die langere examenperiode... precies, dat is echt wel relaxter dan eerst |
Citaat:
|
De laatste dag is ook zo fijn. WiskundeA12 en Grieks op de laatste dag samen..iedereen die N&T/N&G heeft zonder Grieks is dan vrij en wij nog bikkelen. (n)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Aardrijkskunde en Wiskunde A12 achter elkaar
En daarvoor frans én duits. En ook geschiedenis en engels op 1 dag. De laatste 4 dagen heb ik alleen maar examens ;x. |
Citaat:
|
ik snap niet echt wat het probleem is.. Ik weet dat het heel zwaar is.. maar je kunt er niets aan veranderen. Vorig jaar had ik 6 examens in 3 dagen i.v.m. Hemelvaartsdag. Dat was pas een HEL!! :eek:
|
Ik had (in 2004) nederlands en biologie op dezelfde dag gelijk op de eerste dag. Ik vond het eigenlijk niet zo'n probleem. Ik had daarna verder 1 examen per dag, en eigenlijk vond ik het een luxe. Maar goed ik ben dan vanuit m'n hobby al gewend om lang achter elkaar geconcentreerd te werken. Kijk gewoon halverwege het examen even 5 minuten naar buiten.
Ik heb ook veel geoefend van tevoren zodat ik tijdens de examenweken genoeg had aan de ochtend/middag voor het examen alles even doornemen. Zo krijg je geen stress door de tijdsdruk. Best relaxed als je alleen maar even het vak van de volgende dag hoeft door te nemen :) |
doodnormaal hoor :)
ik heb duits en biologie op 1 dag ! :) |
Citaat:
|
Citaat:
En het is gewoon jammer dat gewoon alles vet verspreid is en dat ze dan drie profielvakken achter elkaar zetten. Tuurlijk is t niet zo'n heel grote ramp maar tis toch een beetje apart :) |
Hmm, Wiskunde B12 is toch ook op dezelfde dag als Grieks?
Balen.. |
Citaat:
en ik heb wiskunde a én grieks :( |
Ik heb ook economie 1,2 en duits 1,2 (keuzevak) op 1 dag..
Kan er wel mee leven, Duits 1,2 is tekstverklaren en dat kun je niet echt super goed leren, het is meer oefenen.. :rolleyes: |
Ik heb Engels & Geschiedenis op een dag maar vind het eigenlijk niet zo'n probleem!
|
als je je goed voorbereid kan het geen probleem zijn of het nou op 1 dag is of verspreid over
alhoewel ik wel al mijn examens op verschillende dagen heb :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:36. |