![]() |
You have a dream
In jouw stad hebben mensen vooral in jou interesse,
ze maken muziek naar je smaak en voeren je steevast mee om te jammen, doen dat zelfs in de tram waar ze mee reizen in iedere kleur van een regenboog naar keuze; voor als zwart je niet aanstaat. Je woont in een kamer met muren en ramen, precies groot genoeg om te leven, te slapen, te feesten, je buren zijn aardig en helpen je graag, en ze vragen je vaak ‘kan dat wat harder?’ als je jouw muziek draait. Als je aan iemand denkt, belt diegene je net en als je met mij wilt slapen lig ik al in je bed. Dream on. |
Ja! Leuk, spannende rijmwoorden die niet op de einde van de zin staan maar in de klanken duidelijk zijn, sarcasme dat langzaam steeds verder door klinkt, mooi crescendo aan het eind. Goed gedaan.
|
Als je aan iemand denkt, belt diegene je net en
als je met mij wilt slapen lig ik al in je bed. vind ik een heel erg leuk stukje verder vind ik het een mooi gedicht, naar mijn idee druipt het sarcasme er vanaf, en dat vind ik leuk gedaan :) verder vind ik je woordspelingen erg leuk. de regenboog en het zwart is goed gevonden. |
Goed gedicht! Dat sarcasme is inderdaad goed gedaan, maar dat is ook wel een reden waarom ik je gedicht naar het einde toe beter vind dan in het begin. Die regenboog vind ik juist iets minder. Door het gedicht heen vind ik de subtiele rijm mooi gedaan, vooral met die a-klank in de tweede strofe. En ja, het einde is gewoon gaaf. :)
|
Héél erg leuk!
In het overgrote deel van het gedicht zit een duidelijk ritme (alleen aan het eind van de eerste strofe, de laatste 2,5 regels, mis is het een beetje), het idee is toch nog best origineel en ik vind de beelden die je oproept erg leuk. |
Bedankt allemaal :)!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:42. |