![]() |
Wajong uitkering hoeveel?
Weet iemand misschien hoeveel je ongeveer krijgt als je thuiswonend bent?? want ik krijg deze uitkering omdat ik helemaal niet meer kan werken of naar school kan gaan.. maar heb geen idee van hoeveel het nou ongeveer is..
Groetjes s |
Dat ligt aan je leeftijd en aan voor hoeveel procent je afgekeurd bent.
|
ik kan het opzoeken thuis voor je
maar het is geen vetpot kan ik je vertellen :) |
De site van het Ministerie van SZW zegt:
Per 1 januari 2007 is de grondslag Wajong per dag voor: 23 jaar en ouder - € 59,81 22 jaar - € 50,84 21 jaar - € 43,36 20 jaar - € 36,78 19 jaar - € 31,40 18 jaar - € 27,21 Bij een arbeids-ongeschiktheid van (pak het betreffende percentage) is de uitkering: Minder dan 25% - 0% van de grondslag 25 tot 35% - 21% van de grondslag 35 tot 45% - 28% van de grondslag 45 tot 55% - 35% van de grondslag 55 tot 65% - 42% van de grondslag 65 tot 80% - 50¾% van de grondslag 80% of meer - 70% van de grondslag |
Dankjewel!
|
Die bedragen moet je echter niet keer 30 doen, zoals ik ooit eens dacht omdat er 30 dagen in een maand zitten :o, maar ik geloof dat als je het keer 14 doet je op het netto maandbedrag uitkomt.
|
Citaat:
Wat je netto overhoudt ligt ook weer aan je leeftijd (toch?). |
Citaat:
Ik zat op m'n 18e in de categorie 70-100% arbeidsongeschikt en kreeg toen 400 euro geloof ik. Even zoeken.. Volgens m'n afschriften kreeg ik 418,69. Dat zal wel kloppen dan. |
Om nog even wat extra info te geven: Ik geloof dat ik in eerste instantie ongeveer 390 euro (of 380?) kreeg. Dat was de uitkering op 18 jarige leeftijd. Maar daar is toen nog een ondersteuning voor de zorgverzekering boven op gekomen. Naast de zorgtoeslag dus. (die krijg je ook nog, dat is 35 euro)
Verder is het natuurlijk niet een hoog bedrag maar als je thuiswoont heb je natuurlijk niets te klagen met zo'n bedrag. Als je uit huis wil verandert dit bedrag echter niet op jouw leeftijd. Pas als je 21 bent kan je extra geld ontvangen voor huur e.d. Dus tenzij jouw ouders willen bijdragen of tenzij je beter wordt en gaat werken, kan je er voorlopig vanuit gaan dat je nog wel thuis zit. :) |
grl, hoe zit dat dan met dat extra geld als je op jezelf woont? Daar hoor ik wel eens meer mensen over maar ik heb het nog nooit echt uitgezocht. Heb je daar linkjes ofzo van?
|
Citaat:
|
Ik heb geprobeerd er informatie over te vinden op uwv.nl . Dat kost nog best wel veel moeite. Ik weet niet zeker of dit het is want ik weet niet zeker hoe het met de bijstand uitkering geregeld is maar dit lijkt het meest in de buurt te komen:
http://nijntje.atack.nl/uwv.jpg |
Overigens kan ik op de site van de belastingdienst niets vinden over de leeftijdsgrens van 21. Daar staat 18 aangegeven als het gaat om huurtoeslag aanvragen. Mogelijk zijn dit verschillende toeslagen (net zoals ik van het UWV een zorgtoeslag krijg en van de belastingdienst ook) of is het veranderd toen de huur- en zorgtoeslag werden veranderd. :)
|
Hmmja, ze zijn zo lekker duidelijk altijd op hun site (n) Bedankt in ieder geval :)
Huurtoeslag is al verrekend met mijn manier van wonen, dus dat zit er niet meer in :o |
Citaat:
|
Mais excuses, daar had ik niet gekeken.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:31. |