![]() |
Ga jij je antwoorden nakijken op internet?
Tijdens de examenperiode worden nog dezelfde dag de antwoorden van de gemaakte examens online gezet, zodat examenkandidaten hun antwoorden kunnen nakijken.
Ga jij hier gebruik van maken, of wacht je liever gewoon de uitslag af? Graag je motivatie erbij! Edit: TS begint, sorry :bloos: Ik ga idd mijn antwoorden nakijken, ik wil het liefst meteen weten waar ik (ongeveer) aan toe ben, ook al is de normering nog niet bekend en weet je je cijfer dus slechts ongeveer. |
Nee, ik hoor het wel zodra ze rond gaan bellen om te vertellen dat ik geslaagd of gezakt ben. :p
|
Ja, omdat ik me er waarschijnlijk toch niet van kan weerhouden.
Als ik die antwoorden zie zal ik waarschijnlijk denken dat ik ongeveer alles fout heb, en dan kan ik alleen maar meevallen. Ik denk dat dat ik mogelijke cijfers ga berekenen. Daarbij kan ik vaak een stuk beter slapen als ik de oplossing van een vraag heb waar ik diezelfde dag een uur mn hoofd over gebroken heb. |
Ja, heb ik destijds wel gedaan en ook nu kijk ik de meerkeuze tentamens altijd na. Ik hou niet van onzekerheid en weet dus liever meteen dat ik gezakt/geslaagd ben. En omdat vaak de normering nog kan veranderen, ga ik er bij twijfelgevallen vanuit dat ik het niet gehaald hebt, zodat het achteraf altijd meevalt.
|
Ja, ik heb bij heel veel vragen vaak dat ik ontzettend twijfel en dan moet ik gewoon zien wat nou uiteindelijk het antwoord was :p
|
Waarom niet? Niet nakijken is alleen maar de waarheid ontlopen lijkt me.. En ik trek de stress niet van het niet nakijken :).
|
Weet ik nog niet. Ik denk in eerste instantie alleen als ik een goed gevoel erover heb en uiteindelijk gewoon alsnog.
|
Ja, anders ga ik dood van de stress.
|
Ligt aan het vak denk ik, examens waar ik vrij zeker ben over wat het goeie antwoord moet zijn kijk ik niet na, examens waarbij ik echt dacht van ''hoe moet dat nou'' ga ik wel gelijk naar kijken :)
|
Ik heb het altijd wel gedaan. Ook handig, want als je denkt dat een antwoord echt niet correct is, of als je denkt dat het antwoord wat jij hebt gegeven ook goed is, dan kan je lekker gaan klagen bij Laks (y)
|
Ik heb dat niet gedaan, zou er alleen maar zenuwachtig van worden en je kunt er toch niets meer aan veranderen. Doe het nu ook nooit bij tentamens om dezelfde reden.
|
Ik zou het niet bij vakken als geschiedenis of filosofie ofzo doen want dan staat er altijd iets heel anders dan wat jij hebt en dan denk je dat je alles fout hebt, maar er is gewoon heel veel mogelijk.
Maar betavakken en talen kunnen best (y) |
Anders nl: ik denk het wel. Vooral omdat ik nieuwsgierig ben of ik het nou goed heb gedaan en wat het antwoord moest zijn. Maar wat Experiment ook al zegt, bij filosofie (en Nederlands) is het wel lastig nakijken. :o
|
Dat wordt afwachten, ik zeg nu van niet, maar ik ken mezelf en doe het dan toch, of andersom.
|
Kun je dat doen dan :|
Ik denk dat ik het niet ga doen, maar ja :P |
Ik weet dat ik me kapot ga stressen als ik dat doe, maar toch doe ik het just in case ik een duidelijk resultaat krijg.
|
ik ben veel te nieuwschierig om het niet te doen
|
Ik wil het waarschijnlijk wel weten, nederlands en engels kan je gemakkelijk nakijken (iig tekstbegrip deel bij nederlands) dus dan weetje meteen of je dat goed hebt gemaakt. Natuurkunde/Scheikunde/Wiskunde kan je alleen ongeveer weten, want vooral bij wiskunde gaan er altijd vieze puntjes af voor vergeten komma's, haakjes etc.
Maar ik doe het toch wel, gewoon, ik weet niet, ik doe het :) |
Nee
|
Nee.
Dan denk ik alleen maar 'dat had ik fout, én dat én dat én dat'.. En dat is niet goed voor me. |
Ja, ik wil meteen weten waar ik aan toe ben. Ik ben niet bang om te zakken maar wil wel graag ongeveer weten met welke cijfers ik zal slagen. Denk overigens dat ik alleen de talen/geschiedenis na zal kijken, van wiskunde word ik toch alleen maar depressief/snap ik waarschijnlijk de antwoorden niet eens.
|
Zekers wel, iig de meerkeuze vragen want die kun je zeker weten 100% goed nazoeken en bij de rest denk ik ook wel
|
Ik doe dit jaar dan wel geen examen, maar het jaar dat ik dat wel deed, heb ik geen enkele keer op internet naar de antwoorden gezocht, hoe aanlokkelijk het soms ook was. Ik zou er alleen maar zenuwachtig van worden. Is me goed bevallen.
|
Nee, omdat ik mijn antwoorden dan moet onthouden.
|
Citaat:
Ik ga het wel doen, vorig jaar ook gedaan(havo) en toen bleek ik overal meer dan 80% goed te hebben. Dat is goed voorzelfvetrouwen, ik zat niet in de stress voor uitslag en ik was vrolijk! |
Citaat:
Maar als het mag en ik ben pas klaar aan het einde, zodat ik dat ding mee kan nemen, dan nog denk ik niet dat ik het doe. |
Citaat:
Als ik eerder klaar ben, kalk ik gewoon mijn naam erop en haal het later wel weer op. |
Ik heb het beide keren wel gedaan (al ging dat de eerste keer (mavo) nog op teletekst en kon je daar alleen de talen nakijken, de rest bespraken we onderling :D toen ik op de havo zat kon het wel op internet)...juist het niet doen zou bij mij voor spanning zorgen over hoe ik het gedaan heb, door het na te kijken is die spanning weg. En je kunt er idd toch niets meer aan veranderen, maar als je het slecht gemaakt hebt, dan weet je het tenminste...ik vind dat wel prettig.
|
^Ik zou dan waarschijnlijk gaan denken: "als ik alle vragen waarvan ik niet goed kan beoordelen of het klopt goed heb, dan heb ik tussen de 6,8 en de 7,7, en als ik die allemaal fout heb tussen de 5,4 en 6,3, AAAAAH misschien is het een 5,4" en me dan daar alleen op focussen :nono:
|
Citaat:
En de vreemde talen waren destijds alleen maar multiple choice, wat dus goed na te kijken is. :) De rest was idd gokken, maar over het algemeen vond ik dat ook wel redelijk gaan (en ik gokte gewoon altijd op het laagste, dan kon het alleen maar mee vallen ;)). :) Helemaal niets weten vond ik iig erger dan het ongeveer weten. |
Ja ik ging ook wel zonder onvoldoendes de examens in, maar toch...
Ik kijk nu dus ook nooit na, hoewel nu alle tentamens multiple choice zijn. Maar er zit ook niet zo veel tijd tussen, binnen twee weken na het tentamen heb je de uitslag al. En mijn cijfers zijn over het algemeen niet super; meestal moet je ongeveer 67 % goed hebben voor een 5,5, maar in theorie kan dat ook 75 % zijn, dus stel dat ik 74 % goed heb dan zou ik me toch alleen maar zorgen gaan maken ook al heb ik uiteindelijk bijna altijd een 6,3 of 6,4. Maar ik ben nu naar offtopic aan het neigen en dat moet niet, dus ik hou erover op :P |
nee, daar ben ik te lui voor.
|
Citaat:
|
Ja, ik wil weten waar ik aan toe ben. Daarnaast slaag ik bijna zeker, dus zit opzich niet echt in de stress over de cijfers.
|
Citaat:
|
Ja heb ik vorig jaar ook gedaan ;)
Ik kwam toen bij M&O rond de 3 uit en had uiteindelijk een 6. Dus echt goed inschatten kun je het niet. Daarbij had ik scheikunde heel goed gemaakt, maar daar ben ik heel slecht in, dus een lage norm was te verwachten. Werd uiteindelijk dan ook 0,4 waardoor ik 0,2 te weinig scoorde... (Ben dus gezakt). |
Citaat:
|
nee, ik ga dat niet doen !
ik word daar alleen maar zenuwachtig van ! ik zie wel wat het word. eerst even lekker uitrusten van het harde werk ! xx Koosje |
Citaat:
|
Dat ligt aan het gevoel wat ik heb over het gemaakte examen
Van slecht gemaakte examens wil ik er niet meer eens over nadenken hoe ik het heb gemaakt. Laat staan de antwoorden checken. Dan raak ik echt helemaal in de stress. |
dat zie ik dan wel.
|
ik denk dat ik op het examen bij ned en eng de mc-vragen gewoon omcirkel en die wel nakijk. Bij open vragen is het wat lastiger in te schatten.
|
ik heb een vraag..
kijk hé stel je voor je zit daar bij nederlands examen je hebt het klaar, en je denkt wat zal ik nu doen.. zou je dan ook al alle antwoorden ( meerkeuzen) over kunnen gaan schrijven op een klad papiertje en mee naar huis nemen zodat je thuis al een beetje kunt kijken wat je goed/fout hebt gedaan.. mag dat? :bloos: |
Iedereen doet dat :p
Ik heb het zelf ook gedaan, tenminste de antwoorden op de open vragen. De MC vragen heb ik omcirkeld op mijn antwoordenblad die ik mee naar huis mocht nemen |
Citaat:
|
Ja. Ik heb dus mijn kladpapier meegenomen voor het eind van de zitting. Wat is hier de consequentie van? :rolleyes:
|
Citaat:
|
Nee, kost te veel tijd.
|
Ik was om half 4 ofzo al klaar met Nederlands. 'k Heb m'n examen nog een keer wat netter overgeschreven en klad meegenomen. :o (Y) Maar waar kan je die tabel/formule vinden waarmee je je cijfer kan berekenen dan?
Edit: gevind. :p |
nee daar zijn leraren toch voor?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:10. |