![]() |
Afronding SE
Kreeg mijn SE-cijferlijst binnen voor VWO6.
Sta een 6.78 voor een vak, maar als SE-eindcijfer staat er een 6.7. Dit hoort toch omhoog afgerond te worden naar een 6.8? |
Ja, volgens mij heb je gelijk. Ga gewoon even naar je conrector :)
|
Nee dat klopt. Tenminste, is het een vak waar je ook een CE voor hebt? Dan klopt het namelijk niet. Is het een vak wat je afsluit met enkel een schoolexamen klopt het dat het cijfer wordt afgekapt in plaats van afgerond. Dit om te voorkomen dat mensen die zien dat ze een 5,5 staan er van uit gaan dat dit afgerond een 6 wordt, terwijl als dit eigenlijk een 5,48 is, het afgerond wordt naar een 5. Dus vandaar.
|
Citaat:
Bij mijn school werden cijfers voor vakken waar je geen CE voor deed direct afgerond naar het eindcijfer. |
serieus...je maakt je druk over 0,1 punt?
Get a life. |
Citaat:
Als er bij dit cijfer nog een CE komt, dan haalt TS bij een 4.2 een 5 wanneer de 6.7 blijft staan, dus een onvoldoende. Maar als het een 6.8 wordt, dan wordt het met hetzelfde cijfer voor het CE (4.2) ineens een 6 op de eindlijst, en dus voldoende. Dat zou zo maar het verschil tussen slagen en zakken kunnen betekenen... (En als je niets te zeggen hebt, zeg dan niets.) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:32. |