![]() |
Vreemde (nieuwe) docent.
Voor diegenen die leesvoer willen:
Een aantal maanden geleden kregen wij een nieuwe economieleraar, dus iedereen vind het spannend en de santenkraam die erbij hoort, hartstikke leuk ofzo. Maar ik zit in m'n examenjaar en m'n nieuwe leraar heeft nog nooit eerder lesgegeven. Dus wij hadden allemaal goede verwachtingen enzo, maar het loopt echt uit de hand. Het leek allemaal goed te verlopen, maar steeds als we een opdracht van hem krijgen, is het ELKE KEER VOOR EEN CIJFER Dus wij allemaal ons best doen, ervan uitgaand dat we goede resultaten halen. En het einde van het jaar nadert en hij geeft de laatste tijd best wel veel repetitie's, wat ik opzich niet erg vind. Maar we krijgen elke keer bijna alllemaal tussen een 6 en 7. En ik irriteer me echt héél erg aan een aantal dingen, zoals: - Als ik vraag (wanneer ik m'n cijfer krijg, wat altijd bij hem tussen 6 en 7 is) of ik mijn TOETS mag inzien zegt ie 'Ja, ik ga niet mijn hele administratie voor jou omgooien' dan denk ik zo van 'Wtf?! :mad: ik vraag 'm alleen mijn toets mee te nemen om 'm in te zien en hij zeurt al over dat - Als ik 'm iets over onze cijfers vraag, of ik m'n cijfer mag inzien, zegt hij ALTIJD 'daar hebben we het de volgende les wel over' :| En hij stelt het altijd uit waaraan ik me soms echt groen aan erger - Als m'n klasgenoten en ik onze cijfers willen inzien zegt ie ook heel vaak ' Maak je maar geen zorgen' dus ik wilde echt tegen hem zeggen 'Vertel me niet wat ik moet doen maar geef antwoord op m'n vraag!' - Hij van die flutopdrachten geeft, en er dan bij zegt 'Deze tellen heel zwaar mee' En soms denk ik echt 'Mogen ze een onervaren leraar les laten geven aan een EXAMENKLAS?' En dat is het niet alleen, ik ging naar m'n decaan een week geleden, en die beloofde met hem te praten maar daar is natuurlijk niets van in gekomen. Hij beloofde voor elke opdracht een cijfer te geven, intussen hebben we al iets van 23 opdrachten gemaakt, en zegt die gore $##^@!!! op het eind 'Ik geef voor alle opdrachten bij elkaar een cijfer' En het hoogst gehaalde in onze klas is een 7.7 ofzo. Dat kan echt niet, we mogen onze toetsen niet inzien, hij stelt alles uit, en ontwijkt onze vragen. Elke keer denkt hij dat hij er met zo een irritant dom glimlachje vanaf komt, maar ik heb dit keer echt zin om serieus met m'n examencoördinator erover te gaan praten. Ik deed keihard m'n best, en velen in mijn klas ook, en 18 van de 24 leerlingen is geëindigd met cijfers tussen 6.0 en 7.3. Volgens mij geeft die gore klootzak gewoon random cijfers, het is toch onmogelijk dat niemand in onze klas hoger gehaald kan hebben dan 7.5. Want bij onze vorige leraar economie ging alles goed en liet hij ons ook zien wat we verkeerd deden in een toets. Help!!!!! |
Praat er over met je mentor
|
Lerarentekort hè.
|
Op het vmbo mag qua onervaren leerkrachten helaas behoorlijk veel (alsin: studenten van een tweedegraads lerarenopleiding mogen les geven op het vmbo en in de onderbouw van havo en vwo en deze studenten hebben vaak weinig tot geen ervaring).
Maar je hebt bv. altijd het recht om je opdrachten/tentamens in te zien. Die docent luistert kennelijk niet naar jullie: praat er idd over met je mentor en als dat niet helpt met de directie. En als die er ook niets aan doen, dien dan een officiele klacht in of laat je ouders dat doen. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
sow men! wij hebbe ook zo'n nieuwe leraar en dat is ook 'niet een van de aardigste'. hij ken nix aan en stuurt je er om et minste geringste uit en ga gillen als tie et zat is :s :mad: das zooo hopeloos!!
|
Dit doet me denken aan die keer dat ik mijn lerares Grieks aan het huilen maakte.
|
Citaat:
OT: Ga naar je mentor, coördinator of weet ik veel wie er 'hoger' staat bij jullie. Rustig uitleggen, wel dringend, en maak goed duidelijk dat er wat aan gedaan moet worden omdat dit zo niet kan. |
Hij is verplicht om jou de toets telaten inzien hoor ;/
|
Citaat:
En laat je niet zo afschepen. ;) Als hij NU geen tijd heeft om een afspraak met je te maken kom je over een uurtje wel terug. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Doen dus!! |
en laat het ons weten hoe het ging.. :)
|
ik had ook zo'n lerares op gym die mij altijd een 6,5 gaf behalve op onderdelen die via een schema liepen (hardlopen,verspringen etc.) daar haalde ik altijd een 7,5 of hoger op. Er was zelfs iemand die een 8,5 had gekregen op softbal terwijl die niet eens aanwezig was.
Het probleem met verslagen is vaak dat het moeilijk is om na te gaan hoe iemand op een cijfer komt en het is dus ook lastig om te bewijzen dat hij het niet goed doet, maar gezien alle dingen die je noemt lijkt het me wel een goed idee als je naar je (con)rector stapt (mentoren heb ik minder positieve ervaringen mee) Maak desnoods een lijst van alle dingen die volgens jou niet kloppen en leg die aan hem/haar (rector) voor. |
Wij mochten vaak ook niet onze cijfers inzien maar daar werd ook nooit wat aan gedaan en de mentoren, afdelingshoofden en ouders zagen het probleem nooit zo denk ik. Anders was er wel wat aan gedaan. Bij ons was het ook zo dat als je ruzie zocht met een leraar (door deze bijvoorbeeld aan te spreken op zijn gedrag al dan niet persoonlijk naar hem toe of via de mentor/afdelingshoofd) dan kreeg je ook ruzie. Oftewel je werd zoveel mogelijk tegengewerkt in de lessen en met tentamens. Dan houd je je mond wel stil.
|
Erg zoiets.... :s
|
Absoluut naar je mentor/conrector gaan. Als jij je toetsen wil inzien, dan mag dat - voor zover ik weet.
Ook moet je kunnen weten hoe iets meetelt, daar is je docent ook heel vaag over. Dus ga 't daar ook over hebben bij je mentor/conrector. |
Citaat:
|
Zijn leraren niet verplicht om toe te staan dat je je toetsen inkijkt? Ik dacht van wel, maar ik zou er in elk geval met de afdelings/sectorleider (of hoe dat bij jullie ook heet) over praten.
|
Leraren moeten verboden worden. :P
|
Waarom ga je dan niet naar je teamleider/coördinator/rector/mentor/andere decaan, als je ziet dat praten met één persoon niet helpt? :/
Alsof klagen hier of bij je klasgenoten wat helpt. Onderneem dan ook actie... |
Citaat:
|
Ben benieuwd of er intussen al iets gebeurd is..
|
Citaat:
-> Veel toetsen, die wel een cijfer krijgen, en die naar goeddunken van de leraar een wegingscoëfficiënt meekrijgen, maar die enkel dienen als permanente evaluatie. -> In dit geval is het aan de leraar om te bepalen of hij die ondervragingen klassikaal of individueel wil bespreken. Het hoeft in elk geval niet. -> Ander verhaal voor ondervragingen/toesten/overhoringen die over een groter gedeelte van de leerstof gaan. Die dingen zijn normaal op voorhand aangekondigd, gaan over een groter gedeelte leerstof en hierin heeft de leerling wel inzagerecht. -> Alvast in België hoeft een leraar niet te verantwoorden op welke manier hij het cijfer voor permanente evaluatie precies bepaalt. -> Mijn huisgenote (om een voorbeeld te geven) is lerares en zij gebruikt die gewone overhoringen vooral om te zien of de leerlingen begrepen wat ze in de voorgaande les vertelt heeft. Is dat niet het geval: dan is er vooral voor haar zelf werk aan de winkel. Is dat wel het geval: nice to know. Is dat voor drie vierde van de leerlingen wel het geval, en voor enkele niet, dan is ze waarschijnlijk goed bezig, en moet ze dat andere kwart wat nauwer in de gaten houden. Zijn dat relschoppers? Slecht cijfer voor de permanente evaluatie. Doen zij extra hun best om toch mee te blijven? -> extra goede cijfers voor permanente evaluatie. |
Citaat:
|
Aangezien je in de examenklas zit...heb je nu 23 Schoolexamencijfers gekregen? :eek:
|
Ik heb je verhaal niet helemaal uitgelezen. Want ik merkte in het begin van het verhaal al dat die man niet spoort. Bespreek het met je mentor en als die er niets aan doet ga dan naar je deelschoolleider.
groetjes Fiat ps. suc6 met je exames |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:13. |