Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Contractbreuk UPC (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1575434)

miekmuis 27-04-2007 20:07

Contractbreuk UPC

Ik wil mijn contract bij upc (televisie, internet en telefoon) vervroegd opzeggen. Hij loopt tot december, maar ik wil hem rond juli opzeggen. Wat zijn hier de gevolgen van? Moet ik dan alleen de overige maanden betalen, of gaat dat me veel meer kosten?

haropower 27-04-2007 20:17

Het kan nooit meer kosten dat je eigenlijk zou moeten betalen.

Je kunt ze inlichten dat je vervroegt je contract op wilt zeggen, als ze zeggen dat het niet kan, dan zul bijvoorbeeld rechts bijstand moeten inschakelen.

pyres 27-04-2007 21:37

Citaat:

haropower schreef op 27-04-2007 @ 21:17 :
Het kan nooit meer kosten dat je eigenlijk zou moeten betalen.

Je kunt ze inlichten dat je vervroegt je contract op wilt zeggen, als ze zeggen dat het niet kan, dan zul bijvoorbeeld rechts bijstand moeten inschakelen.

tuurlijk kan dat wel, moet mogelijk zijn .... ergste wat je kan krijgen is een boete denk ik

T_ID 27-04-2007 22:14

Als het een vastgestelde termijn is kan je alleen per jaar opzeggen. Je kan ze wel nu laten weten dat je per volgende mogelijkheid (december dus) wil opzeggen.
Of je in die maanden nog dienstverlening ontvangt (je kan immers bijvoorbeeld verhuizen) dat is volledig aan jou, maar tenzij er een mogelijkheid voor in het contract staat (nalezen dus) loopt het op zich tot het eind van de contractperiode.

Boetes e.d. zijn onzin.

pyres 28-04-2007 10:32

Citaat:

T_ID schreef op 27-04-2007 @ 23:14 :

Boetes e.d. zijn onzin.

meerdere bedrijven hanteren dat systeem (voornamelijk energieleveranciers e.d.)

T_ID 28-04-2007 11:19

Citaat:

pyres schreef op 28-04-2007 @ 11:32 :
Het lijkt me sterk dat je de contracttermijnen moet voldoen én een boete moet betalen. Het gaat het bedrijf immers om continuiteit in de omzet, die kan met een of-of constructie bereikt worden. Een en-en constructie zou ze zelfs laten profiteren van vervroeg opzeggen.

x-spekkie-x 28-04-2007 11:24

Kijk even op de site van UPC naar de voorwaarden.

De abonnee kan het abonnement schriftelijk opzeggen. Het abonnement eindigt op de laatste dag van de kalendermaand volgend op de kalendermaand waarin de abonnee heeft opgezegd. De opzegging geschiedt op het moment dat UPC de opzegging ontvangt.
Link.

Lijkt mij dat je dan elke maand kunt opzeggen?

Mestkever 28-04-2007 18:04

Citaat:

pyres schreef op 28-04-2007 @ 11:32 :
Essent heeft geen boetes hoor. Ik ben een maand lid en heb me ook alweer afgemeld, was geen enkel probleem. :p

Stefanie 28-04-2007 22:49

Citaat:

Mestkever schreef op 28-04-2007 @ 19:04 :
Essent heeft geen boetes hoor. Ik ben een maand lid en heb me ook alweer afgemeld, was geen enkel probleem. :p
Als je in je volgende huis al gas/licht hebt dan mag je ook je contract verbreken, officieel.

G-Lo 07-05-2007 13:41

Citaat:

x-spekkie-x schreef op 28-04-2007 @ 12:24 :
Kijk even op de site van UPC naar de voorwaarden.

De abonnee kan het abonnement schriftelijk opzeggen. Het abonnement eindigt op de laatste dag van de kalendermaand volgend op de kalendermaand waarin de abonnee heeft opgezegd. De opzegging geschiedt op het moment dat UPC de opzegging ontvangt.
Link.

Lijkt mij dat je dan elke maand kunt opzeggen?

Dit draait om televisie/radio signaal. Een internet/telefonie abbo heeft een vaste contractduur van een jaar en wordt stilzwijgend aan het eind van de periode met opnieuw een jaar verlengd. Hierbij zul je dus de contracttermijn moeten uitzitten of idd het verschuldigde abbonnementsgeld moeten betalen.

x-spekkie-x 07-05-2007 15:38

Citaat:

G-Lo schreef op 07-05-2007 @ 14:41 :
Dit draait om televisie/radio signaal. Een internet/telefonie abbo heeft een vaste contractduur van een jaar en wordt stilzwijgend aan het eind van de periode met opnieuw een jaar verlengd. Hierbij zul je dus de contracttermijn moeten uitzitten of idd het verschuldigde abbonnementsgeld moeten betalen.
Het lijkt me sterk dat je maar 1x per jaar kunt opzeggen. Volgens mij moet je minimaal 1 jaar klant blijven en kun je daarna per betaalperiode opzeggen. (Dat is in mijn geval per kwartaal) :)

Stefanie 07-05-2007 18:29

Citaat:

x-spekkie-x schreef op 07-05-2007 @ 16:38 :
Het lijkt me sterk dat je maar 1x per jaar kunt opzeggen. Volgens mij moet je minimaal 1 jaar klant blijven en kun je daarna per betaalperiode opzeggen. (Dat is in mijn geval per kwartaal) :)
Maar de TS is nog geen jaar lid.

G-Lo 07-05-2007 21:00

Citaat:

x-spekkie-x schreef op 07-05-2007 @ 16:38 :
Typisch gevalletje van achterhaalde nederlandse klantenbinding. Maar voor UPC en vele andere kabel/adsl aanbieders nog wel de manier van handelen, helaas. Je mag ook best eerder opzeggen overigens, alleen vervalt je abbo pas op de dag voor de ingangsdatum van het contract.

x-spekkie-x 08-05-2007 06:00

Citaat:

G-Lo schreef op 07-05-2007 @ 22:00 :
Typisch gevalletje van achterhaalde nederlandse klantenbinding. Maar voor UPC en vele andere kabel/adsl aanbieders nog wel de manier van handelen, helaas. Je mag ook best eerder opzeggen overigens, alleen vervalt je abbo pas op de dag voor de ingangsdatum van het contract.
Goed dat je het zegt, maar volgens mij mag dit helemaal niet? :|

Stefanie 09-05-2007 23:56

Citaat:

x-spekkie-x schreef op 08-05-2007 @ 07:00 :
Goed dat je het zegt, maar volgens mij mag dit helemaal niet? :|
Wel als je gewoon doorbetaalt tot het eind van je contract.

x-spekkie-x 10-05-2007 05:50

Citaat:

G-Lo schreef op 07-05-2007 @ 14:41 :
Oh, ik lees nu dat je het over tv EN internet hebt. Dat heb ik gelukkig niet :)
Maar volgens mij (ik zit bij KPN adsl), mag ik mijn adsl wel gewoon maandelijks opzeggen, als ik het eerste jaar maar vol heb gemaakt.

Is miekmuis al een jaar klant?
Ga anders even langs de UPC winkel en vraag ernaar, of spit de algemene voorwaarden door op hun site.

Nobucta 10-05-2007 18:29

Ik heb dat probleem ook, maar dan bij hetnet en kpn. Wilde pas geleden ook opzeggen omdat internet tegenwoordig standaard in mijn huur zit, kan ook pas per december. Nu heb ik wel verhuisplannen naar plekjes waar al internet aanwezig is, dus wordt nog een flinke strijd, vrees ik. :mad:

Edit: Euh. Bij kpn niet trouwens, daar kan ik per maand opzeggen. Maar ik heb niet zoveel aan adsl zonder telefoonlijn. :o

G-Lo 10-05-2007 20:48

Citaat:

x-spekkie-x schreef op 10-05-2007 @ 06:50 :
Oh, ik lees nu dat je het over tv EN internet hebt. Dat heb ik gelukkig niet :)
Maar volgens mij (ik zit bij KPN adsl), mag ik mijn adsl wel gewoon maandelijks opzeggen, als ik het eerste jaar maar vol heb gemaakt.

Is miekmuis al een jaar klant?
Ga anders even langs de UPC winkel en vraag ernaar, of spit de algemene voorwaarden door op hun site.

KPN heeft idd een opzegtermijn van een maand na afloop van je eerste jaar. Zoals het eigenlijk overal zou moeten.

miekmuis 10-05-2007 23:52

Nee ik zit nu dus in mijn eerste jaar :) Maar ik zal binnenkort wel even bij UPC langs gaan. Dan weet ik het zeker. Stomme contracten (N)

miekmuis 20-05-2007 15:15

Ik heb het inmiddels maar eens bij UPC gevraagd, en omdat ik naar buiten hun gebied ga verhuizen, hoef ik niks te betalen :)

ekki 21-05-2007 08:35

Citaat:

miekmuis schreef op 20-05-2007 @ 16:15 :
Ik heb het inmiddels maar eens bij UPC gevraagd, en omdat ik naar buiten hun gebied ga verhuizen, hoef ik niks te betalen :)
Wel zo netjes.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:41.