![]() |
Contractbreuk UPC
Ik wil mijn contract bij upc (televisie, internet en telefoon) vervroegd opzeggen. Hij loopt tot december, maar ik wil hem rond juli opzeggen. Wat zijn hier de gevolgen van? Moet ik dan alleen de overige maanden betalen, of gaat dat me veel meer kosten?
|
Het kan nooit meer kosten dat je eigenlijk zou moeten betalen.
Je kunt ze inlichten dat je vervroegt je contract op wilt zeggen, als ze zeggen dat het niet kan, dan zul bijvoorbeeld rechts bijstand moeten inschakelen. |
Citaat:
tuurlijk kan dat wel, moet mogelijk zijn .... ergste wat je kan krijgen is een boete denk ik |
Als het een vastgestelde termijn is kan je alleen per jaar opzeggen. Je kan ze wel nu laten weten dat je per volgende mogelijkheid (december dus) wil opzeggen.
Of je in die maanden nog dienstverlening ontvangt (je kan immers bijvoorbeeld verhuizen) dat is volledig aan jou, maar tenzij er een mogelijkheid voor in het contract staat (nalezen dus) loopt het op zich tot het eind van de contractperiode. Boetes e.d. zijn onzin. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Kijk even op de site van UPC naar de voorwaarden.
De abonnee kan het abonnement schriftelijk opzeggen. Het abonnement eindigt op de laatste dag van de kalendermaand volgend op de kalendermaand waarin de abonnee heeft opgezegd. De opzegging geschiedt op het moment dat UPC de opzegging ontvangt. Link. Lijkt mij dat je dan elke maand kunt opzeggen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar volgens mij (ik zit bij KPN adsl), mag ik mijn adsl wel gewoon maandelijks opzeggen, als ik het eerste jaar maar vol heb gemaakt. Is miekmuis al een jaar klant? Ga anders even langs de UPC winkel en vraag ernaar, of spit de algemene voorwaarden door op hun site. |
Ik heb dat probleem ook, maar dan bij hetnet en kpn. Wilde pas geleden ook opzeggen omdat internet tegenwoordig standaard in mijn huur zit, kan ook pas per december. Nu heb ik wel verhuisplannen naar plekjes waar al internet aanwezig is, dus wordt nog een flinke strijd, vrees ik. :mad:
Edit: Euh. Bij kpn niet trouwens, daar kan ik per maand opzeggen. Maar ik heb niet zoveel aan adsl zonder telefoonlijn. :o |
Citaat:
|
Nee ik zit nu dus in mijn eerste jaar :) Maar ik zal binnenkort wel even bij UPC langs gaan. Dan weet ik het zeker. Stomme contracten (N)
|
Ik heb het inmiddels maar eens bij UPC gevraagd, en omdat ik naar buiten hun gebied ga verhuizen, hoef ik niks te betalen :)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:41. |