Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Games (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=26)
-   -   status van de toekomstige publicatie van duke4ever (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1575984)

freyk 29-04-2007 10:50

status van de toekomstige publicatie van duke4ever
 
Na 10 jaar het missen van Duke Nukem 4ever, vraag ik me af waarom 3DRealms zo lang wacht om wacht om het spel het te publiceren.

Op het net kwam ik een oude techdemo tegen van het alom bekende spel Prey, uit het jaar 1998.
Dit spel was ook erg lang in ontwikkeling (publicatie: 2006 - aankondiging: 1995 = 11 jaar)
Ze hadden hun grafische motor zelf ontwikkeld, maar gingen jaren later over naar de motor van Doom 3.
Als ik de techdemo bekijkt (dat nog op de oude motor draaide), merk ik al op dat het spel toen al net zoveel in zijn mars had als het spel Unreal, die dat jaar uitkwam.

3DRealms deed het anders: ze kochten de broncode van Quake 2 motor, van hun winst van Duke Nukem 3d, en bewerkten deze verder.
Jaren later merkten ze op dat Quake2 motor niet meer van deze tijd was en ging over naar de motor van Unreal Tournament (classic).

Als je de laatste techdemo bekijkt van Duke4ever, zie je dat het in 2001 al een topspel was (als het in dat jaar uit zou komen).

Wat denken jullie?
Zal duke4ever een DaiKatana worden (te laat gepubliceerd, weinig verkocht)
Of zal het net zoals Prey worden? (te laat gepubliceerd, veel verkocht)

Prey
Oude prey techdemo, uit het jaar 1998


Prey zoals het we het nu kennen:


Duke Nukem For ever
Techdemo van duke4ver, in 1998 (op motor van quake 2)


Techdemo van duke4ever, in 2001 (op de motor van unreal tournament)


ingame screenshot van duke nukem
http://www.duke4.net/images/news/gama_dukebig.jpg

freyk 29-04-2007 10:53

Zelf hoop ik dat het een prey word.

Reverend 29-04-2007 11:21

Ik denk dat het sowieso wel veel verkocht gaat worden, zelfs als het spel blijkt tegen te vallen. Die tech demo van 2001 zag er al erg dope uit vind ik, als je die nu invoert met doom3 (of beter dus) engine zal het ongetwijfeld al succesvol zijn.

Maargoed, ik wacht het wel gewoon af xD

Kazet Nagorra 29-04-2007 11:27

DN4 is sowieso al een legende als het om niet publiceren aankomt, zo moet het blijven. :D

Menahem 29-04-2007 13:23

Antwoord C: Dat spel komt nooit uit ?

Dinalfos 29-04-2007 16:00

Duke Nukem is zó jaren negentig. Dat wordt toch helemaal niets meer. De inherente kuttigheid van het personage zorgt daar wel voor.

T_ID 29-04-2007 21:28

Te laat is te laat. Ze moeten bij 3dRealms wel van heel goede huize komen om van Duke Nukem: Whenever, nog iets te kunnen maken, voor de hype koop ik het sowieso niet meer.

Hoe presteren ze het eigenlijk? GSC World Publishing had door bemoeienissen van de maffia voor Stalker nog een goed excuus, maar 3dRealms is gewoon onbegrijpelijk.

Morridin 30-04-2007 08:37

Ach, ik prefereer 'old-school' games met de recht-toe rechtaan gameplay als Doom en Quake nog altijd boven die 'realistische' games emt diepe verhaallijn ed. Ik hoop dus dat het een Prey wordt :)

Daboman 30-04-2007 12:43

Ik vraag me af of het ooit nog uitgebracht wordt.

Verder denk ik ook dat veel fans het wachten beu waren/zijn en gewoon iets anders zijn gaan spelen. En ik was zelf een beetje verbaasd toen ik hoorde dat dat spel nog steeds in ontwikkeling is.

Flushpuppie 02-05-2007 10:47

word denk ik niet meer uitgebracht. of zijn ze er ong aan het werk?

nou ja mij zal het weinig boeien, als je 10 jaar bezig bent met een game zal het niet veel soeps zijn.

edit: die 2001 tech demo is echt om te huilen

Q 02-05-2007 18:08

Duke Nukem Whenever heeft zijn eigen status toch?

Flushpuppie 02-05-2007 18:20

Citaat:

Q schreef op 02-05-2007 @ 19:08 :
Duke Nukem Whenever heeft zijn eigen status toch?
Duke Nukem 3D heeft status

N00dles 02-05-2007 20:11

Damn, ik kan me nog herinneren dat ik in een Engelse PC-Gamer een mooie reportage las over het spel Prey, met hun portal-technologie dat baanbrekend zou worden, maar 'you'll have to wait eighteen months', schreven ze in 1996.

Anno 2006 ziet het er gewoon uit als het zoveelste sf-shootertje.

BendeBen 02-05-2007 20:58

shit, zo lang ik mensen/beesten kan verkleinen met de shrinkgun en dan vertrappen vind ik alles best

Zao 03-05-2007 12:28

Citaat:

freyk schreef op 29-04-2007 @ 11:53 :
Zelf hoop ik dat het een prey word.

airbag 03-05-2007 13:02

Citaat:

N00dles schreef op 02-05-2007 @ 21:11 :
Damn, ik kan me nog herinneren dat ik in een Engelse PC-Gamer een mooie reportage las over het spel Prey, met hun portal-technologie dat baanbrekend zou worden, maar 'you'll have to wait eighteen months', schreven ze in 1996.

Anno 2006 ziet het er gewoon uit als het zoveelste sf-shootertje.

Toch verbaas ik me er over dat de theorie er toen al was, maar ik tot Prey toch niets van dat soort op die manier had gezien. Ik vond het er dus zeker niet uitzien als 'het zoveelste sf-shootertje'. Het bracht voor mij een paar nieuwe, vermakelijke dingen naar 't genre (en ja, ik ken Narbacular Drop).


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:05.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.