![]() |
stukje van tand af
ik had net een stuk van een kies in mijn mond :s. wat is belangrijk om nu te doen buiten een afspraak bij de tandarts maken dinsdag? gaat hij er dan een vulling overheen zetten oid?
|
Ik geloof dat ik ooit ergens las dat je dat stuk tand in een glas melk moest doen, maar ik weet niet of dat nou een hele tand was of een stukje, en ik weet ook niet of dat nog steeds geldt. Staat er verder niets over op internet?
|
Je tandarts kan mischien een nepstukje erin boetseren. Eerst boort hij het schoon, en daarna doet ie een vulling. Opzich goed te doen. Tenzij het natuurlijk een enorm stuk is, dan maken ze volgens mij iets speciaals.
|
Ligt eraan waar het precies zit. Ik had laatst een zijkant los zitten en die heeft ie er gewoon afgetrokken en een beetje bijgeboord zodat het nog steeds een goede kies is. En ik had het vroeger ook eens, toen heeft ie gewoon geboord en vulling erin gedaan in een kiesvorm, dan krijg je zo'n ding om je kies heen waar hij de vulling in boetseert.
|
Citaat:
|
Ah, kijk eens. Een mooi foldertje van het Ivoren Kruis, en er staat ook in wat te doen in geval van een afgebroken tand. Die informatie komt nu denk ik wat laat voor de TS, maar goed :o.
|
de tandarts heeft het een beetje druk, ik kan 16 mei terecht :confused:.
:mad:. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Op mijn negen of tiende was ik met de fiets gevallen. Het resultaat was dat er een flink stuk van mijn rechtervoortand af was gebroken. De tandarts had er een nieuw stuk bij aan gezet. Helaas is er wel een kans dat het stuk neptand er af kan vallen. Is me ook een keer overkomen. Maar bijna niemand weet dat ik dit heb omdat het helemaal niet opvalt.
|
Ik kon voor zover ik me dat kan herinneren heel snel terecht.
|
Bijna 2 en een half jaar geleden denk ik, is er ooit een behoorlijk stuk van mijn kies afgebroken toen ik ergens op beet.
Later bij een normale controle heb ik eens gevraagd of dat kwaad kon. De tandarts zei toen dat er niets aan de hand was zolang ik er geen last van had. Dus gewoon zo kon laten.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:19. |