![]() |
voor de paranormaal begaafden onder ons
er is 1 miljoen dollar uitgeloofd voor een overtuigende presentatie van paranormale vermogens (niet door mij).
http://www.skepsis.nl/polidoro.html is een verslag van de bevindingen in italië sla je slag zou ik zeggen; of is het tegen de principes van een oprechte paranormaal begaafde om voor zoveel geld je kunsten te vertonen? |
ik ben het een beetje (dromen uitleggen, tarot uitleggen, magnetiseren, pijn wegmasseren) maar het zijn geen 'kunstjes', daarvoor moet je in een circus zijn of bij sommigen die het paranormale niet echt goed begrijpen, en er voorstellingen van maken.
En het is ook niet bedoeld om te bewijzen, dat er 'meer is' dan men denkt. Al kan 'een teken van boven' voor sommige mensen soms veel betekenen, in hun moeilijkheden. Het is een soort zintuig, wat je van 'boven' mag hebben, een tijdje in dit leven, om er andere mensen mee te kunnen helpen. Bewijzen en geld vragen dat is voor mij: de zaak corrupt maken, een degeneratie van het paranormale maken. Maar ja, anderen voelen dat niet zo, dus die moeten er niet zo over denken als ik. Ik ben gewoon van het idealistische type. Geld is verslavend volgens mij, JJ. Daarover vind je op mijn website een artikel in 3 delen. En als je daar toch bent, kun je in 'wie ben ik?' lezen over mijzelf en het paranormale. Omdat 'boven' het ook gratis geeft, en geld helemaal niet bij het paranormale past, daarom zal ik geen geld vragen als ik mensen op paranormale manier kan helpen. Maar andere mensen voelen dat niet zo, dus die denken er anders over. Trouwens, op het internet zijn er meer die gratis paranormaal helpen. En op een paranormale beurs kwam ik er ook een tegen. Als iemand nu dat miljoen in de wacht sleept, JJ, hebben ze jou dan ook meteen 'bekeerd'? |
Citaat:
|
nou...je kunt dromen uitleggen als wetenschapper, zoals Carl Jung deed. Dat heb ik ook van hem geleerd. Maar dan kun je nog niet alle dromen oplossen, zeker niet als ze kort beschreven worden, en maar 1 droom van die persoon bekend is.
sinds ik het als 'gave' heb, krijg ik het GEVOEL hoe een droom bedoeld is, en kan ik denk ik 9 van de 10 dromen begrijpen. De techniek van Jung helpt, als mijn gevoel er niet uitkomt. Dat geldt hetzelfde voor tarotleggingen die mensen niet begrijpen en die ze posten. Ik krijg het gewoon te voelen. Pijn wegmasseren kun je je als intuitie voorstellen. Maar als het gevoel zo duidelijk is, is het een gave. Dus paranormaal. Alleen vallen deze dingen niet zo erg op, zijn niet zo sensationeel. Magnetiseren is zeker paranormaal, wat je daarvoor moet voelen (waar iets heen te laten gaan, hoe lang, waar dan weer, enz) dat krijg je ook te voelen. Maar helderziendheid, heldervoelendheid en dergelijke, dat zijn de echte paranormale dingen. En die moet je inderdaad zoeken bij andere mensen op dit forum dan bij mij. * VRAAG: Morgan, wat vind jij dan 'echt paranormaal'? * |
ik vind het, als je het voor het puur geld doet, een beetje misbruik maken van je gaven.
Als je paranormaal begaaft ben (dan laat ik ff in het midden of dat bestaat of niet) vind ik dat je het moet gebruiken om jezelf of anderen te helpen. Natuurlijk is het anders als je heel heel arm bent in materiele zin, of het is natuurlijk ook goed als je het geld aan het goede doel geeft. Maar om je gaven alleen te gebruiken uit hebzucht vind ik maar niets |
Citaat:
|
Maar je kunt het toch ook een beetje vergelijken met iemand die adviezen geeft als je problemen hebt? Dat is het grootste deel van paranormale hulp volgens mij. Je gaat als iemand problemen heeft toch ook niet eerst met de centenbak rammelen voor je een goede raad geeft? Dat past toch niet, je zegt het toch zo?
Het is heel iets anders dan dat je loodgieter bent of winterschilder. |
Citaat:
|
Zou jij dan niks voor mij willen tekenen als ik jouw dat zou vragen, Morgan?
|
met die 1 miljoen dollar kun je trouwens een hoop mensen helpen!
|
Citaat:
als er echt iets aan de hand lijkt te zijn wat de huidige wetenschap niet kan verklaren zou ik daar heel erg in geinteresseerd zijn; vooral omdat ik het toch graag zou verklaren; en desnoods moet er een heel nieuwe tak van de wetenschap telekinese en telepathie enzo komen; maar tot nu toe is iedereen op dit vlak door de mand gevallen; dat is jammer :( |
Citaat:
Euh, jawel, maar zo ondertussen begin ik er geloof ik eens geld voor te vragen *telt het aantal requests* Hm... kan ik geld vragen voor dragonball plaatjes tekenen, want dat willen de meesten dat ik doe.... |
Morgan schreef:
Citaat:
Morgan, je hebt zeker je eigen avatar getekend? |
Pe, je gaven voor droomuitleggen en tarot hoeven toch geen paranormale gaven te zijn? gewoon een goeie dosis mensenkennis, wat gevoel en wat verstand zijn genoeg volgens mij.
|
Dat zou je denken, maar het is toch niet zo.
Ik heb rond 1993 de verzamelde werken van Carl G. Jung gekocht in een tweedehands boekenzaak, en daarin heb ik een paar jaar lang de droomhoofdstukken (en wat over religie) bestudeerd. En ik begreep mijn eigen dromen ondertussen meestal. Maar dan kun je nog geen dromen van anderen uitleggen. Jung had er volgens mij 'een feeling' voor, maar hij behandelde mensen als psychiater/psycholoog, en hij liet ze gewoon al hun dromen opschrijven, of in ieder geval meer dromen over 1 onderwerp. En hij kende de persoon van de dromer, door gesprekken, vragen enz. Op forums krijg je meestal 1 droom tegelijk, je kent iemand niet, moet vaak extra info vragen. Met het kunnen voelen van symbolen en de kennis die ik uit Jungs boeken haalde, kom ik vaak wel een eind, maar het is voor de meeste dromen niet genoeg om ze te snappen. Dan voel ik de droom of ik voel hem niet. Als ik hem voel, is dat bijna altijd een soort weten, wat niet uit mezelf komt, maar wat in me wordt gebracht. Volgens mijn eigen dromen is het afkomstig van 'boven', die mij zo laat weten hoe die droom is. Ik voel zelf ook, dat dit weten niet uit mezelf komt. Soms is het weten eventjes fietsen, en dan weet ik een droom gewoon niet. Meestal moet ik dan gewoon beginnen te schrijven, en komt het toch nog, op het laatste moment soms. Maar als het weten/voelen weg blijft, dan kan ik heel goed voelen, dat ik het zelf uit mezelf niet weet. Ik weet wel de algemene betekenis van symbolen en zo, maar HOE dan nu in DEZE droom te zien??? Dat is, wat dat voelen brengt, wat in me komt dan. En volgens mijn dromen, die me al mijn gaven uitgelegd hebben, is dat van 'boven', het is dus een paranormale gave voor mij. |
Citaat:
|
Citaat:
En ja, heb m'n eigen avatar getekend. Nou niet zeggen dattie zuigt, want dan moet ik hem weer veranderen :p Ik ben het trouwens totaal niet eens met dat paranormale gaven van boven komen. ALS het waar is, is het net zo goed een gave als muzikaal zijn een gave is, of een talenknobbel hebben, of een goede stem hebben of altijd winnen met hardlopen, etc. Dat is van jezelf. |
Helderzienden en heldervoelenden die helpen mensen met 'geestelijke pijnen', de problemen in hun leven. Ze kunnen mensen aanmoedigen door in de toekomst te zien, uit te leggen wat dingen in hun leven te betekenen hebben, ze kunnen soms helpen als mensen last van geesten hebben, enz.
Ik kan mezelf niet echt magnetiseren, dat wil zeggen, de kracht die er bij andere mensen is, is er niet. Ik moet wachten op mijn tijd. Maar toch, een beetje oorpijn, rug of buikpijn gaat wel weg zo. Maar het is mijn eigen lichaamsenergie, die zo door mijn hand komt. Bij anderen zal dat weer anders zitten. Ik vind het een kwestie van opvatting of je vind dat dingen paranormale en andere gaven van boven komen. Als je dat niet zelf voelt, moet je dat helemaal niet gaan geloven denk ik. Het is voor mij ook een levensvisie, overtuiging. Ik vind dat dat groene van jouw avatar niet zo goed bij het gele van het scholierenforum past. Of liever gezegd, het gele van het scholierenforum niet zo goed bij het groene van jouw avatar (slijm slijm). Je hebt hem niet getekend met het gele van hier in je gedachten. En ze kijkt naar buiten, niet naar binnen. Alsof het mystiekforum niet gezellig is. En ze lijkt helemaal niet op jou, ik heb je foto's op je website gezien vanmiddag. |
Guapo schreef:
Citaat:
Verder vind ik geld niet zo belangrijk, als ik genoeg heb om van te leven, is het goed. Je moet plezier hebben in mensen helpen, anders moet je het niet doen. Zo vind ik het natuurlijk. En ik ben een idealistisch type, altijd al geweest. Dan denk je heel anders. Ik snap ook wel dat als de meeste mensen hun eigen gevoel volgen dat ze het normaal vinden dat ze betaald worden voor paranormale dingen. Dan moeten zij dat doen, en dat doen ze ook. Vind ik jammer persoonlijk. |
Citaat:
*begint hand omhoog te bewegen* *vrachtauto gaat omhoog* *maakt knijpbeweging* *vrachtauto ontploft* somethin' like that? |
Citaat:
|
<----- voici :)
|
Citaat:
* staat meter van tafel met handen op de rug op gladde ondergrond * denkt er heel hard aan * tafel verplaatst zich 0,3 cm het lijkt wel of mensen hier denken dat wetenschappers per definitie dom zijn ofzo; dat ze dingen pas kunnen accepteren als er dingen gebeuren die zelfs de gelovigen wonderbaarlijk vinden. |
Morgan schreef:
Citaat:
Ik vind wel, dat deze de goede kant opkijkt, het gaat niet om haar gezicht maar om haar ogen. Lekker fel, die kleuren. Wou dat ik zo goed tekenen kon. |
Citaat:
|
Ja Morgan ik vind jou tekeningetjes wel koel maar watis jou sijt dan (dan willik se wel ff zien :) )
Dat was ff off-topic :D |
Citaat:
...waarom komt niemand op dat idee? |
Citaat:
had je site ff bekeken, mooie tekeningen... Ik geloof dat ik een beetje offtopic begin te raken hier |
Citaat:
|
Ik moet toegeven, dat was ik.
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:55. |